Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Hyundai a 2011-es Frankfurti Autószalonon, immár az új, fekete színekkel operáló, prémium hangulatot keltő márkamegjelenés által övezve mutatta be az i40 szedán verzióját. A modell a Hyundai friss formavilágú középkategóriás modellcsaládjának legújabb tagja, amely a Genfi Autószalonon tavasszal leleplezett i40 cw mellé sorakozik most fel.

Az i40 szedán tisztán európai karakterű autó, amelyet a Hyundai németországi Rüsselsheimben működő, európai kutatás-fejlesztési központjában terveztek és fejlesztettek.

Az újdonság puttonyos testvéréhez hasonlóan négy erőforrás kerül majd forgalomba. A gyártó a dízelmotoros verzióknak 65 százalékos részarányt jósol, annak ellenére, hogy csak egy viszonylag kisméretű, 1,7 literes öngyulladós erőforrás lesz kapható – igaz, legalább két teljesítményszintben. A 115 (260 Nm) és 136 (325 Nm) lóerős verzióban kapható erőforrás öt liter alatti vegyes, gyári fogyasztási adatot produkál (sőt, a különösen tiszta és takarékos Blue Drive kivitel csupán 4,3 litert kér 100 kilométeren), de nem csak ez az egyetlen különlegessége. A szedán bevezetésével ugyanis mindkét dízel modellhez átfogóbb hangszigetelés jár: az NVH névre hallgató csomag mintegy 20 százalékkal csökkenti a külső-belső zajszintet.

A kedvező alapárra és a nagyobb izmokra vágyó vásárlók a benzinesek terén találhatnak vigaszt: az 1,6 literes, 135 lóerős erőforrás remek alapmotor, míg a kétliteres, 177 lóerős (213 Nm) négyhengeres már nagyobb dinamikával ruházza fel a koreai újdonságot, miközben gyári 6,8 literes fogyasztása továbbra is nagyon kedvezőnek mondható. A hatfokozatú kézi váltók mellett a két csúcsmotorhoz hatfokozatú automata is rendelhető lesz.

Az árakról még korai nyilatkozni: a 4,74 méter hosszú szedán verzió piaci forgalmazása 2011 utolsó negyedévében veszi kezdetét. Ha a különbség a szedán javára eléri a fél millió forintot, akkor az alapmodell árcédulája még éppen beérhet a hatmilliós határ alá, de a jól felszerelt kiadások esetében nem árt legalább 7-8 millió forintos költségre számítani. A modell természetesen megkapja a márka ötéves Tripla 5 szolgáltatás csomagját. Az európai vásárlókat a márkához vonzó csomag ötéves, futásteljesítmény korlátozás nélküli garanciát, ötéves országúti segélyszolgáltatást, valamint öt éven át érvényes, évenként egyszeri átvizsgálást foglal magában.