- Részletek
- Írta: Szöveg: Vajda János; Fotók: Vida Ferenc
17 év az autók világában sem múlik el nyomtalanul, s ez kiemelkedően igaz az innovatív müncheni gyártó esetében is. Nemrégiben pedig volt szerencsénk megkaparintani azt a modellt, amelyre a bajorok méltán büszkék. A hamarosan kombiként is debütáló F30-as kódjelű 3-as, vagyis a márka legsikeresebb gyermekének újabb generációja szinte minden téren rengeteget fejlődött elődjével szemben, legyen szó a biztonságról, az extrákról, vagy éppen a hatékonyságról, miközben egyetlen akadályban botlik meg azon az úton, ami a vezetési élmények bőségszarujához is elvezethetne.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Végre – sóhajtottak velőtrázó nyugalommal a takarékos hibrideket várók. Nem is értjük, miért kellett eddig várni, hogy a hatékonyabb, takarékosabb dízelmotort is kisegítse az elektromotor. Nos, mi már jól tudjuk: a világ első dízel-hibridje ugyanis jó dolgokra képes, de nem váltja meg a világot. Lássuk hát, hogy mit is ér!
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Törökországban gyártják, mégis drágább és japánabb, mint japán-brit testvére. Hogy mit jelent ez, és azonosan motorizálva vajon miért megy jobban illetve eszik többet a szedán az ötajtós Civic-nél? Mindenre válaszolunk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A kisautó és a nagy teljesítmény házasítása mindig örömteli eredményt hoz. A Juke-R ennek a műfajnak a legradikálisabb képviselője. Az aranyáron szériába kerülő modell a szuperautós képességekkel bíró Nissan GT-R hajtásláncát kapta meg. A végeredményt pedig mi magunk, itt, Budapesten kipróbálhattuk.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Vásárláskor kiváltképp örök kérdés, hogy milyen motorral rendeljük meg kívánt modellünket. Természetesen vannak, akik a kezdetektől fogva csakis gázolajosokat keresnek, de nincs hiány benzinpártiakban sem. Ezúttal a Mazda garázsában álló 6-osokat mustráltuk, hogy kiderítsük, milyet érdemes inkább elhozni a kereskedésből.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Sportos négykerekűt akar jó menettulajdonságokkal, mégis alacsony fogyasztással? Tágas belsőteret, finom kupés ívekkel? Családot szállítana, de azért vágyik fiatalos érzelmekre? Komoly presztízst szeretne, de 30 milliót nem tud rászánni? Van megoldás, mégpedig rögtön több is! A négyajtós nagy kupék kategóriájának két prominens képviselőjét eresztjük egymásnak – higgyék el, gigászi küzdelem lesz.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Drága, hű jobb kezem, Jean, hálásan köszönöm eddigi tevékenységét, de mától nyugdíjba vonulhat! - Köszönöm Uram, igazán megtisztelő! De mi történt, hogy így döntött? - Lecseréltem az autómat, Jean, és mostantól én vezetek. - Ez hogy lehetséges, Uram? - Egyszerű, az új Jaguáromban még a protokollvendégnél is jobb dolga van a sofőrnek, a látszat csal, ez egy öltönyös élményautó, Jean. Tudja, egy igazi driver's car - és életem egyik legjobb döntése volt. Szűk-szűk, de imádom! Apropó, elvihetem egy karikára?
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Land Rover márkával szorosan összefonódó Defender tökéletes cégér: ha valaki brit terepjárót emleget, mindenki a klasszikus vonalakra asszociál, melyhez képzelete talán még egy romantikus afrikai túrát is társít. Szerkesztőségünk Marlboro férfija, Sütő Zsolt korábban már elkalauzolta Önöket erre a túrára, azonban tesztünk apropójából a Defender nem kerülheti ki a teljes objektív kritikát sem.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A városok betondzsungele mára életünk szinte elhagyhatatlan részévé vált, miközben sokszor alig várjuk, hogy kiszabaduljunk a természet csendjébe. Aki viszont nap mint nap járja az erdőt, annak egyértelműen megbízható és tisztességes munkaeszközre van szüksége. A pöttöm Jimny furcsa bájával pedig sokak kedvelt munkaeszköze lehet.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Zuhanok. Hirtelen földet érek és körülnézek. A hőség fojtogat egy fehér hálóban, amelyet néhány, vacsorát nélkülöző szúnyog vesz körül. Ismét egy fárasztó nap, gondolom végig sztoikusan nyugtázva a tényt, hogy fogalmam sincs, hol vagyok. Aztán hirtelen idegpályáim a helyükre rázódnak, épp egy másodperccel azelőtt, hogy nyugodt mosoly ül ki az arcomra: az ország Namíbia, a helyszín pedig nem is lehetne különlegesebb.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Először szögezzünk le valamit: ilyen autó eddig még soha nem készült és valószínűleg már sokáig nem is fog. A Camaro egy átmeneti termék, amely a tradicionális amerikai izomautók megújulásának határmezsgyéjén mozog. Hogy miért is?
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Manapság már a kisautók is egyre többet tudnak, miközben áruk és méretük szerint is a ranglétra legaljára kerülnek. Összehasonlító tesztünkben kiderítjük, hogy milyen eredménnyel lehet ugyanazt a célt két teljesen különböző módon, illetve stílusban megközelíteni úgy, hogy mindeközben a költséghatékonyság is roppant fontos szempont marad.
Add a comment- Részletek
- Írta: Vajda János
Bizonyára mindenki tudja, hogy a Mercedes B-osztály második generációja a csillagos márkának azon típusa, amelyet a több mint 600 robot mellett szorgos kecskeméti kezek készítenek. A képeken látható autó pedig már az új hungarikum, amelyhez a gyármegnyitón a márka mindenható vezetője, Dr. Dieter Zetche Úr beszédének elején mosolyogva csak annyit fűzött hozzá, hogy mostantól nem a pirospaprika lesz hazánk legjelentősebb exportcikke.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A tegnapi sportos kettős után ezúttal a különcautók három újabb képviselőjét vesszük górcső alá. Aki az előző részből kimaradt, ezen a linken bepótolhatja hiányosságát, hogy utána magasabbra léphessen. De csak átmenetileg, összehasonlítónk másik kakukktojása ugyanis bebizonyítja, hogy túlzások nélkül is lehet különcködni.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Autógyártók, gratulálunk! Kellett jó pár év, ám végre ismét rájöttetek: az emberek szeretik a különleges autókat. Szeretnek érezni, örülni, vagy sírni: embernek lenni. A 21. század technológiájával felvértezve pedig még több kompromisszummal tudunk leszámolni. A hangulat a tetőfokára hág, miközben semmit nem kell beáldozni? Ez azért nem igaz, de az már ígéretes, hogy ha a temérdek érzelemért nem kell keservesen megfizetni - például a kasszánál sem.
Add a comment