Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A BMW a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatásra kerülő ötödik generációs M5-ről már annyiszor szellőztetett ki különféle információkat, hogy mi a szerkesztőségben már megbeszéltük: ameddig hivatalosan be nem mutatják a bajorok a sportszedánt, nem fogunk többször jelentkezni a vele kapcsolatos információkról, mert már lassan egy éve a csapból is az M5 folyik.

A gyár által a tegnapi nap során kiszellőztetett, tesztelést bemutató videó kapcsán viszont meg kellett törnünk íratlan fogadalmunkat, hiszen az autógyártók csak ritkán engednek betekintést gyilkoló tesztprocedúrájukba, és tényleg érdekesnek találtuk a felvételt.

Érdemes végignézni a lent található, közel négyperces kisfilmet, melynek kapcsán kicsit jobban megérthetjük, hogy mi is kerül olyan (szinte) megfizethetetlenül sokba a nagyteljesítményű sportmodellek esetében.

Mindenesetre, nem mindennapi nyúzópróbának vannak kitéve a félig-meddig álcázott M5-ösök: kegyetlen rajtautomatika-próbák, gumifüstölések, komoly emelkedőn történő nyúzások, nedves pályás vizsgálatok stb., de a tartós nagytempójú száguldás (a „feloldott” modellek esetében 310 km/óránál) sem kíméli túlzottan a technikát. Egy biztos: mire a szalonokba érkeznek, alaposan ki lesznek tesztelve a közel 600 lóerős 5-ös BMW-k