- Részletek
- Írta: Ford sajtóközlemény (X)
A kissé szokatlan reggeli menüben főleg adrenalin, benzingőz, égett gumi és feltépett aszfalt szerepelt. A két bajnok pedig, akik mindezzel jóllaktak a Hungaroringen: Kiss Gergely vízilabdázó és a Ford Mustang GT Coupé. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Az autók villámgyors fejlődésével szerencsére a marketinges szakemberek is tartják a lépést. A rengeteg jópofa reklám után ezúttal a Shell munkatársai érdemelnek dicséretet. Ennek oka pedig a vállalat legújabb kisfilmje, melyben a Scuderia Ferrari Forma-1-es pilótája, Sebastian Vettel, és egy hétköznapi hős, a mentőautót vezető Alex Knapton kaptak főszerepet – ugye Önök is kváncsiak, hogy miről is lehet szó? Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Egy nagyon furcsa tanulmány látott napvilágot, amelyben az autonóm, vagyis önvezető autók megjelenésének következményeit vizsgálták az italozás vonatkozásában. A még csak nem is brit tudósok által készített kutatás érdekes – elméleti – változásokra hívja fel a figyelmet. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám, Vajda János
Múlt héten beharangoztuk 'Nagy Magyarok az autótörténelemben' című cikksorozatunkat, amit nem ok nélkül kezdeményezünk 2016-ban: amint arról megemlékeztünk, idén ünnepeljük az autózás 130. évfordulóját, ami éppen elegendő okot ad arra, hogy kicsit mi is visszatekintsünk a történelemben, mégpedig híres magyar feltalálók, mérnökök bemutatásával. A sort Farkas Jenő és Galamb József után Bíró László Józseffel folytatjuk a második epizódban, aki nem csupán az autósvilágban alkotott nagyot, de mindennapjainkat is alaposan megkönnyítette. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám, Vajda János
A héten beharangoztuk 'Nagy Magyarok az autótörténelemben' című cikksorozatunkat, amit nem ok nélkül kezdeményezünk 2016-ban: amint arról szerdai írásunkban is megemlékeztünk, idén ünnepeljük az autózás 130. évfordulóját, ami éppen elegendő okot ad arra, hogy kicsit mi is visszatekintsünk a történelemben, mégpedig híres magyar feltalálók, mérnökök bemutatásával. A sort ezúttal Farkas Jenővel és Galamb Józseffel kezdjük, akik a 20. század elején Henry Ford alkalmazásában a világ első sorozatgyártású autóján munkálkodtak. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt, Vajda János
1894 előtt még senki sem ismerte azt a szót, hogy „autó”. Kevesebb mint két emberöltővel ezelőtt a motorizáció igencsak gyerekcipőben járt, s egyetlen villanással később, 2016-ban a járműállomány már közel 1 milliárd példánynál tart világszerte. A hihetetlen mértékű tudományos és technikai fejlődés mögött büszke férfiak (és néhány Hölgy) munkássága, tudása, s ami a legfontosabb; szenvedélye áll. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Nem sok sorozatgyártású autó volt képes eddig 1 kg/lóerős tömeg/teljesítmény arányt magáénak tudni, de a Koenigsegg One:1 éppen ilyen. 1340 kilogramm mellé pont ugyanennyi, sőt, kicsit több (mintegy 1360) lóerőt tud felmutatni az autó, így nem csoda, hogy a svédek új körrekordra hajtanak az autóval, méghozzá a legendás Nürburgring Nordschleifén. A kiváló eredmény eléréséhez természetesen rengeteg gyakorlásra és tesztre van szükség – egy ilyen sült el nemrég elég rosszul a gyáriak szempontjából. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Az autókban egyre szélesebb körben használt önvezető rendszerek rendkívül megosztók, mégpedig nem véletlenül – vannak, akik maximálisan megbíznak a technika vívmányaiban, mások viszont igencsak szkeptikusan fogadják a kamerák, érzékelők és programok által irányított autókat, mondván, nem egészséges, hogy egy gépre bízzuk magunkat. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
