Ferrari rajongók számára kötelező az alábbi videó teljes hangerő melletti megtekintése, hiszen amellett, hogy rendkívül profi munkáról van szó, a felvétel szereplői sem fukarkodnak, ha izgalmakról van szó. Add a comment

Apróságnak tűnik, de a járművek rezgései számos problémát okoznak, ráadásul teszik ezt igen sunyi módon, hiszen módszeresen, apránként teszik tönkre autónk alkatrészeit, mindezt úgy, hogy a rezgésforrások felkutatása sok esetben olyan, mint tűt keresni a szénakazalban. A rezgések emellett csökkentik komfortérzetünket, hosszútávon egészségünknek sem használnak, sőt, ha a zaj oldaláról nézzük, még a környezetterhelésben is jócskán kiveszik részüket. Add a comment

A tömbszerű formák talán a világ legkecsesebb és bizonyos szemszögből legszebb autóit gyártó Maserati esetében keltik a legtöbb ellentmondást, pedig a Frankfurti Autószalonon bemutatott újdonságuk éppen ezeket hozza el. Viszont úgy tűnik, hogy a márka kiáll a Kubang SUV mellett. Add a comment

Felháborodott autóvédők küldték el szerkesztőségünknek azt a videót, ami egy vad csirke és egy védtelen Nissan 370Z ádáz harcát dokumentálja. Add a comment

Nem csalás, nem ámítás, ismét brit kutatók tettek ki magukért, amikor az Angol Autóklub megrendelésére megállapították, hogy a nőknek átlagosan 14,5 órával több gyakorlás szükséges a jogosítvány megszerzéséhez, mint a férfiaknak. Az eredmények láttán persze a hazai szakmai közönség sem maradt tétlen, így egy olyan 1027 elemű minta alapján, mely a jogosítványt 2002 és 2004 között megszerző hölgyekből állt, hasonló megállapításra jutottak. Add a comment

A gyorsulás egy bizonyos határ után nem egyszerű kérdés. Ha már a sportautó-kínálat krémjénél járunk, a 0-100-as sprintérték már nem egyszerűen a lóerők és a tömeg, hanem a hajtáslánc, a tapadás és az elektronika kérdésévé válik. Ezúttal a Road and Track magazin hasonlította össze a Bugatti Veyron Super Sport, a Nissan GT-R és a Porsche 911 Turbo S sebességfokozó képességeit – nem meglepő, de annál tanulságosabb végeredménnyel. Add a comment

Emlékeznek még németországi túránkra az Opel Insignia OPC-vel? Az egyik állomás a legendás Nürburgring Nordschleife volt, amelyről a jövő héten beszámolunk. Tervünk szerint egy kört megtettünk volna a zöld pokol névvel okkal illetett 20,8 kilométeres aszfaltcsíkon, azonban több dolog közbeszólt. Többek között a képen látható Dodge Viper SRT10 ACR, amely épp aznap futotta meg a szériagyártású autók leggyorsabb körét. Add a comment

Az Opel szentgotthárdi gyárában immáron több mint 20 éve zakatolnak vidáman a gyártósorok. Ez idő alatt persze történtek kisebb-nagyobb változtatások, de a mostani bővülés talán egyedülálló az Opel Magyarország történetében: a három merőben új erőforrást ontó gyár üzemi területe mintegy 30.000 m2-rel gyarapszik. Add a comment

{jcomments off}

Bevallom, a Frankfurti Autószalonon a statikus üléspróbát követően egy hangyányit csalódtunk az új Porsche 911 Carrerában. Szó se róla, az autónak ezúttal is minden porcikája a mérnöki tudományt és az igényességet sugallja, ám az elődmodellekhez képest egy kicsit túlzottan „gentleman’s car”-nak (úriember-autónak) érződik – talán inkább Aston Martinos, mint klasszikus Porschés utánérzése támad tőle az embernek. Add a comment

Az autó ápolása meglehetősen sarkalatos kérdés, hiszen nem csupán arról van szó, hogy tiszta és csillogó négykerekűt szeretnénk látni a garázsfeljárón, hanem arról is, hogy a gondoskodó ápolással meghosszabbíthatjuk autónk élettartamát mind a külső, mind a belsőt illetően. Add a comment

Az autókért rajongók számára talán kevés kellemesebb időtöltést lehet elképzelni, minthogy kedvenc típusaik előtt helyet foglalva, néhány pohár finom vörösbor társaságában elegyedjenek szóba hasonló érdeklődési körrel megáldott társaikkal. Márpedig a veteránautók nagy ismerőjének számító Kultmobil és a BorJour közös programjának keretein belül ezt volt alkalmunk átélni. Add a comment

A szerkesztőségben már régóta terveztünk a kollégákkal egy nagy németországi túrát, amelynek során számtalan autós érdekességet, cikkanyagot tudnánk összegyűjteni, sőt, a kalandozás keretein belül a Nürburgring legendás, 20,8 km hosszú Nordschleife-i aszfaltcsíkját is meghódítani szándékoztunk, arról nem is beszélve, hogy a nagy múzeumok meglátogatása mellett számos itthon nem kapható különlegességet tervezünk kipróbálni. Add a comment

A Hyundai a 2011-es Frankfurti Autószalonon, immár az új, fekete színekkel operáló, prémium hangulatot keltő márkamegjelenés által övezve mutatta be az i40 szedán verzióját. A modell a Hyundai friss formavilágú középkategóriás modellcsaládjának legújabb tagja, amely a Genfi Autószalonon tavasszal leleplezett i40 cw mellé sorakozik most fel. Add a comment

A Renault Twingo mind árával, mind minőségével, mind formájával sokak kedvenc kisautójává vált, ennek ellenére a franciák a modellciklus felénél mégis jobban hozzányúltak a jól bevált recepthez, aminek szokás szerint előnyei és apróbb hátulütői is vannak. Add a comment

A Maserati és a SUV nem két külön dolog, már jó ideje tudjuk bizonyos forrásokból, hogy a patinás olasz gyártó sok rajongó elkeseredésére divatos prémium hobbiterepjáró gondolatával kacérkodik. Eddig csupán találgatások és pletykák, kósza fotók övezték a feltehetőleg Kubang nevet kapó újdonság jövőjét, a Maserati Frankfurtban viszont már megmutatta, hogy képzeli el a dolgot. Add a comment