Hang, teljesítmény és jó karakterisztika egybenAz 1,4 literes turbómotor a korábban tesztre fogott Merivához hasonlóan ezúttal is 120 lóerőt és ötfokozatú sebességváltót biztosít, ami az 1,2 tonnánál valamivel nehezebb autót könnyedén mozgatja. A 175 Nm-es nyomaték kis turbóshoz híven már alacsony fordulattól kellemes karakterisztikát biztosít, de a tisztességes megindulást 1900-2000 1/perces főtengelyfordulattól tapasztalhatjuk.
A gyártó által megadott 10,3 szekundumos 0-100-as sprintnél nagyjából fél másodperccel gyorsabbnak tűnt a Corsa, ám sajnos a teszthét viszontagságos időjárása miatt nem tudtunk objektív mérést végezni. Az izgalmasabb momentumok számát az enyhén sportos hangú kipufogó növeli, ám zavaró búgásról szó sincs, hiszen kifejezetten kellemes orgánummal szól a rendszer.
Az étvágy leginkább a jobb láb függvénye, de a fotózással és a sok-sok kemény, téli, havas etappal együtt sem sikerült 8 liter fölé tornászni a fogyasztást, miközben józan városi használattal 7 liter környékén autózhatunk, normakörünkön pedig a zordabb körülmények ellenére is alig 6,1 litert gurított le a torkán a motor.
Az 1.4 Turbóval az egyik legjobb választás - galéria90 km/h-val haladva 5 literből megvagyunk, 130-as tempónál pedig 6,9 liter körül abrakol a kis turbómotor. Így a férfiasan, erővel, de pontosan kapcsolható váltó esetében a hatodik fokozat hiánya nem túl fájó, miközben autópályás sebességnél 3200-at forog a főtengely. Szót érdemel még a start-stop rendszer is, amely gyorsan és okosan teszi a dolgát.
A kormányzás pontosan dolgozik és elégséges visszajelzést ad, a fék kellemesen adagolható, ám a motor mellé a másik élménybombát egyértelműen a futómű biztosítja. Noha a szokásos MacPherson és a csatolt hosszlengőkar kombinációja pihen a Corsa alatt, a hangolás mégis kivételesen jól sikerült, olyannyira, hogy az átlagosnak mondható rugózási komfort mellett a sebesebb fordulók és a gázelvétellel kissé megindítható fenék minduntalan mosolygyárosként aposztrofálható. Ehhez persze a Michelin PilotAlpin abroncsainak szolgálata is szükséges, a velük kiteljesdő élmény pedig oázisként hat a szürke hétköznapok sivatagában.
Sajnos a menetstabilizátor vigyázó tekintete kikapcsolhatatlanul figyeli minden mozdulatunkat, ám a kiiktatás hiányát engedékenységgel pótolja, aminek eredményeképp a móka sem vész el.
Józan extrázással tisztességes áron remekel a Corsa - galériaNem tudom palástolni, a Corsával eltöltött minden pillanat az élmények édes cseppjeivel kényeztetett, melyekhez a ’csupán’ 120 lóerős motor hangja és karakterisztikája, a remek futómű és a tisztességes utastér mind-mind hozzátesz egy keveset, a dögös külső pedig tökéletes és illő körítést biztosít a felsoroltakhoz.
A turbós kisautóval talán újjászületett az a fajta GSi életérzés, amelyet utoljára a gömbölyded B Corsa nyújtott a villámosok 1,6 literes 16 szelepesével. Könnyed, játékos, gyors és mindenekelőtt kiváló társ a mindennapokra, miközben a kompromisszumokra nyitott, brutalitásra vágyó vásárlókat az OPC átirat örvendeztetheti meg. A 100 lóerős, halvány 1,4-es szívóhoz képest 240.000 Ft a turbómotor felára, ami a teljesítmény és a néhány deciliterrel kedvezőbb fogyasztás, valamint a jobb használhatóság mellett abszolút megfontolandó választás.
A tesztautó minden jóval fel volt szerelve, az érintőképernyős navigáció, a 70.000 Ft-ért kihagyhatatlan ülés- és kormányfűtés, az OPC csomag, az adaptív fényszórók, az oldal- és fejlégzsákok, a defektérzékelő, vagy éppen a visszagurulásgátló mind megtalálhatóak voltak vendégünkben, így azonban már a kiadódó vételár sem túl baráti, viszont józan extrázással értékarányos csomagot állíthatunk össze.
Két énje van: praktikum és sportos vérvonal - galériaKezdetnek ott a tesztautó alapjait biztosító, vérpezsdítő Color Edition kiadás, amely bőséges felszereltséggel 3,83 millió forintról indul, ám az 1,4-es turbóval és Autó Pult normafelszereltségével akár 4.120.000 Ft-ból is meg lehet úszni az üzletet, miközben további kedvezmények állnak rendelkezésre.
Hasonló teljesítményű konkurenst nem sokat találunk, de az összeegyeztethető dinamikával bíró, 105 lovas 1.2 TSI erőforrás mindenképp szóba kerülhet, így normafelszereltséggel a 3,66 milliós Škoda Fabiát, illetve a 4,04 milliós VW Polót említhetjük, ám a Corsa a nagyautós jelleget és a jó futóművet tekintve inkább utóbbival említhető egy lapon.
A többiek viszont nem adnak alacsony felszereltséggel ilyen erős motort, a Ford Fiesta ötajtós verziója a nemrég általunk is tesztre fogott 125 lovas, egyliteres háromhengeressel csupán Titanium szinten számos biztonsági extrával és könnyűfém kerekekkel vihető 4,56 millióért, de a 115 lóerős 1,6-ossal felvértezett, bőséges felszereltségű Chevrolet Aveo is elhozható 4 millió alatt. Szintén csak legmagasabb szinten kapható, de értékarányos választás a kétzónás klímát, esőérzékelőt és elsötétedő tükröket is tartalmazó, 120 lovas, 1.6-os Peugeot 208 4,4 millió Ft-ért, míg a jó ideje öregedőfélben lévő, gyengébb futóművéről és alacsony tudású Blue&Me audiorendszeréről ismert Fiat Punto a kellemesen erős (135 LE), de iszákosabb 1.4 MultiAir Turbóval normaszinten 4,05 millió forintért érhető el.
Néhány szóban
A Corsa egyszerűen ellenáll korának és fiatalos, sportos külsejével még mindig hódít. Emellé minőségi belbecs jár, akár a tisztességes anyagokból megfelelően összerakott enteriőrre, akár a remek, morcos hangú és kellemes karakterisztikájú turbómotorra gondolunk. Hibáit a típus már rég kinőtte, egyedül a kettéválasztott fedélzeti számítógép és a navigációs rendszer ad okot szemöldökráncolásra. A futmómű kanyarokban, a helykínálat utazáskor és bevásárlások alkalmával csal mosolyt az arcunkra, miközben az ár az extrák kapcsán is versenyképes marad a kategóriában, ahol a sportváltozatoktól eltekintve a Corsa az egyik legerősebb benzines. Feketén-fehéren ajánlható.
Előnyök: Tetszetős, dögös külső; Tágas utastér és kényelmes ülések; Felnőttes megoldások/extrák; Remek futómű; Könnyű vezethetőség; Erős, kellemes karakterű turbómotor; Jó ár/érték arány
Hátrányok: Középállásban kissé pontatlan kormányzás; Koros műszerfal; Szokatlan bajuszkapcsolók; Fedélzeti kijelző és navigáció külön helyen