SUV és elektromos hajtás. Két műfaj, amiben a Nissan egészen otthon van, és amelyek házasításából legújabb termékük, az Ariya megszületett. A most lezajlott virtuális bemutató új fejezetet emlegetett, nem véletlenül: a típus teljesen új formanyelvet hoz el kívül és belül, amelyhez akár 610 kilométeres elektromos hatótáv is társul.

Az Ariya egy teljesen elektromos kompakt SUV. Helyenként tanulmányautókat idéző külső-belső kialakítása ne tévesszen meg senkit: ez bizony már a végső változat lesz. A formaterv egységes: szemből és hátulról is vékony vonalakkal dolgozik a fényforrások tekintetében, amelyek hosszan futnak végig, miközben a látványt letisztult, nagy felületekkel alkotja meg. 4,6 méteres hosszúságával és 2,775 méteres tengelytávjával belül is tágas helyviszonyokat ígér, amelyet ott is letisztult körítéssel vegyít. Az alkotók kimondottan tágas helyviszonyokat ígérnek, amelyhez az 1,85 méteres szélesség is hozzáteszi a magáét.

Hatalmas, ívelt felületek és vékony lámpatestek - galéria

Belül kimondottan letisztult, modern utasteret kapott az újdonság. A keret nélküli visszapillantó tükör nem újdonság, a fabetéten digitális érintőfelületként megjelenő klímakonzol viszont annál inkább. A szélesvásznú műszerfalhoz láthatóan a Mercedes-Benz nyújtott inspirációt: a magasra helyezett központi rendszer és a műszercsoport szinte egyetlen képernyővé olvad össze. A kétküllős kormánykerék és a körbefutó hangulatvilágítás is manapság divatos kellék, a hűtőmaszk mintázata pedig a belső betéteken is visszaköszön.

Belül is letisztult - galéria

Csomagtér is akad, igaz, a 466 literes puttony összkerékhajtás esetén 408 literesre csökken. Viszont ebből is látszik: nem feltétlenül csak az első kerekeit hajtja az Ariya, hanem opcionálisan hátra is kap egy elektromotort, ráadásul ez az opció mindkét akkumérettel kombinálható. A beszállót egy 65 kWh-s csomag jelenti, amiből 63 kWh-t aktívan ki is használhatunk. Ezzel az üresen 1,9 tonnás modellt 218 lóerő és 300 Nm nyomaték mozgatja, ami 7,5 másodperces 0-100-at tesz lehetővé – a végsebességet itt 160 km/h-ban limitálja az elektronika.

A digitális érintőpaneles fabetét jó ötlet

A 90 kWh-s (nettó 87 kWh) akkucsomag ugyan 242 lóerőre növeli a teljesítményt, de a jóval nagyobb (összkerékhajtással 2,2 tonnás) tömeg miatt így is 7,6 másodpercre nő a 0-100-as sprint. Viszont a WLTP normák szerint előzetesen kalkulált 450 kilométeres hatótáv 610 kilométerre növekszik, amelyet az összkerékhajtás opciója 20/30 kilométerrel csökkent. Ugyanakkor a hátra érkező elektromotor miatt az összteljesítmény is jócskán megnő: akkutól függően 340 vagy 394 lóerőről beszélünk, ami 5,4 és 5,1 másodperces 0-100-as sprintet és 200 km/h-ban limitált végsebességet jelent.

A felszereltségek kínálata is bőséges lesz, a ProPILOT 2.0-ás rendszer még közelebb viszi majd a modellt az önvezetéshez, a központi rendszer pedig már online tud frissülni és intelligens beszédvezérlést is kap.

Közel 400 lóerős, összkerékhajtású variáns is lesz

A Nissan Ariya európai forgalmazása 2021 végén kezdődik, az alapár nagyjából 14,5 millió forint lesz.