Azt már eddig is tudtuk, hogy a nagy autógyártók igyekeznek külön is kiszolgálni a kínai piac igényeit, így számtalan olyan modellel találkozhatunk, melyek csak a távol-keleti ország számára készülnek – kiváltképp a Volkswagen konszern kínálatában, de nem kizárólag náluk. Ezúttal az Audi Kínának szánt újdonsága szivárgott ki a hatóságoknak köszönhetően, és bár sokszor előfordult már, hogy már-már irigységgel néztük a kínaiak számára elérhető, de Európába soha el nem jutó modelleket – azt hiszem, a Q6 esetében keveseknek fog ez eszébe jutni.

Ugyan ez csak az én véleményem, de azt hiszem sokan nem bánnák, ha a Volkswagen Lamando, az új Ford Mondeo, vagy akár a Kínának szánt elektromos 3-as BMW (ottani nevén i3) itthon is elérhető lenne, ám az új Audi Q6-ra rápillantva valahogy nem érzem ugyanezt. A négykarikások egy egészen egyszerű, ám jól bevált trükköt alkalmaztak: fogták az Észak-Amerikában és Kínában elérhető Volkswagen Atlas/Teramont modellt, és csináltak belőle egy Audit – vagy legalábbis megpróbálták.

Hátul talán jobb a helyzet, de mindenképpen elég összecsapott lett a Q6

Mindez azt jelenti, hogy az 5,1 méter hosszú, 2,1 méter széles és közel 1,8 méter magas óriás a Volkswagentől érkező MQB padlólemezre épül – a 2980 milliméteres tengelytávja egyébként egy az egyben megegyezik a Volkswagen Atlas adatával. Ez jóval egyszerűbb megoldásokat és kizárólag négyhengeres hajtásláncok jelenlétét eredményezi – habár a Teramonthoz egy VR6-os motort is kínál a Volkswagen, de az a hírek szerint nem kerül be a Q6-ba –, amelyek azért messze állnak az Auditól Európában megszokott szinttől.

Mindez már csak azért is igaz, mert az Európában megszokott nómenklatúra szerint a Q6 bizony a négykarikások kínálatának felsőbb feléhez tartozna, ám valójában teljesen felrúgja a rendszert, hiszen nagykából a Q3-mal egy szinten lévő műszaki megoldásokat használ, miközben méretben a Q7 és a Q8 felett van. Mindenesetre azért a kétliteres motorok által kínált 231 és 265 lovas teljesítmény bőven elegendő lehet az akár hétüléses óriás mozgatásához.

Nem szeretnénk túl sarkosak lenni, de nem éppen az Auditól megszokott szintet hozza az újdonság

A külsőről pedig még nem is beszéltünk: a Q6 igyekszik, de nem sok jó sül ki ebből. A mérnökök próbálták ráerőltetni a jól ismert Audi megoldásokat, ám a végeredmény igencsak zavaros lett. A single frame névre hallgató hűtőrács sem egészen a szokásos formákat kapta, és a fényszórókat összekötő csík sem igazán érhető – az itt-ott feltűnő lágy formákról már nem is beszélve. Hátul talán egy fokkal jobb a helyzet, de itt sem érezzük, hogy lenne mire büszkének lennie a tervezőknek.

Az utastérben állítólag a németek nagyobb modellekben megszokott kettős érintőképernyős megoldását köszönthetik majd a vásárlók, és természetesen modern extrákban sem lesz hiány. Mindenesetre bár nyilván semmi közünk ahhoz, hogy az Audi milyen modelleket dob piacra a kínai piacon, azért mégis úgy látjuk, hogy a németeknek kicsivel jobban oda kellene figyelniük ezekre a dolgokra, hiszen a mai világban attól, hogy egy autó csak egy piacon kapható, a híre még eljut a világ minden pontjára. És bár sokan megengedhetik maguknak, hogy egyes országokban kínáljanak amolyan olcsóbb, spórolósabb modelleket, egy Audi esetében ez nem biztos, hogy jót tesz a márka imázsának.