A Toyotáról 2000-es és 2010-es évek során okkal mondhatták sokan, hogy eléggé fontolva haladók. Persze nem is kellett sehova sietniük, hiszen így is ment a szekér, és évről évre elhozták a világ legnagyobb autógyártójának járó elismerést. Az elmúlt néhány évben azonban fordult a kocka, és ráléptek a gázpedálra a japánok, amire kiváló példa az a rengeteg crossover és SUV modell, amelyekkel gyakorlatilag elöntötték Európát. A család legújabb tagja pedig a most bemutatkozott vadonatúj Corolla Cross, amely hazánkban is elérhető lesz.

A RAV4 már régóta állta a sarat az öreg kontinensen, és mellé érkezett pár éve az igencsak vagányra sikerült C-HR. Aztán az elmúlt egy évben beindult az úthenger, és a Toyota bemutatta a Highlandert, a Yaris Crosst, az Aygo X-t (ezt is Crossnak kell ejteni, hiába lett X), és most megérkezett a Corolla Cross is, ezzel immár hat tagúra bővítve a japánok SUV/crossover kínálatát – és akkor a Land Cruiserről még nem is beszéltünk.

Külcsínt tekintve nincs túl sok közös pont a Corollával - galéria

A Corolla Cross név némileg megtévesztő lehet, bár a Yaris Cross után már tudjuk, hogy nem csupán egy emelt hasmagasságú telekjáróról beszélhetünk a Corolla kombi alapjain – már csak azért sem, mert az a Corolla Trek szeretne lenni. Szóval a Corolla Cross – megjelenését tekintve is – egy önálló crossovernek tekinthető, amely a GT-C paltformra épül, és méretben nem meglepő módon a RAV4 és a C-HR között helyezkedik el. Ez pontosan 4460 mm-es hosszt, 1825 mm-es szélességet és 1620 mm-es magasságot jelent, míg a tengelytávja 2640 mm.

Míg a külcsín jóval közelebb áll mondjuk a Highlanderhez, mint a Corolla családhoz, belül már sokkal inkább megfigyelhető a rokonság, hiszen tulajdonképpen a jól ismert kompakt megoldásai fogadják a bent ülőket, de természetesen a legmodernebb megoldásokkal megfűszerezve. Ilyen például a digitális műszeregység és a méretes multimédiás képernyő, amely mindenféle okostelefonos csatlakozási lehetőséget ismer, és a legfrissebb szoftvert futtatja online funkciókkal – mint a felhő alapú, valós idejű információkkal szolgáló navigáció, vagy a MyT alkalmazás, mellyel mobiltelefonunkról is elérhetünk funkciókat.

Modern extrák, minőségi anyagok, ezt ígéri a Toyota - galéria

Ami a helykínálatot illeti, a Toyota sokat ígér, és a praktikum szempontjából is a családos vásárlókat igyekszik megszólítani a modell – a sajtóanyagban többször is igyekeznek ezt kihangsúlyozni. Ugyanakkor pontos adatokat a csomagtér méretével és egyéb belső jellemzőkkel kapcsolatban egyelőre nem kaptunk.

Vezetéstámogató rendszerek terén ugyanakkor sokat ad majd a Corolla Cross, hiszen az új nevén T-Mate csomag – amely a korábbról ismerős Toyota Safety Sense rendszerek összes finomsága mellett újdonságokat is magában foglal – olyan modern rendszereket kínál, mint az ütközésmegelőző egyik funkciójaként szolgáló véletlen gyorsítást megakadályozó rendszer. De természetesen a már jól ismert adaptív tempomat, sávkövető és minden egyéb nyalánkság is a repertoárban van.

Családoknak ajánlják a japánok - galéria

A lemezek alatt is hozott újdonságot a Corolla Cross, ugyanis a Toyota legújabb, 5. generációs hibrid hajtását kapta. A kétliteres szívómotorból és egy – vagy az AWD-i összkerékhajtással kettő – elektromotorból álló rendszer 199 lóerőt kínál, amivel 8,1 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/h-ra gyorsítani az autót. Érdekesség, hogy az összkerekes változatban hiába került egy 42 lóerős villanymotor a hátsó tengelyre, az összteljesítmény és a gyorsulási adatok is megegyeznek az elsőkerekes verzióbal.

A nagyobb erő mellett 40 százalékkal könnyebb, mégis nagyobb teljesítményű akkucsomagot is kínál az új hajtásrendszer, és a gázreakciókon is sokat javítottak a gyáriak. A részletes adatokra egyelőre azonban még várnunk kell, ahogyan az árak sem ismertek – de bizonyára ahogyan méretek, úgy árazás tekintetében is a C-HR és a RAV4 közé lőhetjük majd be az autót.