Egy kissé talán kezd ijesztővé válni az a figyelem, amelyet a kínai piac kap a nagy európai és amerikai autógyártóktól is. Számtalan olyan modellt mutatnak be a márkák, amelyek kizárólag a távol-keleti országban elérhető, pedig sokakat talán nálunk is érdekelne – elég csak a tegnap megmutatott vadonatúj Ford Mondeóra gondolni. A Volkswagen például a napokban egy vadonatúj, kompakt alapokra épülő négyajtós kupét mutatott be Kína számára – íme, a Lamando L.
A Lamando L név talán nem annyira vonzó az európai fül számára, ellenben az autó megjelenése – legalábbis számomra – már érdekesebb lehet. Ami rögtön feltűnő lehet, hogy míg Európában az elektromos ID modellek és a hagyományos változatok formanyelve teljesen eltér, a Lamando – bocsánat, Lamando L, ugyanis a sima Lamando egy teljesen más modell, ami a kínai Jettának felel meg – annak ellenére is az előbbiek formáit idézi fel, hogy belső égésű erőforrásokkal van szerelve. Alapjait tekintve egyébként az MQB EVO, azaz az új Golf-Octavia-Leon hármasban bemutatkozó platformra épül.
Az ID modellek formanyelvét kapta meg - pedig nem elektromos
A Lamando L 4784 mm hosszú, 1831 mm széles, 1469 mm magas, tengelytávolsága pedig 2731 mm, tehát nem egy kicsi autóval van dolgunk, amely már inkább az Európában népszerű Arteonhoz közelít, mint a Golfhoz – csomagtere egyébként 545 literes. Az Arteonnal való párhuzam a mutatós, mondhatni kupés tetőív miatt is helyénvaló lehet, ugyanakkor az Octavia emlegetése sem szentségtörés, hiszen a Lamando tulajdonképpen a csehek szedánjának állíthatna konkurenst Európában – hiszen azzal azonos alapokra is épül.
Visszatérve a formákra: elöl és hátul egyaránt az ID modellekről ismerős megoldások köszönnek vissza olyan, Kína számára vonzó részletekkel, mint például a világító márkajelzés. A Lamando persze lehetne kicsit szofisztikáltabb, de összességében egy mutató autóról van szó, amely belül már nem tudja letagadni – már, ha egyáltalán akarja – a Golf rokonságot. Ugyan részleteket tekintve több különbség is felfedezhető (például a légbeömlők formáját és elhelyezkedését tekintve), de az összkép egyértelműen a hajaz a Golfra.
Belül már egyértelmű a Golf-rokonság, még ha vannak is eltérések - galéria
Természetesen a legmodernebb technológiák is elérhetők a Lamandóhoz, ellenben az erőforrások terén nem a nálunk ismert legmodernebb 1,5 literest, hanem a korábbi 1,4 literes TSI-t kapja meg. Mielőtt valaki azt hinné, hogy ez hátrány, érdemes leszögezni, hogy az 1,4-es ugyanazt a 150 lóerős teljesítményt képes hozni, ráadásul már egy kiforrott konstrukció, ami azért kerülhet bele a Lamandóba, mert Kínában jóval megengedőbbek a károsanyag-kibocsátási szabályok – röviden tehát, nem biztos, hogy rosszabbul járnak ezzel ázsiai barátaink, sőt! Az mindenesetre több mint valószínű, hogy a Lamando L sosem jut majd el Európába, és hogy ezt bánnunk kell-e, azt mondják meg Önök.