„Csodák nincsenek”, hangzik az egyik örökérvényű mondás, ami az életben valóban rengeteg aspektusból megállja a helyét; többek között az autók világában is, legyen szó akár az új négykerekűek piacáról, akár a használt gépjárművekről. Jelen cikkünkben utóbbi témával foglalkoznánk dióhéjban: a használtautó-vásárlásról, annak buktatóiról, problémáiról, vagy éppenséggel a tanácsokról végeláthatatlanul hosszú cikket lehetne írni. Mi ehelyett pusztán néhány gondolatot osztanánk meg, hátha ezzel segítünk Önöknek kicsit tisztábban látni a helyzetet és hátha segítünk szembenézni a valósággal, így pedig talán kevesebb csalódás érheti Olvasóinkat. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A Škoda marketingcsapatának tagjainál minden bizonnyal kissé elgurult a gyógyszer, amikor az új Superb csúcsmodelljének relámfilmjét próbálták megálmodni, de annyi bizonyos, hogy kreativitásból nem szenvednek hiányt az illetékesek. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Az autó luxustermék, amelynek birtoklása pénzbe kerül. Az esetek 99 százalékában az állítás teljesen igaz, végtére semmi sincs ingyen, de van az a bizonyos egy százalék, amikor a dolgok a fejük tetejére állnak, és autónk hirtelen pénzt kezd fialni nekünk. Megnéztük, hogy 10 millió alatt melyik négykerekű jelenthet jó befektetést. Add a comment
- Részletek
- Írta: Kenéz Tibor
Bizonyára sokan eljátszottunk már a gondolattal – én biztosan –, hogy milyen lehet egy igazi szuperautót birtokolni: vajon lenne merszünk napi szinten használni, esetleg csak egy-egy pályanapot látogatnánk meg vele, vagy hét lakat alatt tartanánk, hogy nehogy valami baja essen? A tulajdonosok közül sajnos sokan utóbbit választják, de ha valaki használja is, akkor is inkább a versenypályás megoldás a nyerő – persze hazudnánk, ha azt mondanánk, nem értjük meg őket. Nem úgy Go Hiramatsu úr, aki egy McLaren P1 büszke tulajdonosa, amit bizony napi teendői elvégzésére is bátran használ. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Még egy év sem telt el azóta, hogy nyilvánosságra került a Volkswagen-konszern dízelbotránya, amely az elmúlt években, évtized(ek)ben kétségtelenül az autóipar egyik legnagyobb botránya. A németek még mindig nyakig benne vannak a slamasztikában: felfoghatatlan veszteségeket könyvelhettek el már eddig is, ráadásul a sztorinak még koránt sincs vége, hiszen nem elég, hogy óriási presztízsveszteség érte a céget, de egyrészt kárpótolni kell az államokat, a vevőket, ráadásul nem utolsósorban ki kell valahogy javítani az okozott problémát, történetesen a kelleténél jóval magasabb károsanyag-kibocsátású motorokat. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Pontosan tudjuk, és az újautópiacok volumenének ismeretében nincs is ebben semmi kivetnivaló, hogy egyes külföldi autósmagazinoknak egészen más lehetőségeik vannak a különleges autócsodák összehasonlítására, mint nekünk. Azonban éppen ebből kifolyólag nem gondoljuk bűnnek, hogy néha egy-egy érdekes videót, cikket, fejleményt átadjunk mi is Olvasóinknak. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A Porsche Panamera második generációja alig, hogy bemutatkozott, máris rekorderként kezdheti meg pályafutását: a Porsche luxusszedánja, amiről részletesen épp a héten számoltunk be és ide kattintva, korábbi cikkünkből minden fontos információt elolvashatnak róla, olyan időt tett le a Nürburgring Nordschleife-i aszfaltcsíkján, hogy mindenkinek leesett az álla. Ezek szerint valóban működnek az autóban alkalmazott technikai hókuszpókuszok, legyen szó akár az aktív aerodinamikáról, akár a szuperfejlett futóműről vagy a rendkívül hatékony hajtásláncokról. Add a comment