Noha mindeddig csak hagyományos hajtással és plug-in hibridként kóstolhattunk bele az új Peugeot 308 világába, a franciák a premiert követően hamar megmutatták az újabb verziót: bemutatkozik a hamarosan tisztán elektromos hajtással is elérhető ötajtós, illetve az SW nevet viselő kombi modell.
Immáron nem tétlenkednek az autógyártók és noha még mindig a hagyományos, esetleg könnyűhibrid belsőégésű hajtásláncok képezik az eladások javát, egyre szélesebb körben válnak elérhetővé a villanyhajtások is. A Peugeot nem dedikált villanyautót mutatott be, hanem egyszerűen az elektromos hajtás befogadására is alkalmas, meglévő platformra építette újdonságát, méghozzá a kompakt modell gúnyájába bújtatva.
Hamar megjöttek az E-308 modellek
Mind a kombi, mind az ötajtós változat lemezei alatt bruttó 54, nettó 51 kWh kapacitású telep teljesít: az akku 80 százalék nikkelből, 10 százalék magnéziumból és 10 százalék kobaltból áll. A 400 V feszültségű rendszer mindkét karosszéria esetében 400 kilométer feletti hatótávot jelent, legalábbis a gyártó ígérete szerint.
A légellenállás ezúttal is kulcsfontosságú volt, amit a franciák a 308 széria fejlesztésének már a kezdetétől fogva nagyon komolyan vettek. A frontkialakítás az áramvonalasság szempontjából optimalizált kialakítású, az autó alja ugyanezért burkolt, ráadásul az elektromosokhoz járó 18 colos felnik is kifejezetten az alacsonyabb légellenállást szolgálják. Nem maradhattak el az alacsony gördülési ellenállású abroncsok sem, amelyek szériában járnak a modellhez. A Peugeot szerint az E-308 és az E-308 fogyasztása 12,7 kWh / 100 km körül alakul.
Belül nagyítóval kell keresni a különbséget a belsőégésűekhez képest
A háromfázisú fedélzeti töltő a Type2 csatlakozón át 11 kW-ot vesz fel, miközben egyenárammal akár 100 kW töltőteljesítény is elérhető. Utóbbi esetén a 20-ról 80 %-ra történő tankolás 25 pernél is hamarabb megejthető.
A villanymotor egyébként egy 156 lóerős gép, 260 Nm csúcsnyomatékkal: kellemes adatok, azonban a gyorsulásra vonatkozóan még nem adott meg értékeket a gyártó. Ez a teljesítményszint nemrégiben az 1.6 THP motorral volt elérhető a korábbi szériánál. A vezető választhat Eco, Normal, Sport üzemmódok között, valamint a rekuperáció erőssége is szabályozható.
Kombiként is jön a villanyos kompakt oroszlán
Az utastérben viszont kevés a változás a belsőégésű motorral hajtott variánsokhoz képest. Megkapjuk tehát a legfrissebb i-Cockpit műszerfalat a kis méretű, de fűthető kormánykerékkel együtt, van háromdimenziós HUD, valamint 10 hüvely képátlójú érintős fedélzeti rendszer is.
A Peugeot egyelőre nem tette közzé az elektromos újdonságok árat, ám vélhetően nem kell sokat várni az európai, illetve a hazai árlista megjelenésére. Az első szállítások vélhetően 2023 közepén teljesülnek.