Több újdonságot is tartogat a hétvégén rajtoló Formula E-szezon, ami idén először már világbajnokot is avat, és rögtön villanyfényes versennyel indul. Összefoglaljuk a főbb tudnivalókat.
Történelmi év kezdődik a gyorsasági autósportok világában, hiszen idén először fordul elő, hogy a Forma-1 mellett másik formulaautós világbajnokságot is megrendeznek: a fennállása hetedik szezonját kezdő Formula E is megkapta a legrangosabb státuszt, vagyis az idei év végén először Formula E-világbajnokot is avatnak.
Idén már világbajnoki rangban
A mezőnyhöz három újonc csatlakozik: Jake Dennis (BMW i Andretti Motorsport), Nick Cassidy (Envision Virgin Racing) és Norman Nato (ROKiT Venturi Racing), de ide sorolható Sérgio Sette Câmara (DRAGON / PENSKE AUTOSPORT) és a DTM tavalyi bajnoka, René Rast (Audi Sport ABT Schaeffler) is, akik a tavalyi bemutatkozás után teljes szezont kezdenek.
A pilóták között összesen kilenc ország képviselteti magát, a legnépesebb kontingenst a britek adják hét versenyzővel. Ennél fontosabb rekord azonban, hogy a DS Techeetah zsinórban harmadik egyéni és csapatbajnoki címére tör, miután az előző két szezon során Jean-Éric Vergne és António Félix da Costa verhetetlennek bizonyult. Idén még nagyobb a tét, a világbajnoki cím ígérete kiélezett küzdelmet ígér.
Tavaly da Costa nagy fölénnyel, 71 pontos előnnyel győzött a mercedeses Stoffel Vandoorne előtt, az előszezoni tesztelésen viszont az év végén távozó BMW színeiben versenyző Maximilian Günther volt a leggyorsabb Valenciában, ami azért is jó hír a számára, mert idén először a városi helyszínek mellett a spanyolok épített versenypályáján is lesz futam.
Vajon meglesz a mesterhármas a DS számára?
A koronavírus miatti nehézségek a Formula E-t is elérték, ennek következtében a gyártók a hajtáslánc elemeit csak egyszer változtathatják meg a következő két szezon során: vagy most, a következő két szezonra, vagy jövőre, a második generációs autó utolsó évére. A többség úgy döntött, hogy már most változtat, így az Audi Sport ABT Schaeffler és ügyfelük, az Envision Virgin Racing, a BMW i Andretti Motorsport, a Jaguar Racing, a Mahindra Racing, a Mercedes-EQ, a ROKiT Venturi Racing, a NIO 333 és a TAG Heuer Porsche is új versenygéppel készül, míg a Dragon/Penske Autosport, a DS Techeetah és a Nissan e.dams továbbra is a hatodik szezon során bevetett technikával indul.
Csökkentették a felhasználható gumik számát is, ezzel 720 abroncs megspórolására számítanak, csaknem harmadával csökkentve a gumik emisszióra gyakorolt hatását.
Éjszakai versennyel indul az idény
Az újdonságok sorát gyarapítja, hogy a sorozat történetében először éjszakai versenyt rendeznek a rijádi idénynyitón, ami ráadásul dupla futamos forduló lesz: magyar idő szerint pénteken és szombaton is 17:30-tól az Eurosport 2 közvetíti a versenyeket.