Az Opel Corsa vadonatúj generációja, pontosabban annak (egyelőre csak) elektromos változata, vagyis az Opel Corsa-e épp, hogy bemutatkozott, a zéró helyi emissziós kisautó máris elérhető hazánkban: épp ma kaptuk az Opel magyarországi importőrétől a sajtóközleményt, amelynek értelmében a mai naptól lehet megrendelni a modellt. És már az árak is ismertek: mondjuk, mennyiért vásárolható meg a virgonc, 50 kWh-s akkumulátorral szerelt szupermodern kiskocsi.
A már alapból jól felszerelt, induló Edition változat alapára 9.240.000 forint (állami támogatással 7.740.000 forint), a fekete tetős, alufelnis, led-mátrix világítású és a legnagyobb multimédiás rendszert tartalmazó First Edition ára pedig 9.910.000 forint (állami támogatással 8.410.000 ft). Az autóra 5 év/100.000 kilométer garancia vonatkozik, az akkumulátorra pedig nyolc év. A pontos felszereltségi listát mi még nem kaptuk meg, de a hazai Opel márkakereskedésekben már minden bizonnyal felkészülve várják az érdeklődőket. A következő bekezdésekben, korábbi bemutató cikkünket felidézve a vadonatúj Opel Corsa-e modellről minden fontos információt megtudhatnak.
Meglepő fordulat, ami jól jelzi az aktuális autóipari irányt: elsőként elektromos változatban debütált a vadonatúj Opel Corsa – galéria
A vadonatúj Opel Corsa-e (nem meglepő módon) az új DS 3 Crossback E-Tense elektromos hajtásláncát örökölte meg ami annyit jelent, hogy a ‘villanyos’ Corsa (is) 136 lóerő és 260 Nm leadására képes, az energiát pedig egy kimondottan nagy, 50 kWh kapacitású akkumulátor biztosítja, amire a gyártó nem kevesebb, mint 8 év garanciát szavatol.
Mindez csupán 8,1 másodperces 0-100 km/h-s sprintet, illetve 2,8 szekundumos 0-50 km/h-s gyorsulást eredményez, míg a hatótáv még a szigorúbb WLTP normák szerint is 330 kilométer – a korábbi NEDC szerint meghaladja a 450 km-t. A 11 kW-os, háromfázisú háztartási fali töltőről 5 óra alatt le lehet tudni a teljes feltöltést, míg egy 100 kW-os gyorstöltő segítségével 30 perc alatt 80 %-ra pumpálhatjuk az akkut.
Az elektromos hajtáslánc lelkét egy 136 lóerős villanymotor és egy 50 kWh kapacitású akkumulátor képezi – galéria
A vezető különben jelentős mértékben befolyásolhatja a hatótávot: három menetmód, a Normál, az Eco és a Sport közül választhat. Utóbbi megváltoztatja az autó reakcióit és fokozza a menetdinamikát – a hatótáv mérsékelt csökkenésének árán. „Eco“ menetfokozatban észrevehető komfortcsökkenés nélkül jelentősen nő a megtehető út hossza.
Ám nem csupán erőteljes elektromos hajtáslánca jóvoltából dinamikus a Corsa-e, hanem azzá teszi sportos dizájnja is, változatlanul kompakt külső méretekkel. A 4,06 méter hosszú ötüléses kocsi állítólag példásan kezes, áttekinthető és praktikus. Kupészerű tetővonala 48 milliméterrel alacsonyabb a típuselődénél, a fejmagasság csökkenése nélkül. A vezetőülés 28 milliméterrel került lejjebb, az alacsony súlyponthelyzet mind a menettulajdonságokat, mind a vezetési élményt javítja.
A vadonatúj Opel Corsa beltere is teljesen új, sokkal modernebb, mint volt – galéria
A modell modern enteriőrjét teljesen digitális vezetőhellyel és bőrülésekkel lehet még jobban feldobni. Ezen felül a lehető legmodernebb kapcsolódást és szórakoztatást kapja utasaival együtt a Corsa vezetője az új infotainment-kínálattól. A hétcolos, színes érintőképernyős Multimedia Navi és a tízcolos Multimedia Navi Pro csúcskészülék elérhetővé teszi az új Opel Connect“ telematikai szolgáltatást, ami még megnyugtatóbbá teszi az utazást a valós idejű útinformációkat felhasználó élő navigálás és a közvetlen kapcsolat az autómentővel.
Az új Corsa-e technikája és asszisztens rendszerei eddig csak magasabb kategóriákban voltak ismertek. Szó szerint az autó egyik fénypontja az adaptív IntelliLux LED mátrix világítás, amelyet először kínál kiskocsihoz az Opel: összesen nyolc fénydiódát vezérel nagyfelbontású, legújabb generációs frontkamerája; a fénykéve automatikusan és folyamatosan alkalmazkodik a mindenkori közlekedési helyzethez, illetve környezethez.
Íme, a vadonatúj Opel Corsa-e – galéria
Jelentős biztonsági pluszt ad a többféle modern vezetést segítő asszisztens is. A jelzőtábla-felismerő rendszer új, csúcstechnikájú kamerája több információt gyűjt be, például a LED-es kijelzéseket is értelmezi. A navigációs készülék a monitoron mutatja a tárolt sebességlimiteket. Újdonság továbbá a holttér-figyelő, a távolság tartó adaptív radar rendszer és a szenzorvezérlésű oldalvédelem; mindemellett különféle vészfék-asszisztenst és parkolás-segítőket is nyújt az új Corsa.
A vadonatúj Corsa-e a hírek szerint még idén piacra kerül és az is biztos, hogy az elektromos kivitel hazánkban is elérhetővé válik, de az indulóárát egyelőre nem ismerjük; mindenesetre, bízunk benne, hogy ‘emészthető’ árcédulája lesz a kisautónak, amire persze az 1,5 millió forintos állami támogatás is érvényesíthető lesz. A ‘hagyományos’ (benzin- és dízelmotorokkal szerelt) új Opel Corsa modellek bemutatására még picit várni kell, de bízunk benne, hogy a villámosok rövidesen bejelentik az ‘egyszerűbb’ kiviteleket is.
Soha nem volt még ilyen modern és ennyire menő az Opel Corsa – és elektromos Corsa sem volt még...

