A Svájcban élő Dante Rubli egy igazi megszállott, aki unalmas perceit veterán autócsodák aranyba öntésével igyekszik elütni. Korábban már egy Mercedes-Benz 300 SL és egy Aston Martin DB5 szoborral is felkeltette az érdeklődést, ám ezúttal a Ferrari 250 GTO másának monacói bemutatójával borzolja a kedélyeket.
A jeles eseményen jelen volt a frissen házasodott Albert herceg, és az olvasóink számára már nem ismeretlen Chris Evans is, aki újfent jóllakott óvodásként mosolyog. Panaszra persze nincs is oka, hiszen a Ferrari-ritkaságokat fehérre mázoló rádiós egy valódi 250 GTO boldog tulajdonosa is, amiért igen keményen megharcolt az aukción.
Chris Evans megszállott Ferrari gyűjtő
Az autókért rajongók álmát megtestesítő szobor három különböző méretben lesz megvásárolható a Pebble Beach Concours d’Elegance kiállítás alkalmával, aminek az apró Dante Design az Infiniti, a Porsche, vagy éppen a Wall Street Journal hatalmasságai mellett szponzorálja az eseményt. Mindezek tükrében szinte bizonyos, hogy az alig néhány példányban készülő műremekek készítése mellett Dante barátunk az üzleti élet más területein is jeleskedik.
Vajon mibe fektessük a pénzünket? Arany és Ferrari? Jól hangzik..
Az 1:8 arányú szobrocska egyébként 24 karátos aranyból készül, s 5 kg-os tömegével nagyságrendileg 34,5 millió forintnak megfelelő összegért vihető haza. Az előbbihez hasonlóan 10 példányban készülő, 1:4 arányú mű már csak futtatott arannyal készül, s ára is megegyezik kisebb társáéval. Az 1:2 arányú modell már távirányítóval működtethető világítással is rendelkezik, ám ebből már csak ötöt faragnak a kézművesek, akik egyetlen munkájukért 138 millió forintos ellentétezést várnak.
Londonban nem könnyű feltűnést kelteni - egy aranyozott Mansory Veyron mellett még ez is elbújik
El sem tudjuk képzelni, hogy a hozzánk érkező vendégek mit szólnának, ha nappalinkban egy aranyból készült, gombnyomásra világító Ferrari 250 GTO állna. Ennél már csak az a megszállott lehet menőbb, aki egy széria Ferrari 599 GTB-vel sem érte be, így aztán betolta taligáját a Hamann németországi műhelyébe, hogy ott némi teljesítménykúra után arannyal futtassák az alapkivitelben sem éppen szerény autót. A Párizs és London utcáin gyakorta feltűnő tulajdonost azonban még csak meg sem szólhatjuk, hiszen driftelése során láttuk, hogy társaitól eltérően még vezetni is tud egy kicsit..