A BMW nem kis tűzijátékkal készült a 2022-es évre: még négy teljes hónap sem telt el az idei évből, de máris bemutatkozott az M-es iX, a ráncfelvarrott 8-as, az alaposan frissített X7-es és a vadonatúj 7-es, és jön még a márka történetének első M3 kombija, a szintén teljesen megújuló, és elektromos verziót is kapó X1, az elvetemült XM, valamint cikkünk tárgya, az év végén érkező, az autózás szerelmesei által talán minden eddig felsoroltnál jobban várt új M2. Most pedig néhány hivatalos fotót is kaptunk az autóról.
Mielőtt nagyon elkezdenénk örülni, sajnos csak alaposan álcázott prototípusokról van szó, de az azért ezeken a fotókon is jól látszik, hogy ezúttal sem kell majd csalódnunk az M részlegben: jól látható szélesítések és a vastag matricázás ellenére is átütő agresszivitás biztosítja majd a megszokott M-es kiállást. Ahogyan az M3 és az M4 esetében, úgy az M2-nél is komolyabb módosításokra számíthatunk elöl, méghozzá szögletesebb és méretesebb – de azért nem a nagyobb testvérekéhez hasonló „földig érő” – vesék és hasonlóan szögletes légbeömlők képében.
Szögletes, agresszív vesék várnak ránk
Hátul természetesen nem marad majd el a szokásos kétszer két, minden bizonnyal kerek kipufogóvég sem, és jól látható, hogy az M részleg védjegyének számító aerodinamikus külső tükörházakat is megkapta az M2. Ami a teljesítményt illeti, a pletykák szerint az alapverzió 450-460 lóerő körül mozoghat majd, míg a Competition akár az 500 lóerőt is elérheti majd. Mi azért nem lepődnénk meg, ha mégis egy kicsivel alacsonyabb számokkal találkozhatnánk, hiszen ezzel nem csupán bemerészkedne az M4 vadászmezejére, hanem rárúgná az ajtót a nagyobb testvérre – legalábbis menetteljesítmények és dinamizmus terén, hiszen az M4 azért sok szempontból jóval finomabb autó.
Természetesen soros hathengeres, dupalturbós, háromliteres motor kerül majd az M2-be – nagy valószínűséggel ugyanaz, mint ami az M3/M4 párosban is található. A megosztott fotók apropója egyébként az, hogy a bajorok elárulták, mexikói gyárukban készül majd az új, második generációs M2. A BMW egyébként nem csak kiemelkedő élményeket, hanem hétköznapi használhatóságot is ígér. Nagy valószínűséggel egyébként az M4-gyel ellentétben az M2 kizárólag hátsókerékhajtással lesz elérhető, de reménykedünk benne, hogy a Competition kivitel nem is, a normál változat kézi váltóval is megvásárolható lesz.