Ízlésről nem szoktunk vitatkozni, de környezetünk és az internet népének reakciói alapján azért viszonylag nagy magabiztossággal tudjuk kijelenteni, hogy a többség szerint a Peugeot nagyon is jó irányba tart a formákat illetően. Erre pedig a frissített 2008-as is jó példa, amely megkapta a márka legújabb arculatát, és nem mellesleg elektromos verziója nagyobb hatótávval és fokozott teljesítménnyel fejlődött tovább.
A frissített 2008 tökéletesen illeszkedik a Peugeot legfrissebb formai irányvonalába, amely immár ötvözi a 308-as által bemutatott, majd a frissített 3008, 5008 és a 408 által továbbvitt, látványosan integrált, keret nélküli hűtőrácsot, valamint a márka jövőjét bemutató Inception tanulmány által bevezetett, majd a frissített 508-on már megjelenő hármas nappali menetfény megoldást. Emellett természetesen megkapta az új Peugeot emblémát is a kis crossover, az összkép pedig oroszlánhoz illő módon igen harapós lett.
Hátul a fényszórók grafikája újult meg - galéria
Hátul persze ezúttal is kevesebb a változás, de a fényszórók grafikáját persze átszabták a mérnökök. Emellett néhány új, akár kéttónusú fényezés és persze a képeken is látható, kifejezetten látványos keréktárcsák is megjelentek a kínálatban – egyébként 16-18 colos felnik közül választhatnak a vásárlók.
Az utastér egyik újdonsága, hogy immár minden 2008-as a nagyobb, 10 colos multimédiás képernyővel van szerelve, amin természetesen a legfrissebb szoftver fut. A 10 colos digitális műszeregység, amely a GT verzió esetében háromdimenziós szintén új megjelenést kapott, ám az alacsonyabb felszereltségi szinteken nem elérhető – ott normál, analóg órákkal találkozhatunk. A manuális váltós változatok esetében újratervezték a váltógombot is.
Immár alapáron jár a nagyobb multimédiás képernyő - galéria
Az elektromos E-2008 természetesen a korábban már frissült E-208-at és az E-308-at követi, így erősebb lett és nagyobb akkumulátort is kapott. Ez egészen pontosan 156 lóerőt és a korábbi 50 helyett 54 kWh- akkut jelent, ami a WLTP norma szerint 345-406 kilométerre lehet elég. Újdonságként érkezik majd az öntöltő hibrid kivitel is, amely egy 136 lovas benzinmotort kombinál majd egy a hatfokozatú, duplakuplungos automata váltóba épített elektromotorral – a gyáriak azt ígérik, hogy városban használva több mint 50 százalékban kizárólag elektromosan üzemel majd a rendszer.
Maradt persze a kínálatban hagyományos hajtáslánc is: az 1,2 literes háromhengeres, turbós benzines 100 és 130 lóerővel elérhető, és míg előbbi kizárólag hatos kézi, addig utóbbi nyolcas automata váltóval lesz elérhető. Van dízel variáns is: az 1,5 literes 130 lovas egység kizárólag automata váltóval lesz kapható. A frissített 2008 már nyáron a kereskedésekben lehet, ára pedig bizonyára emelkedik majd valamelyest.