A Frankfurti Autószalon kapunyitása rohamosan közeleg – az újságírók már jövő kedden birtokba vehetik a 65. Internationale Automobil-Ausstellung hatalmas területét. Az autógyártók pedig izgalmasabbnál izgalmasabb újdonságokkal töltik meg az égig érő csarnokokat. Add a comment

Az új Ford Mondeo jóval később érkezik meg Európába az eredeti tervekhez képest, egészen pontosan 2015 elején jelenhet meg az öreg kontinensen a kék oválosok középkategóriás modellje. A Frankfurti Autószalonon azonban fokozza a várakozásokat a Ford, ugyanis a Mondao Vignale tanulmánnyal prémium kategóriába lépne be a gyártó.

Add a comment

Hazánkban az autóvásárlások nagyobbik hányadát adják a dízel autók, így nem csoda, hogy a piac igényeire reagálva az Opel új öngyulladós motorral gazdagítja kínálatát. A rüsselsheimi alakulatra ráfért már az alapos vérfrissítés, hiszen a kiöregedő 1,7 literes turbódízel már aligha volt képes tartani a frontot a konkurencia modern erőforrásaival. Add a comment

Chris Bangle neve sokak számára ismerősen hangzik, a neves formatervező volt az, aki küllem szempontjából paradigmaváltással felérő innovációt vitt véghez a BMW-nél, aminek eredményeképpen a bajorok például a sokat vitatott E60-as modellekkel tudtak alaposan vért frissíteni, s újat mutatni. Add a comment

Bizony, az autósportban is az eredménytelenség a legkegyetlenebb hóhér. Nem kegyelmez senkinek, elgáncsolja azokat az alapvetően sikerre érett, sok örömöt adó konstrukciókat is, melyeknek csupán egy Achilles-sarka van. A miért mindegy. A hogyan, a meddig, a feltételes mód mit sem ér, azt sosem jegyzik az évkönyvek, csak a fénylő serlegeket. Helyén van így, hisz mindenhol a sikerorientáltság a fejlődés záloga. Vagy rossz az irány, mert a versenyzés sokkal összetettebb, sokkal szebb sport annál, hogy együgyű végeredmények alapján rangsoroljunk?

Add a comment

Az ihlet mindenkiben ott lappang, hiszen kezdetben minden fiatalban megvan az a kreativitás, ami az újszerű vívmányok megalkotásához szükséges, de csak kevesen tudnak elhatárolódni a szkeptikusok visszatartó erejétől, és kevesek képesek végigmenni azon az úton, ami a megvalósuláshoz vezet. Ezek a kevesek azok, akik a vállukon tűzön-vízen keresztül viszik előre a világot. Add a comment

A hivatalos bemutató előtt, átmenetileg magyar földre lépett a Maserati legkedvezőbb modellje. Nem haboztunk: a felső-középkategóriás, négyajtós Ghibli első példányát rögtön tüzetesen megvizsgáltuk. A tét óriási az olaszok számára: az újdonság a márka világhódító terveinek kulcsszereplője. Add a comment

Tesztünket valahol ott hagytuk abba, hogy találtunk egy egész jól használható elektromos autót, amely kiválóan alkalmas arra, hogy technológiai pionírságunkat jelezzük. De milyen árat követel meg ez tőlünk? Add a comment

A Hungaroring kiemelt szerepet kap a Forma-1-en belül, hiszen kevés olyan pálya van, ahol megszakítás nélkül rendeznek hosszú évtizedeken át futamokat, ám a magyar aszfaltcsíkon már ’86 óta köröz a száguldó cirkusz, s előreláthatólag még 2021-ben is lesz verseny Mogyoródon. Az idei nagydíjat mi sem hagytuk ki, s a Red Bullhoz látogattunk el. Add a comment

A Porsche számára fontosak a márka rajongói, így nem csoda, hogy immáron másodjára köszöni meg a Facebook követők figyelmét és szeretetét. Egy éve egyedi Cayman S jelent meg a 2 milliós szám átlépését ünnepelve, idén pedig már 5 millió rajongónak örülhetnek zuffenhausenben. A jubileumra 911 Carrera 4S készült. Add a comment

A Renault utána a Mercedes-Benz is közzé tett a napokban egy videót a Forma-1-et érintő egyik legégetőbb kérdésre válaszul. Milyen lesz a jövő évi, V6-os turbómotorok hangja? Most kiderül. Add a comment

Miközben az Audi és a Mercedes-Benz kihozta zászlóshajójának új generációját, a 7-es BMW a Lexus LS-sel és a Jaguar XJ-vel egyetemben ráncfelvarrással tartja magát frissen. Ám az új generáció is fejlesztés alatt van, amely már az i3-ból is hasznot húzhat. Add a comment

Horvátországi nyaralásom során, könnyed reggeli városnézés közben lettem figyelmes a meghökkentő márkanévre egy, az utca szegletén megbúvó autón. Hugo! Vajh’ csak a szemem káprázik az élesen vakító napsugarak és a tikkasztó hőség végett, vagy tényleg jól olvasom a feliratot? Ni-ni, egy új ígéretes prototípust, az ex-jugoszláv autóipar mára már teljesen hitehagyott önálló újjáéledésének első fecskéjét látom agg álruhába bújtatva?

Add a comment

Amikor felmerült bennünk a hazánk autóipari nagyjait bemutató sorozat ötlete, már nem is volt kérdéses, hogy Barényi Béla kiemelt szerephez jut majd. Ez persze nem csak a kiváló mérnök érdemeinek köszönhető, hanem annak is, hogy többek között az ausztriai Hirtenbergben napvilágot látott szakember példamutató életútja volt az, ami lapunk szerzőit is a mérnöki pálya, illetve a közlekedésbiztonság témája felé terelgette. Add a comment

Autó Pultos hagyományokat felélesztve ismét feszegettük az elektromos autózás határait. A jelenleg hazánkban kapható egyetlen középkategóriás elektromos autó, a Nissan Leaf legújabb, európai változatával indultunk útra, hogy megdöntsük az egyetlen feltöltéssel való villanyautózás rekordját. A sikerig viszont nem jött könnyedén.

Add a comment