Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a luxusautók tekintetében Magyarország, illetve Budapest igazi luxusparadicsom lett: a ‘szokványos’ prémium márkák mellett lehet vásárolni hivatalos szalonból egyebek mellett Porschét, Maseratit, Ferrarit, tervben van egy Lamborghini szalon, és miután tavaly hírt adtunk a Bentley belépéséről, most egy hasonlóan ‘high-end’ brit márka hazai piacra történő bevezetéséről referálhatunk: boldogan jelentjük, hogy a Gablini cégcsoport jóvoltából jövőre az Aston Martin fantasztikus modelljei is megcsodálhatók, illetve megvásárolhatók lesznek Budapesten. Már tényleg csak a Rolls-Royce hiányzik ahhoz, hogy teljes legyen a sor...

Jó hírünk van az autórajongók számára: jövőre megnyitja kapuit az első magyarországi Aston Martin szalon!

A brit Aston Martin Lagonda autógyártó vállalat, valamint a Gablini cégcsoport közötti partnerség derült égből villámcsapásként ért minket, de nem csak minket: az augusztus 1-i sajtótájékoztatón maga Gablini Gábor, a Gablini cégcsoport tulajdonosa is elismerte már-már családias stílusban tartott kedves beszédében (és ezt most mint pozitívum, ne pedig mint kritika tessék érteni), hogy amikor először került terítékre az Aston Martin magyarországi bevezetésének ötlete, hirtelen ő sem tudta, milyen módon reagáljon, de végül jól átgondolva a dolgokat csapatával belevágta a fejszéjét ebbe a nem éppen puha fába.

Gablini Gábor (jobbra) és Thomas Kiesele (balra) augusztus 1-jén, előttünk írta alá az együttműködési szerződést

A Gablinit ugyanakkor nem kell félteni, hiszen az autós szakmában szinte páratlan tapasztalattal rendelkezik a több, mint 30 éve működő, 1988-ban alapított vállalat. „Egy új márka képviselete mindig örömteli és izgalmas feladat, és az Aston Martin forgalmazásával egy új fejezetet nyitunk a mind cégcsoportunk életében, mind pedig a hazai autókereskedelemben. Rendkívüli örömmel tölt el, hogy ez az ikonikus brit autómárka Magyarországon összekapcsolódik a Gablini névvel”, mondta Gablini Gábor.

Mi, az Autó Pultnál is hasonlóan boldogok vagyunk, hogy bővül a hazánkban forgalmazott márkák száma, hiszen ezáltal még több autóról tudunk írni, Olvasóinknak több tartalmat szolgáltatva, nem mellesleg pedig közelebb kerülhetünk az Aston Martin fantasztikus autóihoz. Ezt egyelőre csak halkan merem elpletykálni, de az ígéretek szerint rövidesen ki is próbálhatunk néhány Aston Martint, mi pedig ígérjük, hogy igyekszünk Olvasóinknak minél jobban visszaadni az élményt és tapasztalatainkat.

Az Aston Martin Budapest a Gablini M3-nál jövő májusban nyitja meg kapuját – a képen a márka jelenlegi csúcsmodellje, egy bő százmilliós DBS Superleggera Volante látható

Az Aston Martin különben nem az első márka, amit bevezetett Magyarországra a Gablini: utoljára – immár tíz éve – az Infiniti hozták be, és annak ellenére folyamatosan foglalkoznak a márkával, valamint az ügyfelekkel, hogy mint utólag kiderült, a Nissan luxusmárkája bizony nem egyszerű falat.

Az európai piacon folyamatosan keresi a helyét az Infiniti, de a Gablini továbbra is kitart mellette, hiszen tíz év kemény munkáját nem akarják felrúgni és bizakodnak az Infiniti elektromos jövőjében. A Gablini cégcsoport az Infiniti mellett – amely esetében az Aston Martinhoz hasonlóan importőr is hazánkban – a Nissan, a Peugeot, a Hyundai és a Kia márkákat forgalmazza. A 190 főt foglalkoztató cég tavaly bő 2000 új gépjárművet adott el, 17 milliárd forintos árbevételt elérve.

Bal oldalt egy friss Vantage, míg jobb oldalt egy lassan kifutó négyajtós Rapide látható – galéria

Na de térjünk is vissza az Aston Martinra. A lényeg, hogy az augusztus 1-jén, az Aston Martinhoz méltó luxuskörnyezetben, a csodaszép Haris Parkban megtartott sajtóeseményen Gablini Gábor és Thomas Kiesele, az Aston Martin Europe elnöke a sajtó képviselői előtt aláírta a két vállalat közötti együttműködési szerződést.

