A BMW úgy tűnik nem packázik: azt már eddig is tudtuk, hogy április 20-án bemutatkozik a vadonatúj 7-es, ráadásul rögtön elektromos verzióban is, i7 néven. Ennek ellenére éppen egy héttel a nagy durranás előtt leleplezték a másik 7-es frissített változatát is, amely bár csak érintőlegesen, de ad némi előrejelzést abból, hogy mire számíthatunk majd a jövőhéten – megérkezett a ráncfelvarrott BMW X7.

Egy korábbi kiszivárgott fotón már megcsodálhattuk az autót, ám most teljes valójában itt van, rögtön két verzióban: a normál mellett az M Performance kivitel is látható, ami a korábbi M50i helyett immár az M60i nevet viseli – még ha teljesítmény terén nem is lépett előre. Most azonban nézzük a külsőt, ami a jövő héten érkező új 7-es szempontjából is fontos, hiszen így az X7 lett az első bajor modell, amely megkapta a márka új, kettős fényszórómegoldását, amit a luxusszedán is örököl majd – és ez a csavar valószínűleg a 7-es család sajátja is marad majd a jövőben.

Az M Performance kivitel méregfogakat is kapott - galéria

Nyilván ízlésről nem vitatkozunk, de szerény véleményem szerint az X7 előnyére változott, megőrizve agresszív tekintetét, de közben mégis csempészve némi prémiumos kifinomultságot az összképbe. Az új megoldásoknak köszönhetően természetesen szinte az egész frontrészt kicserélték, és érdekes látni, hogy a M-es verzió bár ezúttal sem tér el alapjaiban, mégis a főfényszóróhoz kapcsolt nagyobb légbeömlő miatt nagyobbnak tűnik a különbség, mint korábban.

Frissítéstől szokatlan módon a BMW ezúttal belül is alaposabban hozzányúlt az X7-hez, hiszen az autó megkapta a 12,3 colos digitális műszeregységet és 14,9 colos multimédiás kijelzőt magában foglaló ívelt kijelzőegyüttest, ami természetesen a 8.0-ás iDrive rendszert futtatja. Ennek megfelelően eltűnt a klímakonzol is, és szinte a teljes középkonzolt átszabták, beleértve a betéteket is – talán az utas előtt feltűnő, változattól függően X7 vagy M világító felirattal ellátott díszítés már egy kicsit túlzás is.

Hátul visszafgottabban fogott a tervezők tolla - galéria

Az X7 így egyértelműen modernebb lett kívül és belül egyaránt, habár valószínűleg sokan hiányolják majd a klímakonzolt, még ha az iDrive tekerőgombja legalább meg is maradt. A BMW ráadásul az eddiginél is magasabb alapfelszereltséget kínál, mint például az alapáron járó Merino bőrkárpitozás és első ülésfűtések, de a harmadik sorban található extra két ülésért sem kell pluszban fizetni, ahogyan a háromrészes panorámatetőért sem. Ugyanakkor extraként akár a harmadik üléssorba is kérhető ülésfűtés, és természetesen továbbra is elérhető a két különálló fotel a második sorba.

Biztonsági rendszerek terén is továbbfejlődött az X7, az egyébként szintén alapáron járó első ütközésre figyelmeztető rendszer immár balra kanyarodáskor is felismeri a szemből érkező autókat, valamint jobbra kanyarodáskor a kerékpárosokat és a gyalogosokat. A frissítéssel lett elérhető az útvonal figyelő funkció, az aktív navigáció, a forgalmi lámpákat felismerő rendszer, az utánfutó asszisztens és a manőverezési asszisztens is. A tolatási asszisztens immár az utolsó 200 métert képes megjegyezni, és pontosan azon az útvonalon automatikusan visszatolat, amelyen a pilóta előrefelé behajtott.

Modernebb és exkluzívabb lett, de a klímakonzol eltűnt - galéria

A légrugós felfüggesztés, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók és az adaptív futómű is alapáras, opcióként pedig aktív hátsókerék-kormányzás is elérhető. Ami a hajtásláncokat illeti, alapvetően maradt a három tagból álló kínálat, de azért így is van változás. A korábbi alapot jelentő, háromliteres, soros hathengeres xDrive40i kivitel immár 340 helyett 380 lóerős, és 540 Nm-es csúcsnyomatékot kínál, amit többek között a 48 V-os lágy hibrid rendszernek is köszönhet – itt egyébként az összteljesítményt nem befolyásolja a 12 lóerős elektromotor, de a nyomatékhoz hozzáad 20 Nm-t. A 0-100-as sprintet így 5,8 másodperc alatt tudja le, és természetesen 250 km/h-ig tarthat a száguldás.

A szintén háromliteres, soros hathengeres dízel xDrive40d kivitel maradt 340 lóerős, de mellé 720 Nm-es csúcsnyomaték társul – ebben az esetben is 20 Nm-t ad hozzá a 48 V-os rendszer. Az autó így 6,1 másodperc alatt képes letudni a 0-100-at, míg a végsebesség ugyancsak 250 km/h. A váltó házába épített elektromotor okán a nyolcfokozatú ZF automata váltó is újabb generációba lépett, és olyan funkciókat is kaptak az új X7-esek, mint a Sprint üzemmód, amely a bal oldali kormány mögötti váltófület egy másodpercig húzva a lehető legdinamikusabb viselkedést kínálja – a lehető legalacsonyabb fokozatba kapcsol és minden beállítást a lehető legsportosabbra állít. A friss váltó új rajtporgrammal is bővült.

Kicsit komor, de feketében is nagyon finom - galéria

A legizgalmasabb verzió azonban mégis az M60i xDrive lehet. Mielőtt bárki örülne, tulajdonképpen csak egy átnevezésről van szó, ugyanis a korábbi M50i teljesítményét és felépítését örökölte meg az M60i is: a 4,4 literes V8-as 530 lóerőt kínál, de immár 48 V-os rendszerrel karöltve, míg a csúcsnyomatéka 750 Nm. Ezzel mindössze 4,7 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy 0-ról 100 km/h-ra katapultálja a hatalmas testet, de a száguldás esetében is véget ér a 250 km/h-s korlátozásnál. Természetesen ez a modell is a fent említett nyolcofokozatú automatát kapta meg.

Természetesen új színeket és 23 colos keréktárcsákat is kapott az X7, hogy minden szempontból exkluzívabb lehessen elődjénél, és ne maradjon le (nagyon) a jövő héten bemutatkozó vadonatúj 7-estől. A kettős fényszórómegoldás a csúcsszedánon is visszaköszön majd, akárcsak az ívelt kijelzők az utastérben, ám a klasszikus zászlóshajó minden tekintetben a valaha volt legmodernebb BMW lesz majd.