- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Frankfurti Autószalon kapunyitása rohamosan közeleg – az újságírók már jövő kedden birtokba vehetik a 65. Internationale Automobil-Ausstellung hatalmas területét. Az autógyártók pedig izgalmasabbnál izgalmasabb újdonságokkal töltik meg az égig érő csarnokokat. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az új Ford Mondeo jóval később érkezik meg Európába az eredeti tervekhez képest, egészen pontosan 2015 elején jelenhet meg az öreg kontinensen a kék oválosok középkategóriás modellje. A Frankfurti Autószalonon azonban fokozza a várakozásokat a Ford, ugyanis a Mondao Vignale tanulmánnyal prémium kategóriába lépne be a gyártó.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Hazánkban az autóvásárlások nagyobbik hányadát adják a dízel autók, így nem csoda, hogy a piac igényeire reagálva az Opel új öngyulladós motorral gazdagítja kínálatát. A rüsselsheimi alakulatra ráfért már az alapos vérfrissítés, hiszen a kiöregedő 1,7 literes turbódízel már aligha volt képes tartani a frontot a konkurencia modern erőforrásaival. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Chris Bangle neve sokak számára ismerősen hangzik, a neves formatervező volt az, aki küllem szempontjából paradigmaváltással felérő innovációt vitt véghez a BMW-nél, aminek eredményeképpen a bajorok például a sokat vitatott E60-as modellekkel tudtak alaposan vért frissíteni, s újat mutatni. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Bizony, az autósportban is az eredménytelenség a legkegyetlenebb hóhér. Nem kegyelmez senkinek, elgáncsolja azokat az alapvetően sikerre érett, sok örömöt adó konstrukciókat is, melyeknek csupán egy Achilles-sarka van. A miért mindegy. A hogyan, a meddig, a feltételes mód mit sem ér, azt sosem jegyzik az évkönyvek, csak a fénylő serlegeket. Helyén van így, hisz mindenhol a sikerorientáltság a fejlődés záloga. Vagy rossz az irány, mert a versenyzés sokkal összetettebb, sokkal szebb sport annál, hogy együgyű végeredmények alapján rangsoroljunk?
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Az ihlet mindenkiben ott lappang, hiszen kezdetben minden fiatalban megvan az a kreativitás, ami az újszerű vívmányok megalkotásához szükséges, de csak kevesen tudnak elhatárolódni a szkeptikusok visszatartó erejétől, és kevesek képesek végigmenni azon az úton, ami a megvalósuláshoz vezet. Ezek a kevesek azok, akik a vállukon tűzön-vízen keresztül viszik előre a világot. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A hivatalos bemutató előtt, átmenetileg magyar földre lépett a Maserati legkedvezőbb modellje. Nem haboztunk: a felső-középkategóriás, négyajtós Ghibli első példányát rögtön tüzetesen megvizsgáltuk. A tét óriási az olaszok számára: az újdonság a márka világhódító terveinek kulcsszereplője. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Tesztünket valahol ott hagytuk abba, hogy találtunk egy egész jól használható elektromos autót, amely kiválóan alkalmas arra, hogy technológiai pionírságunkat jelezzük. De milyen árat követel meg ez tőlünk? Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Hungaroring kiemelt szerepet kap a Forma-1-en belül, hiszen kevés olyan pálya van, ahol megszakítás nélkül rendeznek hosszú évtizedeken át futamokat, ám a magyar aszfaltcsíkon már ’86 óta köröz a száguldó cirkusz, s előreláthatólag még 2021-ben is lesz verseny Mogyoródon. Az idei nagydíjat mi sem hagytuk ki, s a Red Bullhoz látogattunk el. Add a comment
- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Porsche számára fontosak a márka rajongói, így nem csoda, hogy immáron másodjára köszöni meg a Facebook követők figyelmét és szeretetét. Egy éve egyedi Cayman S jelent meg a 2 milliós szám átlépését ünnepelve, idén pedig már 5 millió rajongónak örülhetnek zuffenhausenben. A jubileumra 911 Carrera 4S készült. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
A Renault utána a Mercedes-Benz is közzé tett a napokban egy videót a Forma-1-et érintő egyik legégetőbb kérdésre válaszul. Milyen lesz a jövő évi, V6-os turbómotorok hangja? Most kiderül. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Miközben az Audi és a Mercedes-Benz kihozta zászlóshajójának új generációját, a 7-es BMW a Lexus LS-sel és a Jaguar XJ-vel egyetemben ráncfelvarrással tartja magát frissen. Ám az új generáció is fejlesztés alatt van, amely már az i3-ból is hasznot húzhat. Add a comment
- Részletek
- Írta: Járai Tamás
Horvátországi nyaralásom során, könnyed reggeli városnézés közben lettem figyelmes a meghökkentő márkanévre egy, az utca szegletén megbúvó autón. Hugo! Vajh’ csak a szemem káprázik az élesen vakító napsugarak és a tikkasztó hőség végett, vagy tényleg jól olvasom a feliratot? Ni-ni, egy új ígéretes prototípust, az ex-jugoszláv autóipar mára már teljesen hitehagyott önálló újjáéledésének első fecskéjét látom agg álruhába bújtatva?
- Részletek
- Írta: Sütő Zsolt
Amikor felmerült bennünk a hazánk autóipari nagyjait bemutató sorozat ötlete, már nem is volt kérdéses, hogy Barényi Béla kiemelt szerephez jut majd. Ez persze nem csak a kiváló mérnök érdemeinek köszönhető, hanem annak is, hogy többek között az ausztriai Hirtenbergben napvilágot látott szakember példamutató életútja volt az, ami lapunk szerzőit is a mérnöki pálya, illetve a közlekedésbiztonság témája felé terelgette. Add a comment
- Részletek
- Írta: Szabó Péter
Autó Pultos hagyományokat felélesztve ismét feszegettük az elektromos autózás határait. A jelenleg hazánkban kapható egyetlen középkategóriás elektromos autó, a Nissan Leaf legújabb, európai változatával indultunk útra, hogy megdöntsük az egyetlen feltöltéssel való villanyautózás rekordját. A sikerig viszont nem jött könnyedén.
Add a comment