DBX – a márka nómenklatúráját ismerve sokat nem kellett gondolkodniuk a fejeseknek az első SUV modell elnevezését illetően. Bizony, még az Aston Martin is beáll a sorba, és harmadik kékvérű brit márkaként fejleszt SUV modellt a Bentley és a Rolls Royce után. Persze muszáj is nekik a kereslet felé menni, hiszen a jelek szerint a Lamborghini és a Ferrari vásárlóközönségéből is akad olyan, aki szeret magasan ülni (és cserébe nem túl dinamikusan autózni).
Az ízelítőkön jól látható álcázott prototípus a klasszikus enyhén kupésított SUV jellemzőket hordja magán, a brutális keresztirányú menetdinamika helyett pedig a vetélytársakhoz hasonlóan alternatív hajtásláncokkal is népszerű kíván lenni. Így aztán a premiert követően érkezik izmos hibrid is, és hogy mennyire komolyan gondolja mindezt az Aston, azt jól jelzi, hogy külön gyárat húznak fel neki Wales-ben, ahol 2021-től az új Lagonda és egy másik SUV is készül majd.
A beszálló modellek a Mercedes-AMG erőforrásaival jönnek
Ehhez ezúttal is a Mercedes-Benz-től kapja a segítséget a márka, ennek megfelelően az Aston Martin saját V12-ese mellett Mercedes-AMG biturbó V8-asokat várhatunk a motortérbe.
A tervek szerint a márka messze legnépszerűbb modellje lesz
Ezzel a tavaly óta végre ismét nyereséges márka új, magabiztosabb irányokba indulhat, és természetesen a SUV modell(ek) mellett nem fognak megfeledkezni az izgalmas sportautókról sem. Csak éppen a DBX-ből a tervek szerint 5000 példányt lehet majd értékesíteni, ami éppen annyi, mint az Aston Martin jelenlegi teljes éves forgalma – nem csoda, hogy hosszabb távon 14 ezres értékesítéssel terveznek a britek.

