Ahogy az várható volt, erős startot produkált a MINI történelmének első szériagyártású tisztán elektromos modellje, a háromajtós Cooper SE: alig, hogy elkezdték felvenni az előrendeléseket a MINI márkakereskedések az alig egy hónapja bemutatott modellre, máris közel 50 ezer megrendelés érkezett az autóra, ami ‘MINI-viszonylatban’ igencsak komoly számnak tekinthető.

Az első elektromos MINI-k különben 2020 tavaszán fognak megérkezni leendő tulajdonosaikhoz. Azok az ügyfelek, akik be akarták biztosítani maguknak a modell mielőbbi érkezését, a márka weboldalán egy, az autó vételárához képest jelképes, körülbelül 200 ezer forintnak megfelelő összeg befizetésével ‘lefoglalhatták’ maguknak az első példányok egyikét. Az autó ára hazánkban egyelőre nem ismert, de a MINI Cooper SE biztosan olcsóbb lesz a féltestvérének tekinthető BMW i3-nál, ami az 1,5 millió forintos állami támogatással együtt 11,5 millió forinttól startol.

Reméljük, hogy az 1,5 milliós állami támogatással együtt 10 millió forint alatt lesz az első elektromos MINI indulóára – galéria

A kétajtós, négyüléses villanyos MINI 184 lóerejének és 270 Nm-es csúcsnyomatékának hála hasonlóan dinamikus, mint a kívül-belül kicsit nagyobb, de szénszálas karosszériája révén könnyebb i3: 0-100 km/h-s sprintideje 7,3 másodperc, végsebessége 150 km/h. Ám akkuja sajnos szerényebb: az i3-ban (már) egy 42 kWh-s akku dolgozik, a nehezebb MINI-nek viszont be kell érnie egy 32,6 kWh-s ‘csomaggal’. Cserébe bízunk benne, hogy az állami támogatással már 10 millió forint alatt elérhető lesz az új MINI Cooper SE, amiről részletesebben korábbi cikkünkben, ide kattintva olvashatnak.

A BMW i3 féltestvérnél nehezebb a MINI Cooper SE, és akkuja is szerényebb, cserébe viszont olcsóbb lesz a MINI a BMW-nél