Sok esetben beszélünk nagyobbacska dízelmotorokról, amelyek nyomatéka porig alázza a hasonló méretű benzinesekét, azonban a most kigördült erőmű (és itt joggal használhatjuk rá ezt a szót) mellett még a legcombosabb benzinesek is távirányítós autóba való zizegőnek tűnnek. A Wärtsilä-Sulzer RTA96-C a maga 108.920 lóerejével a világ legnagyobb és legerősebb dízele.
Persze ezúttal nem autók témájában kell gondolkodni, hiszen az ötemeletes lakóházak méretét is felülmúló (13,4 méter magas) egység tömege hihetetlennek tűnő, 2300 tonna. A négykerekűekhez szokottak fülének a következő sorok is igencsak meglepő tényekkel szolgálnak. A soros 14 hengeres gépezet lökettérfogata mintegy 25.480 literre rúg, ebből sikerült a hajómérnököknek kipréselni a már említett 108.920 lóerőt – mindezt 102-es percenkénti főtengelyfordulatnál jegyzik. Ugyanekkora fordulatszámon ébred a maximális nyomaték is, amely szintúgy szokatlan a szemnek: 7.603.850 Nm. Ha takarékosabban hajtják, egy üzemóra alatt 6300 liter, azaz 6,3 köbméter gázolajat nyel le méretes torkán - vagyis egy óra üzemeltetés 2,3 millió forintba kerül.
További érdekes mérőszámokat kapunk, amennyiben egyetlen hengerre vonatkoztatjuk a már közölt adatokat. A kétütemű, lassú járású turbódízel 14 hengerének mindegyike egyenként 7.780 lóerő leadására képes, amivel messze felülmúlja a Bugatti Veyron SS nyolcliteres, 16 hengeres erőforrásának összesen 1200 lovas teljesítményét.
A rekorder motor egyébként a finn Wärtsilä műhelyében (vagyis inkább hangárjában) épült, hogy aztán a 2006-os Emma Mærsk teherhajó gépházába vándoroljon, amely egyébként a maga idejében a világ legnagyobb teherszállító óceánjárója volt. A 108.920 lóerős masina az RTA96-C egyik korábbi változatán alapul, de a mérnököknek azért meglehetősen sokat kellett reszelniük rajta, hogy végül ilyen lélegzetelállító teljesítményre legyen képes.