Épp tegnap olvashattak hasábjainkon a MINI első szériagyártású elektromos autójáról: tegnapi hírünk értelmében a világpremier után alig néhány héttel máris közel 50 ezer előrendelés, pontosabban fogalmazva egy kb. 200 ezer forintos összeg befizetésével járó ‘vásárlói érdeklődés’ érkezett az idén 60. születésnapját ünneplő kiskocsi tisztán villanyos verziójára, a Cooper SE-re.

Előző cikkünkben még csak találgattunk az autó alapárát illetően, ám a BMW importőre időközben megírta nekünk az egyelőre csak háromajtós kivitelben leleplezett, négyszemélyes MINI hivatalos magyarországi alapárát: az elektromos MINI Cooper SE bruttó kiskereskedelmi alapára 10,5 millió forint – a szériagyártás idén novemberben, a piaci bevezetés pedig 2020 márciusában történik. Az alap- és extrafelszereltségeket érintő részletek először a MINI novemberi árlistájából fognak kiderülni.

Az elektromos MINI Cooper SE indulóára kedvezőbb, mint gondoltuk: támogatás nélkül 10,5, állami támogatással 9 millió forinttól indul

A 10,5 millió forintos indulóár kapcsán tudni érdemes, hogy ez az összeg nem tartalmazza az újonnan forgalomba helyezett elektromos autókra vonatkozó 1,5 millió forintos állami támogatást, vagyis a leendő ügyfelek a támogatással már 9 millió forinttól hozzájuthatnak majd az elektromos MINI-hez. Ez korrekt ár, a 184 lóerős elektromos MINI ugyanis így több, mint 2,5 millió forinttal olcsóbb féltestvérénél, a 170 lovas BMW i3-nál, igaz, a BMW drágábban gyártható, kívül-belül nagyobb szénszálas modellje 32,6 helyett (már) 44 kWh kapacitású akkucsomaggal rendelkezik.

A hazai importőr (illetve a BMW) különben kedvezően kalkulált a magyarországi árakat illetően: a MINI Cooper SE alapára Németországban például 32.500,- euro, ami a jelenlegi árfolyammal számolva pont 10,5 millió forintot jelent, de nem szabad elfelejteni, hogy a 10,5 millió forintos összeg itthon 27 százalékos áfát foglal magában, miközben Németországban csak 19 százalékot, tehát a nettó árak nálunk jóval kedvezőbbek: nettóban több, mint félmillió forinttal olcsóbb nálunk a MINI Cooper SE, mint mondjuk Németországban...

Óriási az érdeklődés az első elektromos MINI iránt – nem csodáljuk, de nagyon várjuk az ötajtós Cooper SE kivitelt is

Azt még érdemes talán megemlíteni, hogy az állami támogatással kalkulálva egy 150 lóerős Nissan Leaf listaáron bruttó 9,83 (akciósan jelenleg 9,23) milliótól, míg az új, 136 lovas Opel Corsa-E 7,74 milliótól startol, tehát a Nissan drágább, de a Corsa sem sokkal olcsóbb a kilencmilliós MINI-nél.

Igaz, a japán jóval tágasabb autó, továbbá mindkét modell akkuja nagyobb (40/50 kWh a 33 helyett), de nem szabad elfelejteni, hogy a MINI egy prémium termék, ami jóval erősebb, élvezetesebben vezethető és dinamikusabb, mint az imént említett két, nála praktikusabb elektromos típus.

A BMW i3 féltestvérnél nehezebb a MINI Cooper SE, és akkuja is szerényebb, cserébe viszont jóval olcsóbb a MINI a BMW-nél

A vadonatúj MINI Cooper SE sikere tehát abszolút érthető; már alig várjuk, hogy kipróbálhassuk a vidám városi kicskocsit, amiről bővebben korábbi bemutató cikkünkben, ide kattintva olvashatnak.