Konnektoros hibridként már láttunk MINI-t, sőt, korlátozott kis széria erejéig teljesen elektromos MINI E-t is láttunk már, ám most újabb határvonalat lép át a stílusos brit kisautók gyártója: bemutatja első teljesen villanyos modelljét, a Cooper SE-t.

A modell a nevéhez hűen a háromajtós alapmodell kínálatába illeszkedik bele, és ha nem is jelentősen, de azért láthatóan elkülönül belsőégésű motorral hajtott testvéreitől. Ez főleg a teljesen más hűtőrácson tetten érthető, de a hangsúlyos citromsárga szín és a konnektor megjelenésű logó is elárulja a típust, de említhetjük még az egyedi felniket is. Megjelenésben egyébként nincs sehol a Cooper S sportossága, a lökhárító inkább szokványos, igaz, mivel nem nyúlik mélyre, legalább praktikus is, miközben javítja a légellenállást.

Egyedi felnik és citromsárga betétek is segítik a beazonosítást

Belül a konnektoros modell élénk színe köszön vissza az indítókapcsolón, sőt, még az irányváltó előválasztó karján is, és természetesen az 5,5 colos digitális műszercsoport is teljesen egyedi. Emellett a Cooper SE egyedi betéteket is kapott, amelyek jól illeszkednek a külső részletekhez.

Vadonatúj digitális műszercsoportot kapott

A legfontosabb azonban a hajtáslánc, amely méltó az S jelzésre: 184 lóerővel és 270 Nm nyomatékkal gazdálkodhatunk, amely a gázpedál lenyomására azonnal jelen van. Ennek köszönhetően a 0-100-as sprint 7,3 másodperc, végsebessége pedig 150 km/h – ennél több amúgy is jelentős energiapazarlás lenne. A visszatáplálás két módon törtéhet: választhatjuk a hagyományos motorféknek megfelelő verziót is, ahol a fékpedállal először a generátor lassítóhatását aktiváljuk, de választhatjuk az „egypedálos” megoldást is, ahol az i3-hoz hasonlóan a generátor teljes visszatöltéssel lassít a gázpedál felengedésekor.

Méltán S - bár 145 kilóval nehezebb, így is repíti a 184 lóerő

Az erőt egy bruttó 32,6 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomagból meríti a típust, amely 235-270 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A töltést ugyanott intézhetjük, mint a tankolás a hagyományos MINI modelleken. Ez a típus esetében alkalmazható leggyorsabb (50 kW)-os töltéssel 35 perc is lehet, ha beérjük 80 százalékos töltöttséggel, de egyébként egy szokványosabb 11 kW-os töltő is elintézi ezt két és fél óra alatt (teljesen pedig három és fél óra alatt). A Cooper SE csomagtartója nem kisebb, mint a hagyományos MINI modelleké, azaz 211 literes, amely 731 literig bővíthető.

Ezzel együtt az akkupakk mélyebbre nyújtózik, így meg kellett növelni 18 milliméterrel a típus magasságát. Súlyban egyébként 145 kilogrammal nehezebb a villanyos MINI, mint egy automatás Cooper S. Ezzel együtt érdekesség, hogy a súlypont 30 milliméterrel alacsonyabb, mint a Cooper S-nél.

Gazdag alapfelszereltséggel jön majd - galéria

A típus felszereltsége meglehetősen gazdag lesz (jó hír, hogy hatékonyabb hőszivattyús fűtés lesz a fedélzeten), ezzel együtt az alapár is borsos lesz, amelyen az állami támogatás azért enyhíthet. A pontos árazással kapcsolatban azért még várnunk kell a piaci bevezetéssel, amely nagyjából az év végén lesz esedékes. A MINI Cooper SE a brit prémiumgyártó otthonában, Oxfordban készül majd, a belsőégésű erőforrással szerelt modellekkel megegyező gyártósoron.