Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Pontosan tudjuk, és az újautópiacok volumenének ismeretében nincs is ebben semmi kivetnivaló, hogy egyes külföldi autósmagazinoknak egészen más lehetőségeik vannak a különleges autócsodák összehasonlítására, mint nekünk. Azonban éppen ebből kifolyólag nem gondoljuk bűnnek, hogy néha egy-egy érdekes videót, cikket, fejleményt átadjunk mi is Olvasóinknak.

Ma egy, a brit Autocar magazin által készített videó Önökkel való megosztására esett a választásunk, amiben nincs semmi különös: csupán egy negyedmérföldes gyorsulási versenyről van szó, két nekifutással, azonban az összehasonlított delikvensek miatt izgalmasnak ígérkezik a futam, ugyanis Amerika, Európa és Japán leggyorsabbnak tartott nagyobb szériájú autócsodái csapnak össze egymással. Konkrétan egy Porsche 991 Turbo S-ről (1605 kg), egy Nissan GT-R-ről (1730 kg) és egy Dodge Challenger SRT Hellcat-ről (2014 kg) van szó, de tudni érdemes, hogy az első kettő nem az idei, hanem a tavalyi modellévből származik, így 20-20 lóerővel gyengébbek, és ezáltal egy hangyányival lassabbak az aktuálisan kapható verzióknál.

Na azért a Porsche így is 560, a Nissan pedig 550 lóerőt állít csatasorba, ráadásul az erőt mindkettő mind a négy kerekéhez továbbítja – a 911 Turbo S egy hét-, a GT-R pedig egy 6-fokozatú duplakuplungos automatán keresztül, rajtautomatikák segítségével. És a Dodge? A brutális Challenger SRT Hellcat nem kevesebb, mint 717 (!) lóerővel bombázza a hátsó kerekeket, egy nyolcfokozatú bolygóműves automata közbeiktatásával. És hiába nehezebb az amerikai gép társainál, bő 700 lóerő bitang sok, úgyhogy már csak az a kérdés, hogy vajon a gumik bírják-e szusszal, vagy pusztán füstté konvertálja a Dodge embertelen nyomatékát és ott marad a rajtrácson... A végeredményt nem lőjük le előre; derüljön ki a meccs állása a fenti videóból, de annyit elárulunk, hogy mi pontosan erre számítottunk. És Önök?