Az Aston Martin három éve úgy döntött, hogy restauráló részlege 25 darab vadonatúj DB4 GT modellt épít, ami nagy húzásnak bizonyult. A Continuation széria sikerén felbuzdulva pedig a brit sportautógyártó nem meglepő módon folytatja nosztalgiázós sorozatát, mégpedig nem is akármilyen modellel.

A siker garantált: 28 példány készül James Bond legendás DB5-öséből, amely az 1964-es Goldfinger című 007-es filmben – amely a sorozat harmadik epizódja, még Sean Connery főszereplésével – kapott először főszerepet. A szürke DB5 különben a legismertebb Bond-autó az összes közül. Nem kérdés, hogy a milliárdos 007-rajongóknak kötelező előjegyezniük magukat a különleges autók egyikére, amelyek ráadásul a filmben szereplő speciális felszereltségek némelyikével hagyják majd el a gyárat, így többek között forgatható rendszámtáblatartót is kapnak. A fejlesztés a James Bond filmek speciális effektjeiért felelős csapat segítségével folyik, de azért a Goldfingerben feltűnő rejtett gépkarabélyok vélhetően nem kerülnek fel a ‘szériagyártású’ DB5-ösök felszereltséglistájára. Pontosabban ott lesznek a lámpa mögül előbukkanó csövek, azok viszont éles lövedékek helyett vízzel permetezik le mit sem sejtő áldozatukat. Összesen egyébként tizenegy különleges képessége volt a filmben látható autónak - ezekből mind nem fér bele a Continuation széria lemezei alá, de különböző csomagokban lehet majd választani egy részüket.

Kütyük is lesznek! Szerencsére nem annyira ártalmas kivitelben.

Az első James Bond-féle szürke Aston Martin DB5-ösöket előreláthatólag 2020-ban vehetik majd át szerencsés tulajdonosaik, az összesen elkészülő 28 példányból viszont csak 25-öt bocsát majd értékesítésre a brit vállalat – nem kérdés, hogy mindre találtak már gazdát, a nettó 3 millió eurós, vagyis nettó 1 milliárd forintos (!) ár ellenére.

Nem akármilyen időutazásban lesz része 25 szerencsének jövőre

A modell egyébként Newport Pagnell-ben készül, ott, ahol az eredeti DB5-öt is gyártották 1963 és 1965 között. A képeken az első prototípus látható, amely alapján még csiszolnak majd a következő példányokon. Egyébként modern gyártástechnológiákkal készítik az új szériát, így a DB5 Continuation várhatóan jóval megbízhatóbb lesz, mint veterán társai. Igaz, drágább is: az átlagosan 55 éves modellek ára nagyjából egymillió eurótól indul, de még a legszebb állapotú példány sem éri el az újratáblás széria nettó 3 milliós .