Az Aston Martin és a Mercedes-AMG kézfogóját már rég megtartották, ám eddig a konkrét együttműködésre kevés jel mutatkozott. Most megtört a jég: az affalterbachi sportmárka V8-as erőforrása került a DB11 motorháztetője alá, kedvezőbb és igencsak érdekes alternatívát nyújtva az 5,2 literes V12-eshez.
Az első tengely fellélegezhet - galériaA négyliteres V8-as nagy lemondásnak tűnik, de valójában szerintünk egyáltalán nem az. Igaz, négy hengerrel kevesebb dolgozik, amely miatt 90 lóerőről lemondhatunk, de cserébe kevesebb tömeget is kell mozgósítani, a hatékonyságról már nem is beszélve. A mintegy 5 millió forinttal kedvezőbb V8-as alternatíva 510 lóerőt és 675 Nm nyomatékot mozgósít – utóbbi érték pedig mindössze 25 Nm-rel marad el a V12-es tudásától. Ezzel a 0-100-as sprintben csupán 1 tizeddel marad el a V8-as, kereken 4 szekundumos értéket produkálva. A 301 km/h-s végsebesség jóval kisebb, mint a nagyobb teljesítményű verzió 322-es adata, de ez is a lélektani határ túloldalán van, így panaszunk nem lehet rá.
Belül nincs változás - galériaHogy miért nem? Mert kanyarban bizony a kedvezőbb DB11 kenterbe veri fellengzős társát. Erre a 115 kilogrammos tömegcsökkentés a bizonyíték, amely ráadásul az első tengelyről szabadul fel, jelentősen csökkentve a nem kívánatos alulkormányozottsági hajlamot. A menetkész tömeg így egyébként 1760 kilogramm – a DB11 ugyanis nem élsportoló, hanem igazi luxus túracirkáló. Természetesen a futóművet is az új igényekhez hangolták a mérnökök.
Megjelenésben egyébként nincs nagy különbség: kívül a sötétebb lámpabúrák, az eltérő felnik és a motorháztetőn lévő négy helyett kettő légbeömlő árulja el a V8-as változatot. Ha tehát nincs valami kompenzációs problémánk, még csak törni sem kell a fejünket: a német V8-assal felruházott Aston Martin DB11 lesz a jó választás, feltéve, ha akad úgy alsó hangon 60 millió forintunk rá.



