Nemrég hirdették ki az európai Év Autója Díj idei nyertesét, és bár az eredmény sokak szerint annak a politikai és egyéb nyomásnak köszönhető, amely a tisztán elektromos átállást szorgalmazza, de ezt figyelmen kívül hagyva is igen érdekes, hogy immár második évben esett meg az, hogy a dobogó mindhárom fokán elektromos modell foglal helyet. A tavalyi győztes Kia EV6 után ezúttal a Jeep Avenger hódította el a címet.

A Stellantis meglévő műszaki alapjait használó Avenger csupán októberben debütált: 154 lóerőt és 260 Nm-t felvonultató villanyos hajtásláncát egy 54 kWh-s akkucsomag táplálja, ami papíron 400 kilométeres vegyes hatótávot enged. A vagány megjelenésű kis SUV a 22 európai országból származó 57 zsűritagból 21-nél is első helyen végzett, és összesen 328 pontot gyűjtött össze. Ezzel pedig alaposan kiemelkedett a mezőnyből, hiszen a második helyen a szintén tisztán elektromos VW ID.Buzz „csak” 241 pontot kapott, míg a harmadik, ugyancsak villanyos Nissan Ariya 211 ponttal fért fel a dobogó legalsó fokára.

Vagány lett az Avenger, noha műszaki alapjai már ismertek voltak

Tavaly egyébként a Kia EV6 mellett a Renault Mégane E-Tech Electric és a Hyundai Ioniq 5 volt még ott az első háromban. Az idei évben az első benzines motorral (is) szerelt típus a negyedik helyen végzett Kia Niro volt. Az ötödik helyen a Renault Austral, a hatodikon a Peugeot 408, a hetedik, utolsó döntős helyen pedig a Toyota bZ4X és átcímkézett testvére, a Subaru Solterra futottak be.