Nem telhet el február Super Bowl döntő nélkül, Super Bowl finálé pedig nincs autós reklámok nélkül: az NFL döntője az amerikai futball csúcsa és egyben legfontosabb eseménye, amely az elmúlt években nem pusztán hazájában, de világszerte óriási nézőtáborral rendelkezik. A 2019-es Super Bowl-t nagyságrendileg 75 ezer rajongó követte végig élőben a stadionban és mintegy 800 millió néző a tévékészülékek mögött.

Felfoghatatlan számok ezek: gondoljunk csak bele abba, hogy közel 1 milliárd emberről, vagyis Magyarország teljes lakosságának durván a százszorosáról (!) beszélünk. Ennek megfelelően a híres Super Bowl hirdetéseket – amelyeket a meccs szünetében szoktak lejátszani – sem adják finoman szólva olcsón: a hivatalos listaárak szerint 30 másodpercnyi reklámidő 5,2 millió dollárba, vagyis szűk 1,5 milliárd forintba kerül. És a reklámok legnagyobb része nem 30 másodperces, hanem körülbelül 1 perces...

Idén is hihetetlen összegeket költöttek a(z autó)gyártók a Super Bowl reklámokra...

Hogy megér-e 3 milliárd forintnak megfelelő dollárt egy-egy egyperces hirdetés, azt nem tudni, de itt minden bizonnyal presztízskérdésről (is) van szó, az autógyártók pedig a reklámra sokszor nem sajnálják a pénzt. Külön kiemelnénk a Toyotát, a japánok ugyanis rögtön két autóhoz is rendeltek 70-70 másodpercet; nem is érdemes kiszámolni, hogy milyen összegről beszélünk, mert rendkívül ijesztő számok jönnek ki, na meg mégiscsak a világ legnagyobb autógyártójáról beszélünk.

Különben visszatérő megrendelő az Audi, a Jeep, a Kia és a Mercedes-Benz is. Apropó, a tegnap lejátszott 53. NFL Super Bowl döntőben – aminek Atlantában a Mercedes-Benz Stadium adott otthont – a New England Patriots könnyedén felülkerekedett a Los Angeles Rams csapatán: az eredmény 13:3 lett a Patriots javára, aminek különlegessége, hogy a Super Bowl történelmében még soha nem született ilyen kevés gól.

Mercedes-Benz stadionban játszották a döntőt, így nyilván a csillagosok is hirdettek – ezúttal az új A-osztályt

Végül pedig jöjjön (számunkra) a lényeg, vagyis a legjobb (?), legdrágább 2019-es Super Bowl autós reklámok sora, amelyekbe szokás szerint némi humort is igyekeztek csempészni a készítők:

Audi e-tron:



Jeep Gladiator:

Kia Telluride:

Mercedes-Benz A-osztály:

Toyota Supra:

Toyota RAV4: