Több tanulmány és rengeteg ízelítő után végre bekövetkezett: a Toyota lerántotta a leplet a Supra új generációjáról, amely csaknem két évtized után, a BMW segédletével kelt életre.
A végeredmény a 2016-os FT-1 tanulmány formáit szelídítette sorozatgyártásra alkalmassá, amely igazán karakteres végeredményt eredményezett, melynek lámpái azért megidézik az elődöt is. A hangsúlyos légterelők, a buborékos tetők, a kacsafarok légterelő és a látványos domborítások olyan modellt alkotnak, amiért méltán lelkesednek majd a típus rajongói.
Dimenziók, arányok és tömegelosztás tekintetében is közös a nevező a BMW Z4-gyel: a 2,47 méteres tengelytáv és az 50:50 százalékos súlyelosztás itt is jelen van, csak éppen a valamivel nagyobb túlnyúlások 4,38 méteres teljes hosszúságot eredményeznek. A pontos tömeggel egyelőre adós maradt a gyártó, de ha nagyjából 1,5 tonnával számolunk, nagyon nem járunk messze.
Kompakt méretek, tagadhatatlan BMW alapok
Belül más a helyzet: ott már jól látható a BMW Z4-gyel való közösség, például az iDrive alapú központi rendszeren, amely nem csak kezelési elvében, de szoftverében is nagyban hasonlít a bajorok saját megoldására. Alaphelyzetben hat colos, felárért pedig 8,8 colos képernyőt kaphatunk a modellhez, amely képes a mobiltelefonok tükrözésére is, és igény esetén teljes telemetriát is kínál. A műszercsoport is digitális, ami viszont itt a főszerepet a fordulatszámmérő kapta – nem véletlenül.
Vérbeli sportmodell révén ugyanis a motortérben olyan erőforrás lapul, amely méltó a forgatásra. A háromliteres sorhatos turbómotor szintén a BMW-től érkezik, egyes várakozásokkal ellentétben pedig itt is 340 lóerőre képes. Mindez ráadásul 5000-től egészen 6500 fordulat/percig rendelkezésre áll, ami az 1600-tól 4500-ig rendelkezésre álló 500 Nm nyomatékkal együtt gyakorlatilag mindenre elég. A kimagasló értékek és a korán érkező teljesítmény kiváló móka lenne egy hatfokozatú kézi váltóval, de erről le kell mondanunk: ahogy a Z4-nél, úgy itt is csak a ZF-féle nyolcfokozatú bolygóműves automatát kérhetjük. A 0-100-as gyorsulást 4,3 másodperc környékére várhatjuk, a végsebességet pedig elektronika limitálja 250 km/h-ban.
Az egyetlen hajtáslánc soros hathengeres, 340 lóerős lesz, nyolcas automatával és hátsókerékhajtással - egyelőre
Az élménydús vezethetőséget a Gazoo Racing versenyistállóval közösen finomhangolt, elöl MacPherson, hátul többlengőkaros futómű szavatolja, amely szintén BMW-recept szerint, nagyrészt alumínium bevetésével készült. A (főként) japán mérnökök csak a hátsó futóművet kilenc további helyen erősítették meg a még sportosabb viselkedés érdekében. A Supra esetében széria az adaptív lengéscsillapítás is, amelynek egy finomabb Normál és egy kompromisszumok nélküli Sport üzemmódja van. A 19 colos kovácsolt alumínium felnik szériában jönnek, melyekre elöl 255, hátul 275 mm széles Michelin Pilot Super Sport abroncsokat szerelt a gyártó. Mögöttük elöl 348 mm-es, négydugattyús Brembo fékek feszülnek.
A külsővel ellentétben belül hamisítatlan BMW
A Supra várhatóan a nyár végén érkezik meg a kereskedésekbe, és alapvetően kétféle felszereltségi szinten lesz elérhető, ám kezdetben a csúcsra szerelt Launch Edition áll majd a vásárlók rendelkezésére, amelyet fehér, fekete vagy vörös színben rendelhetnek, vörös belső részletekkel. Ebből viszont csak világszerte 1500 készül, vagyis csakhamar az induló verziók is elérhetők lesznek.
Hogy mennyiért? Nos, ez a sarkalatos kérdés, ugyanis a BMW nem engedné meg az indokolatlanul kedvező áron való forgalmazást, ami nem is térülne meg egyhamar. Sokat elmond, hogy kint már az alapmodell is 50 ezer dollár, pedig a tengerentúlon olcsóbbak szoktak lenni az autók – a csúcsra szerelt verzió pedig 55.250 dollár. Az induló ár szinte fillérre megegyezik a Z4 M40i alapárával, ami nálunk 20,57 millió forint, így a Supra alapára is bizony valószínűleg csak akkor fog 20 millió forint alá menni, ha az árrésből enged el a forgalmazó. A modell egyébként a szomszédban, a Magna Steyr grazi üzemében készül majd.
Érdekesség, hogy Japánban már bemutatkozott a szintén bajor kétliteres turbómotorral felszerelt két induló változat is 197 és 258 lóerővel és 320, ill. 400 Nm nyomatékkal. Ezek európai forgalmazásáról egyelőre nincs hír, de tulajdonképpen ennek mi semmi akadályát nem látjuk. Ha így lesz, akkor számíthatunk továbbra is automata váltós, de akár 15 millió forintos Suprára is.