A BMW Z4 új generációja bemutatkozott, az első külföldi menetpróbák tanulsága szerint pedig kissé közelebb került gyökereihez, és az inkább luxusra kihegyezett előd után egy jobban vezethető, könnyedebb vászontetős roadsterként csábítja a vásárlókat. Csábereje pedig kétségtelenül van: a márka eddigi formavilágával némiképp szakító modellt most sok-sok fotón vehetik szemügyre.
Az új Z4, amit a Toyotával karöltve fejlesztettek ki a bajorok (japán párja, vagyis a Supra kupé is rövidesen debütálhat), szerencsére ismét a dinamikusabb irányvonalat követi, ám a BMW-től megszokott módon a tehetős ügyfeleknek nem kell lemondaniuk a kényeztetésről és a modern extrákról sem. A Z4 harmadik felvonása tehát mindent tud, amit egy kétüléses roadstertől el lehet várni. Kicsit később persze egyszerűbb, megfizethetőbb motorváltozatok is fognak debütálni, de első ízben a 340 lóerős M40i csúcsváltozatról rántotta le a leplet a BMW.
Kezdetben 340 lóerővel lesz elérhető
A G29-es kódnéven futó új Z4 karosszériaarányai egy percig sem hagynak kétséget a modell dinamikus menettulajdonságai felől: a hátsó tengely elé tervezett üléssor, az alacsony súlypont, a tengelyek közötti 50:50 arányú súlyelosztás, a széles nyomtávok és a kompakt tengelytávolság egysége az intenzív vezetési élmény ideális előfeltételeit teremti meg. 340 lóerős sorhatos, B58 kódjelű benzinmotorjával, elektronikusan állítható lengéscsillapítókkal dolgozó sportfutóművével, a BMW M sport fékrendszerrel és a hátsó tengelybe integrált, elektronikusan vezérelt M Sport differenciálművel a BMW Z4 M40i garantáltan minden szempontból megfelel a vele szemben támasztott elvárásoknak. A BMW M Performance modell mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, végsebességét pedig természetesen elektronika korlátozza 250 km/h-ban.
A kézi váltó sajnos csak vágyálom marad
A függőlegesen elrendezett fényszórópár, a vese alakú hűtőrácsok egyedi formaterve, az első kerekek fölé nyújtott sportautós motorháztető, a két első kerékjárati ívbe integrált nagyméretű légkivezető nyílás és a csomagtérfedéllel elegánsan egybeépített légterelő mind-mind hozzájárul az új BMW Z4 összetéveszthetetlen megjelenéséhez. A First Edition változat külső megjelenését egyéb apróságok mellett a 19 colos kerekek teszik teljessé, és a jól felszerelt utastérben is több apróság utal az első szériára: például a díszvarrással ellátott fekete bőrkárpit, az elektromosan állítható üléspár, a hangulatvilágítás ésa Harman Kardon hifi. De olyan felszereltségek is elérhetők a Z4-hez, mint például a LED fényszórók mátrix funkcióval dolgozó távolsági fénye, a roadsterbe most először beépített HUD-kijelző, vagy a BMW Live Cockpit Professional digitális műszerfal.
A bemutatkozó galéria vörös színű Z4-eséért kattintson ide!
Sokan reménykedtek, de a jelek szerint kézi váltó nélkül maradunk az új Z4 esetében. Az alapmotor (20i) egyébként egy 197 lóerős és 320 Nm nyomatékra képes kétliteres turbós egység lesz, amelynek nagytestvére (30i) 258 lóerőt és 400 Nm nyomatékot tud majd felmutatni.