Az új, G20 kódjelű 3-as BMW már közel fél éve kapható hazánkban – az első példányok még márciusban érkeztek meg a hozzánk –, de a rendkívül jól sikerült bajor modell kínálata csak mostanra vált teljessé, hiszen felkerültek azok a változatok a palettára, amelyeket eddig nem lehetett rendelni: a konnektorról is tölthető hibrid, a közel 400 lóerős M340i sportkivitel, valamint a puttonyos Touring.
Kezdjük utóbbival, hiszen a volumen szempontjából a Touring a legfontosabb. A kevésbé örömteli hír, hogy kezdetben csak három motorral rendelhető az új BMW 3-as Touring, miközben a szedán már hét erőforrással kapható. Persze később minden bizonnyal a kombi kínálata is kibővül, hiszen idővel az összes erőforrást megkapja, de egyelőre be kell érnünk a 320d-vel (aminek 2-literes, két turbófeltöltő által lélegeztetett négyhengeres dízelmotorja 190 lóerőt teljesít), a szintén kétliteres, benzines és 258 lóerős 330i-vel, valamint a háromliteres, 265 lóerős, gázolajos 330d-vel.
Egyelőre 12,2 millió forinttól startol az új BMW 3-as Touring, de rövidesen jönnek a kicsit olcsóbb belépő modellek is – galéria
A 330d-hez szériában jár az összkerékhajtás, ami az alapból hátsókerékhajtású 320d-hez és 330i-hez opcionálisan, a kivitel függvényében 670 és 790 ezer forint közötti áron rendelhető. A váltók tekintetében könnyen áttekinthető a ‘felállás’: manuális váltó kizárólag a hátsókerékhajtású 320d-hez jár (persze opcionális automatával) és az összes többi 3-as kombihoz széria a ZF remek 8-fokozatú 8HP automatájának aktuális, harmadik generációja. És hogy mennyi az annyi? A belépő modell, vagyis a kézi váltós, hátsókerékhajtású 320d Touring bruttó 12,2 millió forinttól indul, ezzel bő 700 ezer forinttal kerül többe, mint egy 320d szedán.
Az automata, összkerekes 320d xDrive Touring már 13,6 milliótól startol listaáron, a hathengeres dízelért pedig további bő kétmilliót kell leszurkolni, hiszen a 330d xDrive Touring legalább 15,75 millió forintba kerül. A 258 lóerős, benzines 330i hátsókerékhajtással 13,54, összkerékhajtással 14,33 millió forinttól startol. A palettához várhatóan rövidesen csatlakozik a kétliteres, 184 lóerős 320i és a 150 lovas 318d (mindkettő négyhengeres és kétliteres, előbbi a 330i, míg utóbbi a 320d fojtott verziója), később pedig jön 374 lóerős M340i xDrive Touring csúcsmodell, valamint a konnektorról is tölthető, hibrid 330e Touring, amit bejelentett kombiként is a BMW.
A szériában xDrive összkerékhajtással érkező, 18,7 millió forinttól startoló, 374 lóerős BMW M340i xDrive bizony komolyabb sportautóknak is oda tud 'pörkölni'... – galéria
Időközben szedán karosszériával az M340i xDrive és a 330e máris csatlakozott a palettához – előbbi érdekessége a 4,4 másodperces 0-100 km/h-s sprintidő, ami néhány éve egy M3-nak is a becsületére vált volna, utóbbi különlegessége pedig az akár 60 kilométeres tisztán elektromos hatótáv és az elektromos túltöltés (ún. XtraBoost) funkcióval a 252 helyett átmenetileg 292 lóerős csúcsteljesítmény.
Az M340i xDrive szedán 18,7 millió forinttól elérhető, míg a ‘zöldrendszámozható' 330e szedán 14,65 milliótól indul, bár a BMW máris kihirdetett a 330e-ből egy speciális ajánlatot, amelynek keretében az alapmodellnél kicsit jobb felszereltséggel már 12,99 milliótól hazavihető az akciós plug-in hibrid 330e.
Az új, akár 60 km-es tisztán elektromos hatótávval büszkélkedő plug-in hibrid BMW 330e szedán akciósan már 13 millió forinttól elérhető – galéria

