- Részletek
- Írta: Vajda János
Nem, ezúttal szó sincs dollármilliós költségvetésből „összerakott”, a legapróbb részletig megrendezett gyári videóról: a lenti kisfilmben „csak” egy átszámítva kicsit több mint 250 millió forintot kóstáló Pagani Huayra látható négy percen keresztül végig egyetlen kameraállásból, miközben a szupersportautó (amely a különleges Zonda utódjaként lépett színre az idei Genfi Autószalonon) orkánszerű hangján élvezkedhetünk. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A BMW a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatásra kerülő ötödik generációs M5-ről már annyiszor szellőztetett ki különféle információkat, hogy mi a szerkesztőségben már megbeszéltük: ameddig hivatalosan be nem mutatják a bajorok a sportszedánt, nem fogunk többször jelentkezni a vele kapcsolatos információkról, mert már lassan egy éve a csapból is az M5 folyik. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Az 599 SA Aperta nem a legpraktikusabb Ferrari, amit az olaszok piacra dobtak, de még csak nem is a leggyorsabb - sőt, talán nem is a leginkább átgondolt konstrukció -, de mindezektől függetlenül igen jó közelítéssel a legjobb ágaskodó csődörrel van dolgunk, ami valaha is napvilágot látott. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Soha nem gondoltam volna, hogy valaha is cikket fogok írni egy hídról, azt meg aztán végképp nem, hogy lesz kedvenc hidam is - micsoda fura aberráció ez! Amikor az ember érdekes hidakra gondol, lelki szemei előtt többnyire végtelen hosszú, hatalmas magasságokban húzódó, monumentális építmények jelennek meg. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Alig hat éves lehettem, amikor újonnan megérkezett Ladánk felett érzett örömében édesapám a balatoni vakációt először váltotta külföldi kirándulásra. A Bibione felé vezető úton éppen egy benzinkútra készültünk behajtani, amikor hátulról valamiféle földrengés, vagy világvégéhez vezető hangorkán csapott meg minket, s néhány pillanattal később a semmiből tűnt elő egy Lamborghini Countach. Ahogy vezetője a fékre lépett, végre földi halandók számára is kirajzolódott a piros szuperautó sziluettje, amit a nyolcvanas évek derekán még megpillantani is kiváltság volt. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
A környezetvédők szerint nagyon egyszerű: tegyük le az autót, járjunk „drótszamárral”, vagy akár drót nélkül, mondjuk szamárfogattal. De mi van akkor, ha ez csak nehezen kivitelezhető, mert mondjuk hegyen (vagy munkahelyünktől messze) lakunk, ahova kerékpárral felmenni nem túl kényelmes, meg a bérházban is nehéz elhelyezni az igavonó állatokat. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Emlékeznek rá? V8 hátul, a csomagok helyén, léghűtéssel, utánozhatatlan morajlással - csónakszerű formával és kissé bamba arccal maradt meg bennünk a Tatra 603 emléke. Most pedig újjáéled a fantázia segítségével. A mai világban már semmi sem elképzelhetetlen, úgyhogy egy kis csodával akár még meg is valósulhat az álom. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
A brit tudósok ezúttal is kitettek magukért. Mostanában, ha azt halljuk valahol, hogy a szigetország értelmisége újabb egetverő felfedezést tett, néhány perccel később szinte biztos, hogy a hasunkat fogjuk a nevetéstől. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Örök kérdés a benzingőzzel megfertőzött adrenalinőrültek világában, hogy a két kerék vagy a négy a gyorsabb? Nos, a BMW úgy határozott, eldönti a régóta feszengő kérdést és saját garázsából egy ágaskodó motorkerékpárt és egy igazi aszfaltszaggató autót vett elő, hogy versenypályán eressze egymásnak a két illusztris gépezetet. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Még a Jaguar XK tesztjével kapcsolatban emlegettem, hogy az olasz fővárosnak még csodálatos sportautók nélkül is van megigéző hangulata, de ha történelmi múlt nem lenne elég a felhőtlen örömhöz, akkor a Lamborghini ezúttal további tartalommal tölti meg Rómát. Add a comment
- Részletek
- Írta: Sípos Zsuzsanna
Vilmos herceg és a szépséges Kate menyegzőjét már az egész világ lélegzetvisszafojtva várja, hiszen alig néhány óra van hátra a boldogító igen elhangzásáig. Az esküvőt megszervező szakembereknek igen sok kihívással kellett szembenézniük, s már a Westminster Apátságba vezető út sem jóindulattal lesz kikövezve. Egy igazi király persze még fehér lovon vágtatott volna a helyszínre, hogy ágaskodó csődörével rúgja be a kápolna kétszárnyas kapuját, ám esetünkben ezzel akad egy kis probléma Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
A minap egy kimondottan érdekes tétel ütötte fel fejét az egyik nagy internetes aukciós portálon: a szóban forgó, eladósorba került tulajdon ugyanis egy az 1980-as évben készült BMW M1. A modell ritka, mint a fehér holló, hiszen csak 456 példányt építettek belőle a bajorok (egyet pedig meg is tartottak maguknak). Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Amikor felvetettem lapunk Főatyaúristenének (értsd lapigazgató), hogy szívesen írnék cikkeket makettekről, csak ennyit mondott: „Oké Tomi, írhatsz róluk, csak legyen érdekes”. És milyen summás válasz volt ez, mert bár én és a hozzám hasonló megszállottak tudják mennyi örömet okoz ezen kis miniatűrök gyűjtése, viszont kemény dió a gyűjtés értelmét érvekkel alátámasztani azoknak, akik szerint ezek csak vacak játékok és az egész, csak pénzkidobás, hiszen nincs hangja, nem lehet beleülni, csak fogja a port. Add a comment
- Részletek
- Írta: Vajda János
Történjen is bármi, az Aventador lovasa minden helyzetben nyeregben marad – röviden összefoglalva ez jön le az olaszok hivatalos reklámfilmjéből, amelyet a Lamborghini húsvéti ajándékképp tett közzé rajongóinak. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Nehezen indult… szó szerint és átvitt értelemben is. 75 éve szerelték először személygépkocsiba a dízelmotort, amely történetének hajnalán ebben a kategóriában meglehetősen mellőzött megoldásnak számított, a hosszú évtizedek során azonban méltó versenytársa lett a benzinmotornak, amelyet bizony néha le is taszít a trónról. Nézzük, hogy alakult a jubiláló öngyulladós sorsa! Add a comment