Ahogy felnövünk és elhagyjuk a családi fészket, a munkába állva gyökeresen változik meg az életünk. A mindennapok kötelességeivel párhuzamosan olyan kellemes emlékek keltenek bennünk édes-keserű szájízt, mint egy ködbe veszett bombagól a grundon, egy remegő hangon elmormolt szerelmi vallomás, vagy éppen egy megérdemelt apai pofon.
A felnőtt világ alapjaiban változtatja meg mindennapjainkat, amelyekből a gyermeki csínyek, vagy éppen az egyetemi társaság zaja után hiányozni fog az az izgalom, melynek minden cseppjéért boldogan tárjuk ki a kezünket.
Ilyen konfigurációban a kommersz kisautó is tud egyedi lenni
A Corsa még többévesen is fiatalos, dögös - galériaKitörni a mindennapok egyhangúságából egyáltalán nem könnyű, egy-egy ügyes döntéssel azonban jelentősen megkönnyíthetjük a dolgunkat, hiszen bizonyos esetekben már egy csipetnyi izgalom is sokat nyomhat a latba.
Persze sokszínűségünk révén más-más élményeket keresünk, de abban talán sokan egyetértünk, hogy az autózás és a vezetés öröme sokak számára jelenthet gyógyírt: a billentyűzet és az egér gombjainak monoton zaja után felüdülés minden egyes gázfröccs, a monitor fárasztó vibrálásától szabadulva mosolyt csal arcunkra a műszerfal mutatóinak egyszerű, mégis vidám játéka.
OPC csomag, csíkozás, és fekete felnik színesítik a képet
Ám mindemellett nehéz olyan józan megoldással előállni az autó választását illetően, amelyet meghozva választottunk képes lesz maradéktalanul kiszolgálni "felnőtti szükségleteinket" és mindemellett egy csipetnyi színt vinni szürke hétköznapjainkba. A sors különös fintora, hogy ezúttal épp egy fekete-fehér acélparipa kever üdébb árnyalatokat a palettára, mellyel már bátrabb ecsetvonásokkal pingálhatunk valami szépet életünk vásznára.
Fekete-fehér, mégis színes egyéniség - galériaKontrasztos, karakteres egyéniség az Opel Corsa, ami talán az egyik legjobb összeállításban érkezett meg szerkesztőségünk garázsába. Noha az Opel Magyarország már többször is megtisztelt minket a tesztelés lehetőségével, az 1,4 literes szívó benzines változat szerény teljesítményével vált fakóbbá, míg az 1,7 literes, az autó méretéhez képest combos dízelmotorral szerelt verzió vételárának túlságosan borsos mivolta okán sápadt el. Ezúttal a legendás zöld pokolra utaló OPC különkiadás után az 1,4 literes turbós benzinmotorral látogatott el hozzánk az Opel ötajtós kisautója.
Szúrós tekintet vág rendet az utakon
A fekete-fehér kombináció ezúttal közel sem hat unalmasnak, sőt, a sok esetben inkább nevetséges kategóriába sorolt csíkok a tetőn a váltott kombinációval kifejezetten tetszetősek, de a sötétre fújt 17 colos könnyűfém felnik is sokat dobnak az összképen.
Belül is a külső szín köszön vissza - galériaA sportosabb karakterért a toldatokat és nagyobb hátsó légterelőt tartalmazó OPC Line csomag (250.000 Ft) felel – a kis Corsa így már kifejezetten dögös, ráadásul nem alaptanul sportos. A mindennapokhoz a praktikum is elengedhetetlen erény, s a típusnak ilyen téren cseppet sincs szégyellnivalója, hiszen a 2511 mm hosszú tengelytáv és az 1 mm híján 4 méteres karosszéria a kategóriához mérten rettentően tisztességes helykínálattal szolgál.
A berendezés még az Opel régi iskoláját idézi, mégsem idejétmúlt
Persze elöl általában nem szokott gond lenni, azonban most a hátul történő utazástól sem kell tartaniuk a hórihorgas utasoknak, ugyanis 190 centiméter magas kollégánk kényelmesen elfér maga mögé ülve is, s a csomagtartó 285 literes űrtartalma, valamint a feláras duplapadlós megoldás ugyancsak piros pontot harcol ki az erényeket összefoglaló rubrikába.
Az Opel Corsa a kisautók egyik legjobbja - galériaA műszerfalon már egyértelműen látszik a Corsa korossága. Az anyagok ugyan kissé kemények, de a jó összeszerelésnek köszönhetően semmiféle zörej nem hallatszik felőlük. Az egyetlen ergonómiai baki a navigációs és a szórakoztató rendszer elhelyezése, hiszen az apró gombok és a túl mélyre való beépítés révén nem kifogástalan az érintőképernyős egység kezelhetősége, átfókuszálást igényel leolvashatósága.
Szerencsére a magasan ülő fedélzeti számítógéppel jól kiegíszítik egymást a kijelzők és megszokható az egyébként logikus szisztémájuk, ám a konkurencia mindezt már egyetlen képernyőre tömörítve is képes megoldani, vagy a fedélzeti adatait egyszerűen a műszercsoport két nagy órája közé telepíteni, hogy a középkonzol kiemelt pozícióját az érintős egységnek adja át. A felnőttes megoldások és a viszonylag csendes, magabiztos futás mindeközben komolyabb arculattal is felruházzák az Opelt, ennek megfelelően nagyautós érzés lengi körül a sofőrt és utasait.
Ha már egy praktikus autót ismertünk meg a Corsa személyében, a beharangozott élmény sem marad el! Érdemes hát lapozni...