Meglepetések nélkül, cserébe viszont számos praktikus megoldással és a jól ismert technikai megoldásokkal debütált az új 3-as BMW kombi változata, a Touring kivitel, amelynél a sportos vezetési élményt és a családbarát használhatóságot középpontba állítva igencsak nehéz jobb autót találni a piacon.
Elődjével összehasonlítva – az új 3-as limuzinhoz hasonlóan – nagyot nőtt a Touring, amelynek hossza immár meghaladja a 4,7 métert (4709 mm), 2851 mm-es tengelytávolsága pedig nem is olyan régen még egy 5-ös BMW-nek is becsületére vált volna – márpedig a hosszú tengelytáv garanciát jelent a tisztességes helykínálatra. Az újdonság szélessége különben 1827, magassága 1470 mm, légellenállási együtthatója (ún. cw-értéke) pedig 0,29-ről (akár) 0,27-re csökkent, ami egyaránt javítja a modell hatékonyságát és nagyobb sebességeknél zajkomfortját.
Kiváló családi autó a 471 cm hosszú BMW 3-as Touring, ráadásul a sportosság is igencsak közel áll hozzá... – galéria
Csodát azért nem kell várni, öt személy számára a nagyobbra nőtt új 3-as Touring sem túl komfortos, egy négytagú család igényeinek viszont tényleg tökéletesen megfelel a BMW prémium középkategóriás modellje, amely az új 1-es sorozattal ellentétben továbbra is hátsókerékhajtás-alapú padlólemezen nyugszik és minden apró porcikája a sportosságot, valamint a minél élesebb viselkedést szolgálja.
Technológiai fronton és az extrák terén természetesen az új 3-as limuzin technikai újításait kapta meg a Touring modell is, amiről részletesebben korábbi bemutató cikkünkből ide kattintva, illetve BMW 330i szedán tesztünkből pedig ide kattintva olvashatnak.
Azonnal felismerhetően '3-as BMW kombis' a sziluett – galéria
Szinte minden megegyezik tehát az új BMW 3-as szedánnal, kivéve a B-oszlop mögötti traktust és a csomagteret. A kifutó 3-as Touring modellel összehasonlítva alaphelyzetben 5 literrel, 500 literre gyarapodott a csomagtér, de a sajtóközlemény szerint a „közvetlen töltőkapacitás" (ez minden bizonnyal az alsó rekeszek feletti hasznos űrt takarja) 32 literrel nagyobb.
A maximális csomagtér-térfogat a hátsó üléstámlák előrebillentésével 1510 liter (korábban 1500 liter volt). Az eddigiekhez hasonlóan szériában jár az elektromos csomagtérajtó és a külön nyitható hátsó ablak.
Elegáns és sportos konfigurációval is összeállítható – galéria
További pozitívum, hogy a nagyobb és nehezebb csomagokat az alsó részen 112 milliméterrel, míg a felső részen 125 milliméterrel szélesebb puttony nyeli el. A csomagtér-padlólap alatt kialakított tárolórekeszekben a csomagtértakaró és a rögzítő háló is elrejthető.
A tetősínek már az alapfelszereltség részét képezik. Az opcionálisan elérhető csomagtér-csomagban elektromosan ledönthető hátsó üléstámlák és automatikusan működtethető, csúszásmentes csomagtérsínek találhatók, amihez foghatót a sajtóanyag szerint az új BMW 3-as Touring egyik riválisa sem tud felmutatni. A másik legfontosabb Touring-specifikus extra a 0,8 négyzetméteres panorámatető, a többi széria- és extrafelszereltség pedig nagyrészt megegyezik az új 3-as BMW limuzinnal.
Jó pénzért a vásárlók egy 0,8 négyzetméteres, nyitható üveg panorámatetőt is kérhetnek – galéria
Akárcsak a motorpaletta: benzinfronton két 2-literes, 4-hengeres (320i ill. 330i Touring) és egy 3-literes, 6-hengeres (M340i Touring) erőforrás található a palettán; a 8-fokozatú ZF-féle Steptronic automata váltó az összes benzinmotorhoz szériában jár.
Az első körben csak hátsókerékhajtással társítható 320i 184 lóerőt és 300 Nm-t kínál; 0-100 km/h-s sprintideje 7,6 másodperc, végsebessége 230 km/h, gyári vegyes fogyasztása 5,8-6,3 l/100 km. A 258 lóerőt és 400 Nm-t produkáló 330i (5,7-5,9 s, 250 km/h és 6-6,6 l/100 km) opcionálisan xDrive négykerékhajtással is elérhető, míg a hathengeres, 374 lóerőt és 500 Nm-t teljesítő M340i csúcsmodellhez (4,5 s, 250 km/h és 7,1-7,5 l/100 km) szériában jár az összkerékhajtás.
Akár bő 1,5 köbméteresre bővíthető a puttony – galéria
Dízelfronton hasonló a felállás, azzal a különbséggel, hogy a két négyhengeres alapmotorhoz szériában 6-fokozatú manuális váltó jár, persze a 8-fokozatú automata opcionálisan elérhető. A 318d és a 320d egy két (egy kisebb és egy nagyobb) turbófeltöltő által lélegeztetett 2-literes, 4-hengeres erőforrást kap 150/190 lóerővel, illetve 320/400 Nm-rel.
A 318d legfőbb technikai adatai: 8,8-8,9 s, 214-216 km/h és 4,3-4,9 l/100 km; a 320d fő adatai: 7,1-7,5 s, 225-230 km/h és 4,4-4,9 l/100 km. A 320d-hez opcionálisan xDrive összkerékhajtás is társítható – kizárólag automata váltóval –, ami a 3-literes, 6-hengeres, 265 lóerőt és 580 Nm-t leadni képes 330d-hez (5,4 s, 250 km/h, 5,4-5,6 l/100 km) szériában jár.
A piaci bevezetésre szeptember végén kerül sor – galéria
A G21 kódjelű újdonság piaci bevezetésére szeptember végén kerül sor és már azt is tudjuk, hogy 2020-tól egy plug-in hibrid Touring-modellváltozat is megjelenik a palettán, ami annak tudatában, hogy a leköszönő széria esetében csak négyajtós karosszériával rendelhető a konnektoros hibrid BMW 330e, különösen pozitív hír. A sajtóanyagban említett plug-in hibrid kivitel minden bizonnyal a szedán G20-hoz már korábban bejelentett, 'zöldrendszámozható', akár 293 lóerő összteljesítményű 330e-t takarja.
Az árakról egyelőre korai lenne beszélni, de számításaink szerint azonos hajtáslánccal a szedán 3-as BMW-knél nagyjából 700-800 ezer forinttal lesznek drágábbak a kicsit jobban felszerelt (pl. széria elektromos csomagtérajtó) puttonyos 3-as Touring modellek.
Hátulnézetből (is) rendkívül dinamikus az új BMW 3-as Touring kiállása – galéria

