A furcsábbnál furcsább Guinness-rekordok között számtalan autós eredetű téma van, legutóbb a párhuzamos parkolás világcsúcsát sikerült megdönteni. Nem csalás, nem ámítás: ilyen rekord is létezik, túlszárnyalásához pedig immáron 25 centiméteres eredményre lesz szükség. Add a comment

Az elmúlt részben a kormányművek főbb típusait vázoltuk fel, mélyére ástunk a szervós rásegítésnek és kitekintettünk a jövőbe is, azonban a biztonságra, valamint az igényes és ínyencségnek számító négykerékkormányzásra nem tértünk ki. Ezúttal ezt a csorbát köszörüljük ki a kormányszerkezet további boncolgatásával. Add a comment

Írországban a minap bizonyára több száz "szerencsés nyertes" kapott szívrohamot a legutóbbi lottósorsolás alkalmával, ugyanis a nyerőszámok online ellenőrzésekor a weblap szerint minden nyertes egy Jaguar XK-val lett gazdagabb... Add a comment

Maga a Lamborghini gyár erősítette meg az újabb nagy újdonság érkezését: az Aventador genfi bemutatkozóját követően újabb szuperautóval gyarapodik az olasz gyártó palettája, melyről a szeptember közepén kezdődő Frankfurti Autószalonon rántják le a leplet az illetékesek. Add a comment

Érdeklődve figyel(t)em a médiában megjelenő híreket és a rendőrség közleményeit, miszerint a rend őrei bírságolni fognak bizonyos esetekben akkor is, ha valaki a sárgán hajt át. Furábbnál furább hírek, elgondolások látnak napvilágot, azzal viszont senki nem foglalkozik, hogy mi a kérdés háttere forgalomtechnikai szempontból, illetve a józanész felől megközelítve. Pedig amint majd cikkünkből is kiderül, sajnos a közlekedés túl bonyolult és komplex ahhoz, hogy minden részletét tökéletesen be lehessen szabályozni, illetve betartatni a többé-kevésbé működő, szükségszerűen józan észt és normál ítélőképességet feltételező szabályokat. Add a comment

Napokat lehetne mesélni róla, értéke felbecsülhetetlen, mint ahogy az a munka is, amely őket létrehozta és feltámasztotta – az Opel Amperás hágai bemutató során a Louwman Múzeumban jártunk, ahol több mint 230 történelmi autó, letűnt és máig élő legenda kapott helyet. Add a comment

Igaz a Maserati GranCabrio Sport már nem jelent újdonságot, hiszen a Genfi Autószalonon alaposan megismerhettük, most mégis úgy éreztük, tollat kell ragadnunk és egy kis különlegességgel kedveskedni az olvasók felé. Az olaszok hihetetlenül hangulatos és igényes fotósorozatot állítottak össze az izgalmas Maseratiról, érdemes tehát hosszú perceket áldozni a galériára. Add a comment

Egy igazán autós szív számára minden apró pillanat, ami egy elérhetetlennek tűnő álmot egy kicsit közelebb hoz, igazi csoda. Hasonló momentumoknak lehetünk tanúi, mikor a Pagani atyja, Horatio úr személyesen viszi el egy körre legújabb gyermekét, a Zondát váltó Huayrát, amit talán még több misztikum és rajongás leng körül. Add a comment

Emlékeznek még márciusi cikkünkre, melyben Genfből, „élő közvetítésben” mutattuk be Önöknek az Alfa Romeo friss fejlesztésű sportkocsiját, a 4C-t? Aki akár képeken, akár a valóságban találkozott már az autóval, biztosan nem felejti el, ugyanis a kétajtós kupé letaglózóan szép – még Alfa-mércével is. Add a comment

A luxuslimuzinok gyártóinak nincs könnyű dolga, hiszen ebben a kategóriában a vásárlók egy olyan „minden az egyben” autóra vágynak, ami a gyorsaságon, a kényelmen, és a sportosságon túl képviseli a csúcstechnikát, és kisugározza azt a visszafogott eleganciát is, ami ugyanúgy megállja a helyét egy üzleti tárgyalás helyszínén, mint a családi összejövetelek alkalmával. Add a comment

A Svájcban élő Dante Rubli egy igazi megszállott, aki unalmas perceit veterán autócsodák aranyba öntésével igyekszik elütni. Korábban már egy Mercedes-Benz 300 SL és egy Aston Martin DB5 szoborral is felkeltette az érdeklődést, ám ezúttal a Ferrari 250 GTO másának monacói bemutatójával borzolja a kedélyeket. Add a comment

Vannak dolgok, amelyek nélkül autó nem létezhet, s ezen a listán a kormánymű igen előkelő helyet foglal el. Manapság gyakorta találkozunk olyan írásokkal, tesztekkel, amelyek szinte meg sem említik a vezetési érzet, az élmény egy meghatározó elemét, amely mind szinte minden, az idők során alapos fejlődésen ment át.

Add a comment

Sok esetben beszélünk nagyobbacska dízelmotorokról, amelyek nyomatéka porig alázza a hasonló méretű benzinesekét, azonban a most kigördült erőmű (és itt joggal használhatjuk rá ezt a szót) mellett még a legcombosabb benzinesek is távirányítós autóba való zizegőnek tűnnek. A Wärtsilä-Sulzer RTA96-C a maga 108.920 lóerejével a világ legnagyobb és legerősebb dízele. Add a comment

Ezúttal nem autókról szólunk, hiszen tegnap az emberiség történelmének egy olyan kulcsfontosságú járműve került nyugdíjazásra, ami mellett nem mehetünk el anélkül, hogy megemlékeznénk róla. Add a comment

Ahogy a technika, az autóipar is egyre csak fejlődik, ám manapság mégis divatos kritikus frázisokkal illetni a gyártókat egy-egy még kiforratlan egység, pár apró átgondolatlan részlet és száz egyéb más ok miatt. Ha a probléma a mélyére ásunk, könnyen beláthatjuk, hogy az autózásban alkalmazott technológia sosem fog példának okáért az Apple szintjére emelkedni. Add a comment