Pontosan tudjuk, és az újautópiacok volumenének ismeretében nincs is ebben semmi kivetnivaló, hogy egyes külföldi autósmagazinoknak egészen más lehetőségeik vannak a különleges autócsodák összehasonlítására, mint nekünk. Azonban éppen ebből kifolyólag nem gondoljuk bűnnek, hogy néha egy-egy érdekes videót, cikket, fejleményt átadjunk mi is Olvasóinknak.
Ma egy, a brit Autocar magazin által készített videó Önökkel való megosztására esett a választásunk, amiben nincs semmi különös: csupán egy negyedmérföldes gyorsulási versenyről van szó, két nekifutással, azonban az összehasonlított delikvensek miatt izgalmasnak ígérkezik a futam, ugyanis Amerika, Európa és Japán leggyorsabbnak tartott nagyobb szériájú autócsodái csapnak össze egymással. Konkrétan egy Porsche 991 Turbo S-ről (1605 kg), egy Nissan GT-R-ről (1730 kg) és egy Dodge Challenger SRT Hellcat-ről (2014 kg) van szó, de tudni érdemes, hogy az első kettő nem az idei, hanem a tavalyi modellévből származik, így 20-20 lóerővel gyengébbek, és ezáltal egy hangyányival lassabbak az aktuálisan kapható verzióknál.
Na azért a Porsche így is 560, a Nissan pedig 550 lóerőt állít csatasorba, ráadásul az erőt mindkettő mind a négy kerekéhez továbbítja – a 911 Turbo S egy hét-, a GT-R pedig egy 6-fokozatú duplakuplungos automatán keresztül, rajtautomatikák segítségével. És a Dodge? A brutális Challenger SRT Hellcat nem kevesebb, mint 717 (!) lóerővel bombázza a hátsó kerekeket, egy nyolcfokozatú bolygóműves automata közbeiktatásával. És hiába nehezebb az amerikai gép társainál, bő 700 lóerő bitang sok, úgyhogy már csak az a kérdés, hogy vajon a gumik bírják-e szusszal, vagy pusztán füstté konvertálja a Dodge embertelen nyomatékát és ott marad a rajtrácson... A végeredményt nem lőjük le előre; derüljön ki a meccs állása a fenti videóból, de annyit elárulunk, hogy mi pontosan erre számítottunk. És Önök?