Alig pár napja számoltunk be a vadonatúj 3-as BMW alapmodelljeinek hazai árairól és képességeiről, máris bővül a paletta. Persze az M340i xDrive korai érkezésére számítottunk, viszont a vártnál ezúttal többet kaptunk, méghozzá a külső és a műszaki tudás tekintetében is.

Az igyekezet mondjuk abszolút érthető: amíg az M3/M4 duó nem érkezik meg (amire akár 2020-ig is várhatunk), az M340i xDrive lesz a BMW legnépszerűbb modelljének csúcsváltozata – így pedig abszolút megérdemli, hogy jól elkülönüljön a kínálat M sportcsomaggal fűszerezett, de egyszerűbben motorizált verzióitól. Ebben pedig a Z4-től örökölt részletek, vagyis a különleges hűtőrács, az egészen kövéren mért első légbeömlők és a tekintélyes méretű, diffúzort mímelő hátsó lökhárítóba épülő kipufogóvégek vannak a modell segítségére.

A Z4 hűtőrácsa és átdolgozott, 374 lóerős erőforrás teszi igazán egyedivé

A vad látvány persze mit sem érne vad menetteljesítmények nélkül. Erről pedig egy vadonatúj erőforrás gondoskodik. Pontosabban a háromliteres, sorhatos turbómotor régi ismerős, melynek forgattyúháza és hengerfeje alumíniumból készült. Azonban a tervezőmérnökök pedig még tovább fejlesztették a kettős megfúvású (TwinScroll) alapelv szerint működő turbófeltöltési technológiát. A turbófeltöltő és a kompakt méretű, acélból készült kipufogócsonk egybeépítésével intenzív gázadáskor minden korábbinál gyorsabban épül fel a töltőnyomás, mialatt a turbólyuk mintegy 25 százalékkal csökken. Emellett az új turbó a töltőnyomást egészen a fordulatszám-tartomány végéig megtartja, így még jobb padlógázas élményekre számíthatunk. A befecskendezési nyomás 350 bar-ra nőtt.

A kapcsolható kipufogórendszer erőteljes szólamokról gondoskodik

Ezzel a korábbi 340i-nél 48 lóerővel és 50 Nm nyomatékkal erősebb motort kapunk, amely így 374 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal repíti előre a karosszériát. A tengelyek közötti erőt 0 és 100 százalék között változtatni képes xDrive intelligens összkerékhajtás a tapadásról, a 8-fokozatú ZF váltómű pedig a gyors kapcsolásokról gondoskodik, aminek meg is van az eredménye: a 0-100 csupán 4,4 másodpercig tart. Ez a képesség elképesztő, és bizonyos tekintetben még az E36-os és E90-es M3-at is beárnyékolja, főleg, ha hozzátesszük, hogy közben a típus vegyes fogyasztása 7,5 l/100 km (igaz, még a korábbi NEDC ciklus szerint). Az erőforrás hangját pedig hiába is próbálja a széria részecskeszűrő elfojtani, a kapcsolható kipufogórendszerrel igazán ádáz hangaláfestést ígérnek a gyáriak.

Az új BMW M340i xDrive limuzin alapfelszereltségének a 10 mm-es ültetést tartalmazó BMW M sport futómű, a változó áttételű sport kormánymű, az elektronikusan vezérelt, teljes mértékben zárni képes BMW M sport differenciálmű, a BMW M sport fékrendszer (elöl 348, hátul 345 mm-es tárcsákkal) és az elöl 225, hátul 255 mm széles gumiabroncsokkal szerelt, 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák is részei – egyedül az adaptív lengéscsillapítás maradt a menetdinamikai szempontból releváns opciók listáján.

Belül már a szokásos M-es kezelés fogad

Az új M340i xDrive a nagyközönség előtt elsőként a november 30-án kezdődő Los Angeles-i Autószalonon mutatja meg magát, az első példányok pedig 2019 júliusában érkeznek meg a kereskedésekbe.