Nem mellékes az sem, hogy a Gablini cégcsoport nem csak az értékesítési, de egyben a szervizelési jogot is megkapta (sőt, nem csak hazánkban, de például Szerbiában és Horvátországban is). Ez jó hír, mert azt jelenti, hogy nem csak megvásárolni, de szervizelni is lehet majd az Aston Martinokat Budapesten; első körben egy ‘kétállásos’ szerviz készül. És hogy mikortól, illetve pontosan hol?

Íme az Aston belépőmodellje, a V8-as, 510 lóerős, kétüléses Vantage V8 kupé – alapára úgy nettó 43 millió forint

A kitűzött időpont május eleje, vagyis a tervek szerint 2020 májusában nyitja meg kapuját az első hazai Aston Martin márkakereskedés és szerviz. Hosszas elemzést követően a Gablini vezetősége végül úgy döntött, hogy az M3-as autópályánál lévő központjába, meglévő szalonjaihoz (azokkal összeépítve, persze megfelelően elszeparálva) költözteti a brit luxusmárkát, mégpedig egy teljes átépítés, vagyis modernizálás keretében.

A Gablini M3-as ‘telephelye’ tehát teljes mértékben felújításra kerül és az 1800 négyzetméternyi kiállítási területből nem kevesebb, mint 300 jut az Aston számára, ami nagy dolog – összehasonlításképp: a Bentley Budapest szalon feleekkora.

A Vantage a vezetés szerelmeseihez szól: jó hír, hogy kézi váltóval is elérhető lesz, ami manapság már sajnos ritkaság ebben a műfajban...

Esetleg furcsállhatjuk, hogy vajon miért jó egy Peugeot vagy egy Nissan szalonnal gyakorlatilag összeépíteni egy egészen más kategóriát képező, illetve teljesen eltérő ügyfélkört megcélzó Aston Martin luxusautó szalont, de a gyáriak számára ez a döntés érdekes módon nem hátrány, hanem egyértelműen előny volt.

Azzal indokolták ezt úgy az Aston Martin, mint a Gablini illetékesei, hogy mivel így sokkal több ember fordul meg az új Aston Martin autószalon környékén, gyorsabban híre megy a márkának, arról nem beszélve, hogy a ‘normális’ autót nézni induló családok számára is érdekes lehet a gyerekekkel betérni a szuperautók közé, hiszen ez is fokozza a ‘Gablini-élményt’.

Iparművészeti alkotásnak is megteszi a DBS 725 lóerős 5,2 literes, V12-es biturbós erőműve – galéria

Persze azoknak a tehetős hazai vásárlóknak sem kell szomorkodniuk, akik nem győzik kivárni a májusi szalonnyitást és alig várják, hogy mielőbb leadhassák rendelésüket az Aston Martin valamely autócsodájára: az előértékesítést már ősszel megkezdi a Gablini. És hogy milyen tervek vannak a darabszámokat illetően?

A vállalat képviselői nem mertek pontos prognosztizálásokba folyni a kérdést illetően (Kovács Farkas Tamás ügyvezetőt idézve sajnos nincs üveggömbjük), de megjegyezték, hogy több ezer potenciális Aston Martin vásárló él hazánkban, ami véletlenül sem jelenti azt, hogy több ezer autót fognak eladni, csupán azt mutatja, hogy igenis van keresnivalója (még) egy ennyire nívós, drága luxusautó márkának Magyarországon.

A képen a 2+2 üléses DB11 kupé, a márka első új generációs GT-je látható – galéria

Az előzetes várakozások ehhez képest egészen szerények: a jövő évre nézve, vagyis a nyitás (fél)évében 15 értékesített autóval már elégedett lenne a Gablini csapata, az előzetes 2021-es cél 20, a 2022-es pedig 30 darab eladott autó. Az idei előértékesítés kapcsán érthető módon inkább nem mertek nyilatkozni az illetékesek.

Az Aston Martin különben tavaly Európában összesen 1000 autót értékesített, az idei számok pedig még jobbak: a 2018-as év hasonló időszakához képest idén az első félévben 22 százalékkal sikerült fokozni az eladásokat. És ez még csak a kezdet: az aktuális terv részeként hét új modellt vezetnek be, köztük a DB11-et, az új Vantage-t, a DBS Superleggerát és a DBX SUV-t, továbbá egy új gyárközpontot is létesítenek a walesi St. Athan-ben.

