A Peugeot 508 amellett, hogy kategóriájának egyik túlélője, kétségtelenül az egyik legizgalmasabb tagja is – külcsín tekintetében legalábbis mindenképpen. Az oroszlánosok középkategóriása mind a mai napig modern és látványos, de ettől még természetesen nem maradhatott el a félidős frissítés. Noha néhányan talán aggódtak amiatt, hogy csak rontani tudnak majd rajta a mérnökök, az oroszlánosok legfrissebb formanyelvét magára öltve talán még egy fokkal izgalmasabbá vált az autó.
Tulajdonképpen a külcsín frissítése volt a középpontban, ugyanis a lemezek alatt nem sokat változott az autó. A hajtásláncok gyakorlatilag változatlanok maradtak, és az utastérben is kevés volt a módosítás. Persze azért kapott egy nagyobb, 10 colos multimédiás kijelzőt és egy új váltó-előválasztót az 508, és persze a szoftveres frissítés sem maradt el. A kis kormány felett egy 12 colos műszeregység tájékoztatja mindenről a vezetőt és rengeteg opcionális felszereltség is elérhető, mint a 10 hangszórós Focal hangrendszer, a nagyfelbontású kamerákkal dolgozó parkolórendszer és a modern vezetéstámogató rendszerek is.
A vad PSE verzió is marad a kínálatban - galéria
A nyolcsebességes automata továbbra is alapáron jár minden verzióhoz. Az alapot az 1,2 literes háromhengeres jelenti 130 lóerővel, míg dízelfronton az 1,5 literes 130 lovas egység áll rendelkezésre. Konnektoros hibridből kettő van – pontosabban három, beleértve a 360 lóerős PSE verziót is, amelyet nemrég tesztre is fogtunk –, és mindegyik ugyanazt a 12,4 kWh-s akkucsomagot használja.
Az 508 megkapta a Peugeot legújabb – illetve jelenlegi, hiszen a jövőt a januárban bemutatott Inception tanulmány jelképezi – formanyelvét, amely a korábbi keretbe foglalt hűtőrácsot integrálja az autó orrába, és egyfajta átmenettel oldja meg. Az akár mátrix LED technológiát használó fényszórók is még élesebbek lettek, a nappali menetfények pedig ezentúl három függőleges csíkból állnak. Az összkép még agresszívabb és harapósabb lett, amire az új embléma is ráerősít. Hátul az új stílusba illeszkedő Peugeot feliratot kapjuk, míg a fényszórók grafikája szintén harapósabbá vált.
Belül kevesebb az újdonság, de így is látványos és minőségi az 508 - galéria
A friss 508 nyártól lesz elérhető, ám addig is érkezünk majd a PSE verzió tesztjével, amely ugyan még a frissítés előtti testben látogatott el hozzánk, de a műszaki tartalom ezután sem változik majd.