Az Audi – még ha csak felmatricázva is – gyakorlatilag már márciusban leleplezte vadonatúj elektromos crossoverét a Genfi Autószalonon, és azóta is folyamatosan bombáztak minket a különféle ízelítőkkel és adatokkal. Most pedig végre eljött a pillanat, hogy egyben is lássuk a csomagot, hiszen a négykarikások végre leleplezték az újdonságot, ami kissé talán meglepő módon tényleg csak simán az e-tron nevet kapta.

Az autót tulajdonképpen már kívül belül megismerhettük, így a formák nem okoznak igazi meglepetést, de ezúttal végre minden részletet megvizsgálhatunk az autón. Az Audi nem azt az utat kívánja bejárni, mint a BMW vagy a Mercedes-Benz, ugyanis az e-tron szinte tökéletesen illeszkedik a gyáriak formanyelvébe, és csupán néhány részlet árulkodik arról, hogy nem egy átlagos modell. Ilyenek például a nagyrészt leburkolt hűtőmaszk, az egyedi, aerodinamikus felnik, a kamerás visszapillantók vagy éppen a bal első kerék mögötti töltőcsatlakozó-nyílás – bár utóbbit is ügyesen rejtették el a mérnökök.

Az e-tron nem lóg ki az Audi kínálatából - galéria

Ezeket leszámítva azonban az Audi újabb modelljeinek formavilága köszön vissza a hangsúlyos hűtőrácson, az alapból LED-es fényszórókon, a széltében végighúzódó hátsó lámpatesten és úgy általában is. Noha elsőre talán nem tűnik olyan nagynak, az e-tron bizony 4902 mm hosszú, 1938 mm széles és 1664 mm magas, míg a tengelytávja 2924 mm. A mérnökök természetesen mindent bevetettek, hogy leszorítsák a légellenállási együtthatót, így például az állítható futómű nem kevesebb, mint 7,6 centis sávban tudja változtatni az autó magasságát, ami autópályás szakaszokon bizony súlyos kilométereket jelenthet.

Elsőre talán nem látszik, de hatalmas - galéria

Az utastérben hasonló a helyzet, mint kívül: az Audi hármas kijelzőrendszere – a műszerfal helyén egy, a középkonzolon pedig két megjelenítő uralja az összképet, akárcsak az újabb testvérekben, mint például a Q8. Ami azonban mindenképpen újdonságot jelent, az a kamerás visszapillantók képét megjelenítő két monitor, melyeket az ajtók tövébe építettek be a gyáriak, és érintéssel lehet előhozni rajtuk a különböző beállításokat. A váltógomb helyét egy fix elem vette át, aminek bal oldalán találhatjuk az irányváltót. A csomagtér mérete hatalmas, 807 liter, igaz ebben már a belső égésű motor hiányában elöl felszabadult rekesz is benne van. A hátsó üléstámlákat ledöntve 1314 literes űrt varázsolhatunk a természetesen elektromosan mozgó csomagtérajtó mögött.

Finom megoldások - galéria

Az anyagok minősége természetesen kifogástalan lesz, és néhány helyre azért jutott pár e-tron felirat is, és olyan modern technológiák sem maradtak ki, mint a szokásainkat tanulni képes navigációs rendszer, a félig önvezető rendszer és persze minden egyéb elérhető vezetéstámogató és biztonsági asszisztens – ezek munkáját egyébként öt radar, hat kamera, tizenkét ultrahangos radar és egy lézerradar is segítheti, attól függően, hogy mi mindent rendelünk meg az autóba. Az e-tronba egyébként sok extra alapáron jár, kezdve a LED-es fényszóróktól az online navigációig. A tervezők még nagyobb hangsúlyt fektethettek a prémium Bang & Olufsen hangrendszerre is, hiszen az elektromos SUV-ban nem zavarja meg a motor hangoskodása a dallamokat.

Az Audi érdekes módon egyelőre nem árulta el a pontos teljesítményadatokat, de az előzetes információk szerint nagyjából 400 lóerőt nyújt a két elektromotor, bár a megadott 5,7 másodperces 0-100-as sprint alapján nem kizárt, hogy ez a ménes végül csökkent valamelyest. A végsebesség egyébként nagyjából 200 km/h. Az elektromotor csodája, hogy 250 milliszekundum alatt képes a teljes nyomatékát latba vetni, így a rugalmasság kiemelkedő. Az energiaellátásról egyébként egy hatalmas, 95 kWh-s akkumulátor gondoskodik, amelyet az e-tron padlójába építettek be, és 36 cellából áll.

Mindenfelé kijelzők - galéria

Némi meglepetésre a teljesítmény mellett a hatótávolságot sem említi a sajtóanyag, de előzetes adatok alapján 400 kilométer körüli adatra számíthatunk. A töltést akár egy 150 kW-os DC gyorstöltőn is végezhetjük, amely az óriási akkucsomagot is képes 80 %-ra felpumpálni mindössze 30 perc alatt. Egyelőre ugyan csak az Egyesült Államokról volt szó, de a Volkswagen konszern 500 ilyen gyorstöltőt ígért országszerte 2019 júliusáig – reméljük, Európában is így belehúznak majd a németek.

Otthoni töltés esetén egy 9,6 kW-os egységet javasol az Audi, amely egy éjszaka alatt képes lehet teletölteni az akkut, ráadásul az Amazonnal kötött megállapodás keretében az amerikai vállalattól rendelhetik majd meg a vásárlók az ilyen töltők kialakítását. Természetesen akár okostelefonon, a myAudi alkalmazáson keresztül is kiadhatunk parancsokat az autónak, így például előre be lehet majd állítani, hogy mikor töltsön az e-tron – például, ha vannak olyan időszakok, amikor olcsóbb az áram. Ugyanakkor akár az ülésfűtést is előre aktiválhatjuk majd mobilunkon keresztül.

Csak jövő év közepén kerül forgalomba - galéria

Az e-tron az Egyesült Államokban nagyjából 21 millió forinttól indul, de Európában – főleg Magyarországon – ennél valószínűleg jó pár millióval drágább lesz a Mercedes-Benz EQC-nek, a Jaguar I-Pace-nek és a Tesla Model X-nek közvetlen ellenfelet állító négykarikás. Mielőtt azonban bárki rohanna a kereskedésekbe, az első e-tron modellek csak jövő év közepe felé érkezhetnek majd meg, így jó eséllyel még közel egy évet kell majd várnunk, hogy az utcákon lássuk a négykarikások új elektromos autóját.