Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Nürburgring-Nordschleife – a több mint 20 kilométeres ’zöld pokol’ méltán nevezhető a világ egyik legnehezebb versenypályájának, amely autók és pilóták mércéje évtizedek óta. Az Opel pedig egy olyan autóval jelentkezett tesztre, amely keresztben lenyeli azt. Ha már a Corsa OPC Nürburgring Editon ígéreteinek fele igaz, akkor is izgalmas kilométerek előtt állunk. Tartsanak velünk!

Nürburgring-Nordschleife – a több mint 20 kilométeres ’zöld pokol’ méltán nevezhető a világ egyik legnehezebb versenypályájának, amely autók és pilóták mércéje évtizedek óta. Az Opel pedig egy olyan autóval jelentkezett tesztre, amely keresztben lenyeli azt. Ha már a Corsa OPC Nürburgring Editon ígéreteinek fele igaz, akkor is izgalmas kilométerek előtt állunk. Tartsanak velünk!

Corsa OPC a köbön? - galériaMáig jól emlékszem autós újságírói karrierem egy korai pillanatára, amikor az akkor aktuális, ám lassan elköszönő BMW M3 mellett a Corsa OPC képességeit teszteltük a jobbára csak utóbbi számára alkalmas Kakucsringen. A kanyargós pályán komoly helyzeti előnye volt a könnyű, 192 lóerős kisautónak, ám a hétköznapok forgatagában az élménydús modell terelgetése kissé izzadságszagú volt. Hiába tette be szépen a fenekét a kanyarokba, kifelé – önzáró differenciálmű híján – a belső kerekek elpörgetésén, alulkormányzottságon, ezáltal pedig egyhangúságon át vezetett az út, felesleges jelzővel ruházva fel a lóerők hadának egy részét.

Az új száguldógép - de vajon megérdemli a Nordschleife-tetoválást?

Erre most jön az Opel, kihoz a modellből egy még erősebb verziót és elvárja, hogy szép szavakkal illessük? Bizony, pedig őket sem ejtették a fejükre. Jól tudják ők is: a valamivel több, mint egymilliós felárért kínált Nürburgring Edition csomag szinte kicseréli az eddig ismert autó énjét. Nem hiába szerepel rajta mindenhol a 20,8 kilométeres verseny-aszfaltcsík stilizált rajza; nagy feladatokra szánták az apróságot.

A nagy ígéret. De mit is ad a Nürburgring Edition?

Akciós csomag

Felszabadították a tartalékokat.Valószínűleg nem kellene sokat várnom a felém repülő első kőre, amikor azt állítom, hogy egy 5,9 milliós sportos kisautó árának 20 százalékával kötelező, sőt, igazi diszkontált akció megfejelni a számlát. Márpedig az: kicsit pihenjenek meg, bebizonyítom!

Egy sportautó, avagy sportos autó lelke a motor, így értelemszerűen ezzel kezdték az átalakító kúrát a mérnökök. Az eredmény 210 lóerő és 280 Nm nyomaték lett, amelyből előbbi is és utóbbi is szép platón érkezik, hiszen a csúcsnyomaték például 2250-es fordulattól egészen 5850-ig jelen van. A plusz lóerőket az áthangolt elektronika és az új sportkipufogó rendszer hozza. A ráadásnak köszönhetően álló helyzetből 6,8 másodperc alatt (-4 tizedmásodperc) gyorsul fel 100 km/h-ra az erősen bepaprikázott Corsa, végsebessége pedig 230 km/h (+5 km/h), amely minden bizonnyal jól is jön a Nürburgring-Nordschleife hosszú, hátsó egyenesében.

Nagyobb kerék jobb fékkel - galériaInnen persze meg is kell állni, amiben a Brembo fékek jó segítségre lesznek. Bár a tárcsák mérete megegyezik a hagyományos verzióéval, a 30 százalékkal könnyebb, négydugattyús rendszer betétei 10 százalékkal nagyobb felületen szorítanak, vagyis a menetdinamika, a kényelem és a lassítás terén is jó szolgálatot tesznek. Az éles kanyarok gyors abszolválásában az újrahangolt, ültetett, Bilstein alkatrészekből építkező futómű, az önzáró differenciálmű és az áthangolt menetstabilizáló, valamint az ABS is kiveheti a részét. Mellé még jut egy új 18 colos felniszett, amire nem csak viszonylag kisebb tömege miatt, hanem a rá húzott 225/35-ös gumik okán is érdemes mindig figyelni.

500 példányban, de rögtön két egyedi színben is készül.

Első látásra is kitűnik - a részletek is árulkodnakMég mindig soknak tűnik a felár? Nézzük, mit mutat a valóság! A legsportosabb Corsát már csak azért is jobban dülledő mellkassal közelíthetjük meg, mivel tudjuk: sok ilyet az 500 darabos limitált széria miatt senki sem fog látni. Ezt kihangsúlyozva már csak ezért is jobban megéri az egyedi henna vörös (tesztautónk), vagy szöcske zöld színekben rendelni a modellt, igaz egy civil változat-tól már a felületes szemlélődő számára is jól elkülönül. Az elöl-hátul megjelenő, szellőzést segítő bevágások, a fekete betéttel hangsúlyozott két kövér kipufogóvég, a radikális stílusú felni és a még épp elfogadható mértékű ültetés már elmond mindent, mielőtt a tekintélyes hátsó szárnyat vagy a lökhárító háromszöges kialakításával tökéletes harmóniában lévő visszapillantó tükröket megpillantanánk. Mellette a B-oszlopon diszkréten elhelyezett Nürburgring-matrica ugyancsak szemléleti, hogy az autó sofőrje előbb ismerte a heel&toe mikéntjét a sörnyitás procedúrájánál.

Belül eggyel konzervatívabb a légkör.

Komolyan gondolják: a kagylóülések jókBelül csendesebben csepeg a kint ökölnyi vastagságú csövön érkező sportosság és adrenalin. Ha átlépjük a fekete, „nürburgring edition” feliratú küszöböt, egy hagyományos Corsában találjuk magunkat, amelyet a kötelező OPC elemek, így a könnyen koszolódó, zongoralakk betéttel ellátott kormány, a szép varrású, de ez által a tenyeret karcolgató váltógomb és a kékes hátteret kapó műszerek fogadnak. Illetve még egy nagy meglepetés: a jó tartású, (mű)bőr, magasságban is állítható Recaro ülések, amelyekbe szerényen még a Nordschleife pályarajzát is belepréselték – bizony, van ahol már ezek önmagukban félmillió forint feletti tételt jelentenek.

Klasszikus Corsa: minden előnyével és hátrányávalMárpedig a fotelek többszörösen jó szolgálatot tesznek: amellett, hogy tényleg nagyon jól tartanak és kényelmesek, karcsúságuk okán a hátsó lábteret is megdobják, így két 190 centiméter magas felnőtt is gond nélkül meglesz egymás mögött, sőt, még a fejtér sem lesz akadály, köszönhetően a viszonylag magas építési jellegnek. Más újdonság nincs, hiszen szintén maradt a tágas csomagtér, épp, mint a billentésre, beakadás nélkül operáló index, amely bár néha hibára ad okot, mivel a BMW is az összes modelljében ezt használja, ezért legalább annyira felesleges itt panaszkodni, mint ott. Főleg, hogy a Corsát követő új Opelek már visszatértek a hagyományos útra. A jól átlátható beltér ügyes pontja a kedvező árú (130 e Ft), központi navigációs rendszer, amely ügyesen dolgozik – kár, hogy ennyire le kell pillantani érte. A helyét fenn ugyanis a fedélzeti számítógép foglalja el, amelyet csak a kormányról kezelhetünk. Bár az összeszerelés és az anyagok minősége viszonylag jó, a Corsa-belső felett láthatóan kissé eljárt az idő, a kesztyűtartó nagy illesztési hézagját pedig nem lehet nem megemlíteni.

Vajon szerzőnk végleg elveszik a részletekben? Vagy tövig nyomja már a gázpedált? A következő oldalon kiderül, sőt, még a Hungaroringre is ellátogatunk!