- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Ferrari rajongók számára kötelező az alábbi videó teljes hangerő melletti megtekintése, hiszen amellett, hogy rendkívül profi munkáról van szó, a felvétel szereplői sem fukarkodnak, ha izgalmakról van szó. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Apróságnak tűnik, de a járművek rezgései számos problémát okoznak, ráadásul teszik ezt igen sunyi módon, hiszen módszeresen, apránként teszik tönkre autónk alkatrészeit, mindezt úgy, hogy a rezgésforrások felkutatása sok esetben olyan, mint tűt keresni a szénakazalban. A rezgések emellett csökkentik komfortérzetünket, hosszútávon egészségünknek sem használnak, sőt, ha a zaj oldaláról nézzük, még a környezetterhelésben is jócskán kiveszik részüket. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A tömbszerű formák talán a világ legkecsesebb és bizonyos szemszögből legszebb autóit gyártó Maserati esetében keltik a legtöbb ellentmondást, pedig a Frankfurti Autószalonon bemutatott újdonságuk éppen ezeket hozza el. Viszont úgy tűnik, hogy a márka kiáll a Kubang SUV mellett. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Felháborodott autóvédők küldték el szerkesztőségünknek azt a videót, ami egy vad csirke és egy védtelen Nissan 370Z ádáz harcát dokumentálja. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sípos Zsuzsanna
Nem csalás, nem ámítás, ismét brit kutatók tettek ki magukért, amikor az Angol Autóklub megrendelésére megállapították, hogy a nőknek átlagosan 14,5 órával több gyakorlás szükséges a jogosítvány megszerzéséhez, mint a férfiaknak. Az eredmények láttán persze a hazai szakmai közönség sem maradt tétlen, így egy olyan 1027 elemű minta alapján, mely a jogosítványt 2002 és 2004 között megszerző hölgyekből állt, hasonló megállapításra jutottak. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A gyorsulás egy bizonyos határ után nem egyszerű kérdés. Ha már a sportautó-kínálat krémjénél járunk, a 0-100-as sprintérték már nem egyszerűen a lóerők és a tömeg, hanem a hajtáslánc, a tapadás és az elektronika kérdésévé válik. Ezúttal a Road and Track magazin hasonlította össze a Bugatti Veyron Super Sport, a Nissan GT-R és a Porsche 911 Turbo S sebességfokozó képességeit – nem meglepő, de annál tanulságosabb végeredménnyel. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Emlékeznek még németországi túránkra az Opel Insignia OPC-vel? Az egyik állomás a legendás Nürburgring Nordschleife volt, amelyről a jövő héten beszámolunk. Tervünk szerint egy kört megtettünk volna a zöld pokol névvel okkal illetett 20,8 kilométeres aszfaltcsíkon, azonban több dolog közbeszólt. Többek között a képen látható Dodge Viper SRT10 ACR, amely épp aznap futotta meg a szériagyártású autók leggyorsabb körét. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az Opel szentgotthárdi gyárában immáron több mint 20 éve zakatolnak vidáman a gyártósorok. Ez idő alatt persze történtek kisebb-nagyobb változtatások, de a mostani bővülés talán egyedülálló az Opel Magyarország történetében: a három merőben új erőforrást ontó gyár üzemi területe mintegy 30.000 m2-rel gyarapszik. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
{jcomments off}
Bevallom, a Frankfurti Autószalonon a statikus üléspróbát követően egy hangyányit csalódtunk az új Porsche 911 Carrerában. Szó se róla, az autónak ezúttal is minden porcikája a mérnöki tudományt és az igényességet sugallja, ám az elődmodellekhez képest egy kicsit túlzottan „gentleman’s car”-nak (úriember-autónak) érződik – talán inkább Aston Martinos, mint klasszikus Porschés utánérzése támad tőle az embernek. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az autó ápolása meglehetősen sarkalatos kérdés, hiszen nem csupán arról van szó, hogy tiszta és csillogó négykerekűt szeretnénk látni a garázsfeljárón, hanem arról is, hogy a gondoskodó ápolással meghosszabbíthatjuk autónk élettartamát mind a külső, mind a belsőt illetően. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Az autókért rajongók számára talán kevés kellemesebb időtöltést lehet elképzelni, minthogy kedvenc típusaik előtt helyet foglalva, néhány pohár finom vörösbor társaságában elegyedjenek szóba hasonló érdeklődési körrel megáldott társaikkal. Márpedig a veteránautók nagy ismerőjének számító Kultmobil és a BorJour közös programjának keretein belül ezt volt alkalmunk átélni. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A szerkesztőségben már régóta terveztünk a kollégákkal egy nagy németországi túrát, amelynek során számtalan autós érdekességet, cikkanyagot tudnánk összegyűjteni, sőt, a kalandozás keretein belül a Nürburgring legendás, 20,8 km hosszú Nordschleife-i aszfaltcsíkját is meghódítani szándékoztunk, arról nem is beszélve, hogy a nagy múzeumok meglátogatása mellett számos itthon nem kapható különlegességet tervezünk kipróbálni. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Hyundai a 2011-es Frankfurti Autószalonon, immár az új, fekete színekkel operáló, prémium hangulatot keltő márkamegjelenés által övezve mutatta be az i40 szedán verzióját. A modell a Hyundai friss formavilágú középkategóriás modellcsaládjának legújabb tagja, amely a Genfi Autószalonon tavasszal leleplezett i40 cw mellé sorakozik most fel. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Renault Twingo mind árával, mind minőségével, mind formájával sokak kedvenc kisautójává vált, ennek ellenére a franciák a modellciklus felénél mégis jobban hozzányúltak a jól bevált recepthez, aminek szokás szerint előnyei és apróbb hátulütői is vannak. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Maserati és a SUV nem két külön dolog, már jó ideje tudjuk bizonyos forrásokból, hogy a patinás olasz gyártó sok rajongó elkeseredésére divatos prémium hobbiterepjáró gondolatával kacérkodik. Eddig csupán találgatások és pletykák, kósza fotók övezték a feltehetőleg Kubang nevet kapó újdonság jövőjét, a Maserati Frankfurtban viszont már megmutatta, hogy képzeli el a dolgot. Add a comment