Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A hivatalos bemutató előtt, átmenetileg magyar földre lépett a Maserati legkedvezőbb modellje. Nem haboztunk: a felső-középkategóriás, négyajtós Ghibli első példányát rögtön tüzetesen megvizsgáltuk. A tét óriási az olaszok számára: az újdonság a márka világhódító terveinek kulcsszereplője.

Könnyebb belépő az olasz luxus világába - galéria22,8 millió forint – szeptembertől listaáron már ennyiért beülhetünk egy új Maseratiba. Az új hazai forgalmazóval együtt az olasz luxusmárka új lendületet is vesz: a cél az eladások többszörözése mindössze néhány éven belül, melynek érdekében több új modellel is gazdagodik a kínálat. A legfontosabb viszont a jövőre érkező Levante SUV mellett a Ghibli lesz, amely úgy kínál négy főnek bőséges kényeztetést, hogy közben nem feledkezik meg a sportos ambíciókról sem.

Bár egy üléspróba alapján messzemenő következtetéseket nem tudunk levonni, az újdonság ügyesen örökíti a Maserati egyik legfőbb jellemzőjét: könnyen képes elcsavarni a fejeket. A Ghibli minden részletéről süt a nagytestvér Quattroporte jelenléte: a külső formaterv, a műszerfal elrendezése, a központi rendszer, sőt a háromliteres, biturbó V6-os is onnan érkezik.

Kizárólag V6-os találunk a lemezek alattA középpontban ezúttal is a használható sportosság áll. Erre játszik az 50-50 százalékos súlyelosztás, az önzáró differenciálmű megléte, a kettős keresztlengőkaros első és többlengőkaros hátsó futómű és a súlycsökkentő alumíniumhasználat. Ehhez társul a háromliteres, biturbó V6-os 330 vagy 410 lóerős teljesítménye, ám ugyanakkor 275 lóerős, háromliteres dízellel is hazavihetjük a típust. Ez utóbbi ráadásul a kínálat legolcsóbb tagja, miközben hozzá is alapáron jár a nyolcfokozatú ZF-féle automataváltó, amely kiváló kvalitásairól már számtalanszor tanúbizonyságot adott.

Finom részletekkel tele - galériaGyors üléspróbánkon örömmel futtattuk végig kezünket a finom bőrrel bevarrt részleteken, az Alcantara tetőkárpiton, miközben magunkba szívtuk a luxus hangulatát. Bár más márkákhoz hasonlóan az ilyen jellegű kényeztetés némi felárat követel, ezek a részletek azok, melyek a hagyományos prémium fölé emelik a Maseratit. A gondoskodás magasiskoláját jelzi, hogy nem csupán az ülés és a kormányoszlop, de felár ellenében a pedálsor is elektromosan állítható, hogy valóban a tökéletes vezetési pozíciót találjuk meg magunknak.

A helykínálat sportosan szűkre szabott, melyben a többi részletével, s az áraival együtt a Ghibli erősen hasonlít a tesztünkön járt BMW 640d Gran Coupéhoz. Hogy tulajdonságaiban lekörözi-e azt, arról hamarosan egy menetpróba vagy teszt keretén belül beszámolunk. Egy biztos: szeptemberben ismét egy ígéretes modellel gazdagodik a hazai kínálat.