Ugyan a BMW nem teljesen ugyanazt az utat járja be, mint a nagy ellenlábasai, természetesen a bajorok is tövig nyomják a gázt az elektromosság terén. A gyáriaknak még idén érkezik két igen fontos tisztán elektromos modelljük, méghozzá az i7 és az iX1 képében, melyek a BMW villanyos palettáját szinte méretkategóriára kiterjesztik – így, ha nem is minden szegmensben, de a legkisebbtől a legnagyobbig több kategóriában is elérhető lesz villanyos modell. Az i7 után pedig ezúttal az iX1-et is megcsodálhatjuk egy ízelítőn.

A BMW kicsit másképp csinálja: a bajorok nem erőltetik igazán a tisztán elektromos platformot, helyette inkább olyan villanyos hajtásláncokat dolgoztak ki, amelyek a belső égésű erőforrásokat is használó alapokra építve is igazán hatékonyak tudnak lenni – erre pedig jó példa az iX3. Ugyan az ellenlábasoknál is előfordulnak ilyen modellek, de azokon sokkal inkább érződik, hogy nem villanyautónak lettek tervezve.

Mindenesetre a BMW eddig egyetlen dedikált elektromos modellt kínál az iX képében, ám mellette ott az i4, iX3, és hamarosan jön az i7 és az iX1 is – és jön majd az i5 is. A hármas sorozat jövendőbeli elektromos alternatívája lehet majd az első típus, amely a Neue Klasse névre keresztelt tisztán elektromos modellekhez fejlesztett platformra épül 2024 környékén – addig azonban bőven jönnek még villanyos típusok.

Tükrözve az eredeti grafikát még jobb képet kapunk az autóról

Az áprilisban bemutatkozó i7-ről múlt héten értekeztünk, ezúttal pedig a kicsit később érkező iX1 van soron. Ennek megfelelően a bajorok egyelőre csak egy számítógépes grafikát osztottak meg velünk, de ezen is jól látszik, hogy a már megszokott sémát követik a német tervezők: nem fog lényegesen elrugaszkodni a belső égésű erőforrással szerelt X1-esektől a villanyos modell, de kap majd kék díszítőelemek és a hűtőmaszk is szinte teljesen burkolt lehet.

Az új X1 egyébként a grafika alapján evolúciós fejlődésen megy keresztül, és ahogy azt megszokhattuk mostanában, a jól ismert vesék esetében is nagyobbra nőnek és középen összeérnek majd. A fényszórók jellegzetes, kettős nappali menetfényei ezúttal alulról lesznek nyitottak – korábban ugyebár felülről voltak –, és az agresszív lökhárítók is adottak.

Az utastérben minden bizonnyal az új 2-es Active Tourer megoldásaira számíthatunk, így a minden bizonnyal klímakonzol nélküli, csak érintéssel kezelhető Curved Displayt kapjuk majd meg. Ennél azonban sokkal fontosabb lehet a hajtáslánc: erről egyelőre szinte semmit nem árultak el a németek, ellenben a 412-438 kilométeresre ígért hatótávot már tudjuk, ami vagy egy méretes akkut, vagy egy hatékony rendszert sejtet. A legnagobb valószínűség szerint egy 70-80 kWh közötti akkut és olyan 16-18 kWh/100 kilométeres fogyasztást kapunk majd józan, 200-300 lóerő közötti teljesítménnyel – de ez persze csak a mi tippünk a hatótávolság alapján.

Au utastér a 2-es Active Tourerből jöhet - legalábbis nagyrészt

Persze jönnek a benzines, dízel, konnektoros hibrid és M variánsok is – bár utóbbiból csak a visszafogottabb M Performance kivitelt kaphatjuk meg kétliteres négyhengeres motorral. Mindenesetre kíváncsian várjuk, hogy milyen lesz az új iX1, de addig hangolódjunk a vadonatúj 7-es bemutatására, ami már valóban nincs messze.