Már a sajtótájékoztatóra is kitett magáért a két vállalat: öt Aston Martint állítottak ki a gyönyörű helyszínen – galéria

Öt Aston Martint már a tegnapi budapesti sajtóeseményen is megcsodálhattunk; a teremben egy 510 lóerős, kétüléses Vantage V8 kupé, egy 2+2 üléses DB11 kupé (ami az 510 lovas V8-on kívül akár egy 608 lóerős 5,2 literes V12-essel is elérhető), valamint egy 725 lóerős, nyitható tetejű DBS Superleggera Volante pózolt, míg kint egy újabb Vantage mellett egy 600 lovas 6-literes V12-es szívómotor által repített nagyon különleges, négyajtós Rapide AMR-t csodálhattunk meg.

És hogy mennyi az annyi? A legolcsóbb Aston Martin, a Vantage az euro-alapú árakat az aktuális árfolyam alapján átszámítva nettó 43 millió forint körül startol (és különlegessége, hogy a paletta egyetlen tagjaként manuális váltóval is rendelhető lesz), a másik véglet pedig jelenleg a kiállított DBS Superleggera Volante, amely kicsit felextrázva nettóban is ‘üti’ a százmilliót.

Nem sok gyorsabb autó létezik a világon az Aston Martin Valkyrie-nél – egy igazi high-tech versenyautó...

És akkor még nem beszéltünk az Aston Martin rövidesen érkező szuperautóiról, például a Red Bull Racing F1-es versenyistállóval közösen fejlesztett brutális Valkyrie utcai versenygépről, avagy a kicsit később piacra lépő kistertvéréről, a Valhalláról.

A két szupergépet aztán a pletykák szerint a (szintén) középmotoros Vanquish követheti, amelynek koncepcióváltozata márciusban, Genfben debütált. Kemény Aston Martin sportautókból tehát nem lesz hiány, márpedig a jelenlegi, nem mellesleg igazán friss modellpaletta sem piskóta.

Az Aston Martin első SUV modellje, a DBX rövidesen bemutatkozik, fejlesztése utolsó fázisánál, a végső teszteléseknél jár – galéria

Ám nem kérdés, hogy volumen szempontjából a legnagyobb durranást a birtek történelmének első SUV-ja, a jövőre bemutatkozó DBX jelenti, amit az ügyfelek epekedve várnak, hiszen végre megvásárolhatnak egy, a mindennapokban is tökéletesen használható ‘családi’ Aston Martint a hétvégi élményautók mellé.

Más szóval: a siker garantált és a DBX nem is jöhetne jobbkor, hiszen még javában tombol a SUV-mánia. Nem nehéz hát megjósolni, hogy az Aston Martin Budapest is a DBX kapcsán fogja majd a legtöbb szerződést megkötni, de mi autómániásként azért nagyon bizakodunk, hogy a sok DBX mellett néhány sportautós szerződés is ‘befigyel’.

Walesben egy új üzemet húztak fel a britek a DBX gyártásához – az előszéria gyártása már elkezdődött, a DBX sikere pedig (hazánkban is) garantált...

Végül az Aston kapcsán még egy érdekesség: kevesen tudják, de egy családi vállalkozásról van szó (persze komoly befektetői háttérrel a háta mögött), amely immár 106 éve gyárt autókat. Ezzel az Aston Martin Lagonda a világ legnagyobb családi tulajdonban lévő autógyártója.

És ha már itt tartunk, a Gablini pedig Magyarország egyik legnagyobb családi kézben lévő autós vállalata, tehát ebből a szempontból is összeillik a ‘páros’. Mi drukkolunk a gyümölcsöző, sikeres kapcsolatnak és reméljük, hogy minél több Aston Martint láthatunk majd hazánk útjain – végtére is, ha a márka autócsodái James Bondnak megfelelnek, talán nekünk, magyaroknak is megteszik...

Ha az Aston Martin Bondnak is (immár ősidők óta) megfelel, talán nekünk is 'megteszi'...

Kicsit még jobban megismernék az Aston Martin autócsodáit? Korábbi cikkeinkben már az összes fontos modellről beszámoltunk részletesebben: a jelenlegi modellpalettát tekintve a DB11-ről itt, az AMG motoros V8-as Vantage-ről itt, a DBS Superleggeráról (Volante) itt, míg a Rapide-ról itt olvashatnak.

A márka jövőjéről is sokat írtunk: a DBX luxus SUV-ról bővebben ide, míg a szupersportautókra terelve a szót a Valkyrie-ről ide, a Valhalláról ide, a Vanquish koncepcióról pedig ide kattintva olvashatnak.

A zseniális 'granturismók' mellett brutális középmotoros sportautókat (is) készül rövidesen piacra dobni az Aston Martin – a képen a Valhalla látható

Mi már alig várjuk, hogy (életünkben először) beülhessünk egy-egy Aston Martin volánja mögé és végre valós tapasztalattal a hátunk mögött is beszámolhassunk Önöknek a brit autócsodákról.