Olyan megkerülhetetlen SUV-őrületben ég a világ, hogy még a legkomolyabb, legpatinásabb gyártók is beadták derekukat és sorra emelt hasmagasságú modelleket dobnak piacra; az exkluzív márkák közül a Porsche kezdte a sort, aztán most az Urussal a Lamborghini is SUV-t készített, sőt, a Rolls-Royce is feladta büszkeségét a Cullinan luxusterepjáróval.

És most már hivatalosan is kijelenthetjük, hogy az Aston Martin sem hátrált ki a SUV-mániából: a britak rövid időn belül be fogják mutatni történelmük első gólyalábakra állított modelljét, a DBX-et. A DBX-ről már több ízben is írtunk az Autó Pulton, az Aston Martin pedig frissen bejelentette, hogy nemrégiben elindult az előszériás DBX-ek gyártása a márka új walesi gyárában. Ez egyben azt is jelenti, hogy már tényleg nincs sok a végleges modell bemutatásáig.

A szériagyártású DBX még be sem mutatkozott, de az előszériás modellek gyártása megkezdődött – galéria

A gyáriak ígérete szerint a DBX közúton és az aszfaltútról letérve is igazán komoly teljesítményt fog nyújtani, persze utóbbit ne vegyük túl komolyan, hiszen elsősorban aszfaltszaggató szerepet kap a sportos, méregdrága luxus-SUV. A hajtásláncokról sem kaptunk még hivatalos információt, de a DBX állítólag elérhető lesz úgy a Mercedestől származó, 510 lóerős, 4-literes V8-as biturbó motorral, mint az Aston Martin saját fejlesztésű 5,2 literes, biturbós V12-esével, amely akár 725 lóerőt is teljesíthet.

A képeken látható álcázott prototípus a klasszikus enyhén kupésított SUV jellemzőket hordja magán, a komoly hossz- és keresztirányú menetdinamika mellett pedig a vetélytársakhoz hasonlóan alternatív hajtásláncokkal is népszerű kíván lenni a későbbiekben. Így aztán a premiert követően állítólag érkezik egy izmos hibrid is, és hogy mennyire komolyan gondolja mindezt az Aston, azt jól jelzi, hogy a britek egy külön gyárat húztak fel neki Walesben, ahol 2021-től az új Lagonda is készül majd.

Walesben egy új üzemet húzott fel az Aston Martin a DBX (és a Lagonda, majd pedig később még egy SUV) gyártásához – galéria

Ezzel a 2017-től ismét nyereséges márka új, magabiztosabb irányokba indulhat, és természetesen a SUV modell(ek) mellett nem fognak megfeledkezni az izgalmas sportautókról sem. Csak éppen a DBX-ből a tervek szerint 5000 példányt lehet majd értékesíteni, ami éppen annyi, mint az Aston Martin jelenlegi teljes éves forgalma – nem csoda hát, hogy hosszabb távon 14 ezres eladással terveznek a britek.