Ahogyan az elektrifikáció mellett a digitalizáció is kezdi átvenni a hatalmat az autóiparban, úgy lesz egyre fontosabb és népszerűbb esemény a gyártók körében a minden év januárjában esedékes, Las Vegasban megtartott szórakoztatóelektronikai kiállítás, azaz a CES. Tegnap a BMW mutatta meg a jövőjét egy tanulmány képében, ma pedig a Peugeot leplezte le az Inception névre keresztelt koncepciót, aminek célja szintén a márka jövőjének irányba állítása.

Az Inception minden szempontból a jövőt kívánja előre jelezni, így természetesen egy tisztán elektromos modellről van szó, ami a márka jövőbeli formanyelvét is bemutatja. A modern jegyek mellett az egyre népszerűbb retro elemek is megjelennek az Inception tanulmányon – leginkább a szögletes élek képében. Az összkép kétségtelenül látványos, amihez persze az 5 méteres hossz és az ehhez mérten alacsony, 1,34 méteres magasság is kellett. Dicséretes, hogy a BMW után a Peugeot is egy látványos négyajtós szedán képében mutatja meg a jövőjét, nem pedig egy hatalmas SUV segítségével – reméljük, hogy ez a trend kitart majd a sorozatgyártásig is.

Örülünk, hogy a Peugeot is egy négyajtós szedán képében mutat utat

Ami talán a megjelenésnél is fontosabb, hogy az Inception a Stellantis konszern korábban beígért dedikált elektromos platformjának legnagyobb verziójára, az STLA Large alapokra épül, amely 800 Voltos technológiát és 100 kWh-s akkucsomagot biztosít. Mindez a gyáriak szerint 800 kilométeres hatótávra is elegendő lehet, míg az indukciós töltőrendszernek hála 150 kilométernyi energiát tud felvenni az egység mindössze 5 perc alatt.

Természetesen teljesítményben sincs hiány: az összkerékhajtást biztosító két elektromotor összteljesítménye 680 lóerő, amivel a 0-100-as sprint a gyáriak ígérete szerint befér 3 másodperc alá. Eddig még egészen realisztikusnak hangzik minden, ám az utastérbe bepillantva már jön az igazi sci-fi, hiszen mi mást is kínálna az Inception, mint négyes szintű, azaz felügyeletet nem igénylő, minden körülmények között működő önvezetést – mellé pedig az utastér is át tud alakulni ennek megfelelően.

Különlges megoldásokkal van tele az utastér - galéria

Apropó, utastér: ezen a fronton természetesen nem szabtak gátat maguknak a tervezők, és a lehető legfuturisztikusabb megoldásokkal rukkoltak elő. Szögletes ülések, különleges műszerek és számtalan egyéb részlet tűnik fel, amelyekről biztosak lehetünk, hogy nem találkozunk majd velük sorozatgyártásban. Habár, a különleges, szögletes, középen egy nagy kijelzőt, a négy sarkában pedig kezelőszervként szolgáló gyűrűket magáénak tudó volánról azt mondták a gyáriak, hogy az évtized végére szériagyártású autókban is visszaköszön majd.

A kormány állítólag visszaköszön majd szériában is - az évtized végén

Noha természetesen egy igazi koncepcióról beszélhetünk, a formái, és főleg a felépítése azért bizakodásra adhat okot, hogy a jövőben sem maradunk izgalmas, hagyományosabb – legalábbis alapformák tekintetében – négykerekűek nélkül.