A kompakt SUV-k és crossoverek hihetetlen karriert futottak be az elmúlt években, így kézenfekvő, hogy minden márka rendelkezzen a szegmensben kompetens résztvevővel. A Renault nemrégiben új korszakot nyitott a kizárólag elektromosan kapható, új Mégane generáció bemutatásával, ezúttal pedig a Kadjart váltó Austral mutatkozik be, méghozzá egy sportos, Esprit Alpine felszereltségi szinttel.

A Renault kompakt kínálata így háromfős marad: a klasszikus kategóriát a Megane E-Tech Electric jelenti, felette pedig ott a divatos kupé-SUV, az Arkana és a most érkező Austral. Az újdonság inkább az Arkanahoz áll közel, hiszen jelenleg elektromos verzió nélkül, hibrid hajtásláncokkal mutatta be a gyártó a Renault-Nissan szövetség harmadik generációs CMF-CD platformjára épülő, ötszemélyes modellt.

Látványos formatervvel és benzines, valamint hibrid hajtáslánccal érkezett

Az Austral természetesen teljesen hű maradt a francia márka legújabb stílusvonulatához, miközben izgalmas részleteket is rejt a mokány, izmosnak ható külső. Ott van például rögtön a motorháztető, amelyen vagány domborulatok futnak végig, vagy a látványos fényeket sem hagyhatjuk szó nélkül. Kerékméretben 17 hüvelyk az alap, azonban opcionálisan akár 20-as görgőket is kérhet a vásárló.

Az utastérben a kor követelményeinek megfelelően óriási kijelzők uralják a teret: a 12,3 hüvelyk átlójú óracsoport mellett álló pozícióban 12 hüvelykes érintőpanelen jelenik meg az infotainment rendszer tartalma. Ha ez nem lenne elég, egy 9,3 colos head-up display bepipálásával lehet még megfejelni a listát. Az új infotainment rendszer Google alapokon nyugszik és akár prémium Harman Kardon hangkeltőt is választhatunk hozzá.

Ígéretesnek tűnik a műszerfal, végre több a fizikai gomb

Az üléspozíció jónak tűnik, a kényelmet méretes könyöklő szolgálja, a sportosabb atmoszférára vágyók pedig az Esprit Alpine csomaggal fokozhatják a dinamizmust. Utóbbi 20 colos, gyémántmintás felniket, selyemfekete tetősíneket és Alpine emblémákat is tartalmaz, odabenn pedig Alcantara kárpit, Nappa bőrkormány és alumínium pedálsor csábít – kialakulhat némi kapcsolat az Alpine A110-es sportautóval.

Azonban mindösszesen dizájnról van szó, sportos teljesítmény nem érkezik az Esprit Alpine csomaggal. Fontos azonban, hogy míg az egyszerűbb verziók normál kormányzással és csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztéssel gördülnek le a sorról, addig a magasabb felszereltségű verziókhoz összkerékkormányzás és multilink hátsó futómű társul – utóbbi esetében 10.1 méteres, kisautós furdulókör adott.

A Kadjart váltja az Austral

A motorháztető alá alapszinten a márka Mercedesszel közösen fejlesztett, 1,33-as négyhengeres erőforrása kerül 140 lóerővel, valamint 12 V-os könnyűhibrid rendszerrel. Ugyanez az erőforrás elérhető 160 lóerővel is, ráadásul ez esetben már automata is társítható a motorhoz. A következő lépcsőfokot a Mild Hybrid Advanced nevű hajtáslánc adja, ami a franciák szerint ütős válasz lehet a dízelekkel szemben, hisz zöld és takarékos.

Az 1,2 literes, háromhengeres, turbós erőforrást első körben 130 lóerővel és 48 V-os hibrid rendszerrel, magasabb szinten 160 és 200 lóerős E-Tech hibrid rendszerrel kínálja a Renault – a 67 lovas villanymotorral dolgozó hibrid 40%-kal takarékosabb a hagyományos erőforrásoknál.

Hamarosan kapható lesz a kompakt modell

A 4,51 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,62 méter magas karosszériához 2,67 méteres tengelytáv társul, ennek megfelelően vélhetően tágas is lesz a Renault újdonsága. A csomagtér is ezt jelzi, hiszen alapesetben 500 litert lehet holmikkal megtölteni, mi több, csúsztatható hátsó sorral mindez 575 literre növelhető. A teljes hibrid esetében a poggyásztér kapacitása 430 és 555 literre csökken. Az Austral hamarosan, még 2022 első felében bemutatkozik és kapható is lesz Európában.