Túl van a koronavíruson Lewis Hamilton, ráadásul már bebiztosította hetedik világbajnoki címét is. Innen már nincs feljebb, gondolhatnánk. Pedig van. Többször is hírt adtunk már az újszerű, elektromos autókat indító versenysorozatról, az Extreme E-ről. A jövőre induló széria egyik csapata Lewis Hamiltoné. Aki egyelőre leginkább a nevét adja a projekthez, a napi munkából (még) kevésbé veszi ki részét.
Hamilton csapata egy meglehetősen nagy nevet igazolt le. Túlzás nélkül állíthatjuk, hogy egy élő legendát nyertek meg maguknak. Személyesen Sébastien Loeb, a sikeres tornászból lett kilencszeres rali világbajnok lesz az X44 nevű csapat egyik pilótája.
Megvan a nyerő páros? Néhány futam után kiderül
A két úriember összesen 16 vb-címmel, illetve 174 futamgyőzelemmel rendelkezik az autóversenyzés két csúcskategóriájában. Igaz, a 46 éves francia utoljára 2012-ben lett világbajnok, de a WRC-ből való visszavonulása óta sem tétlenkedett. WTCC, Dakar és ralikrossz futamokon is megmérette magát. Nem is sikertelenül, a sivatagi eseményen például 10 szakaszgyőzelmet is aratott.
A szabályok értelmében minden csapat egy-egy férfi és női pilótát indít. Loeb csapattársa Christina Gutiérrez lesz. A spanyol versenyző szintén komoly dakaros múlttal rendelkezik. Már mindketten kipróbálták a bő 540 lóerős versenygépet. Az összes csapat a Spark Odyssey 21 nevű autót használja majd a futamokon. Az első élmények kedvezőek, mindkét pilóta mosolyogva szállt ki járműből a Donington Park ralipályáján megtett körök után.
Ez már az X44 csapat színeire festett elektromos versenygép
Loebön kívül is találunk ismert nevet az Extreme E indulói között. A kétszeres WRC-bajnok Carlos Sainz saját autóját terelgeti majd (párja Laia Sanz lesz), az ABT Cupra XE csapatában a DTM-es Mattias Ekström és Claudia Hürtgen ölthet tűzálló overált, a Veloce Racing pedig a brit W-széria bajnokát, Jamie Chadwicket juttatja pilótaüléshez.
Jövő év elején startol az első futam, mi pedig megígérjük, hogy beszámolunk a fejleményekről.