Az Euro NCAP szakemberei nem pihennek: folyamatosan törik rommá a legújabb modelleket, hogy ezzel fontos információkhoz juttassák a vásárlókat és a gyártókat egyaránt – habár természetesen minden baleset más, így nehéz teljesen objektív képet adni, de a szervezet azért mindent megtesz ennek érdekében. Ezúttal újabb öt modellt vettek górcső alá, és igen jó eredmények születtek.
Kiváló eredménnyel vizsgázott a Polo
A Volkswagen palettájáról két kiskategóriás modell is sorra került az új Taigo és a frissített Polo képében. Noha előbbi elsőként a brazil piacon mutatkozott be, és emiatt sokan aggódtak a képességei miatt, a teszteken egészen kiváló eredményeket ért el, a Polóval egyetemben. Mindkét modell a maximális, ötcsillagos értékelést kapta, a részpontok pedig a következőképpen alakultak: a Taigo 94 százalékot kapott a felnőttek, 84 százalékot a gyermekek és 71 százalékot az egyéb forgalomban részt vevők (pl. gyalogosok, biciklisek) védelmére, míg a biztonsági asszisztensek 70 százalékot értek el. A Polo ugyanebben a sorrendben 94, 80, 70 és 70 százalékos eredményt ért el.
Elsőként Brazíliában mutatkozott be, de a biztonságon nem spórolt a Volkswagen a Taigo esetében sem
Az elektromos Renault Mégane E-Tech is sorra került, szintén öt csillagot kiérdemelve, akárcsak a Lexus NX. Míg a felnőttek és a gyermekek védelme szempontjából nagyon hasonló eredményeket értek el – előbbire a Renault 85, a Lexus pedig 83 százalékot kapott, utóbbira pedig sorrendben 88 és 87 százalékot kaptak –, a japán prémium modell a gyalogosok és a biztonsági asszisztensek terén jóval jobb eredményeket produkált. Míg a Mégane ezeken a frontokon sorrendben 65 és 79 százalékot érdemelt, az NX 83 és 91 százalékos eredményeivel mindkét versenyszámban kiemelkedőnek számít.
Gyalogosvédelem és biztonsági asszisztensek terén kiemelkedő az NX
A szakemberek az autózás szerelmesei számára igen kedves BMW 2-es Coupét is összetörték a jó ügy érdekében, és bár a bajorok modellje csupán négy csillagot kapott, a részeredményeket látva azért nem kell aggódnunk miatta. A 2-es Coupé 82 százalékot kapott a felnőttek, 81 százalékot a gyermekek és 67 százalékot az egyéb forgalomban részt vevők (pl. gyalogosok, biciklisek) védelmére, míg a biztonsági asszisztensek 64 százalékot értek el. Láthatjuk tehát, hogy egyik eredmény sem kifejezetten rossz, csupán nem tudott sehol kiemelkedni a hátsókerekes kupé, és ezért maradt el az ötödik csillag.
A végeredmény négy csillag, de a részeredmények nem aggasztók
A korábbi teszteken tapasztalt nulla és egycsillagos eredmények után tehát ezúttal jó eredményekről kaptunk hírt, ami mindenképpen örömmel tölt el bennünket.