- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Néhány éve a Land Rover Defender modern kori verziójának megszületése volt terepjárós és autós berkekben egyaránt veszettül várt esemény, most pedig egy másik offroad legenda, a Toyota Land Cruiser kapott új, modern generációt. A japán 4x4-es egyébként Európában is kapható lesz, mi több, könnyűhbrid változat is jön 2025-ben.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Nissan a Z széria újjáélesztésével nagy gesztust tett a rajongók felé és egyben a Z szériát tekintve is méltó utódot adott a világnak. Ezúttal pedig a fókuszáltabb Nismo változatot mutathatjuk be kedves Olvasóinknak, amit legalább annyira vártunk, mint az alaptípust. A sportolásra összpontosító variáns erősebb, komolyabb aero csomagot kapott és a kanyarban még keményebben tapad.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Hyundai nemrégiben mutatta meg első elektromos sportmodelljét, az Ioniq 5 N-t, amely bizony elektromos autó lévén nem épp könnyű. Épp ezért üdvözlendő mindenféle tömegcsökkentési megoldás: a Hyundai a nagyteljesítményű elektromos crossover súlyából könnyebb kerekekkel kíván faragni, amihez karbonspecialista segítségét kérték.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Noha még mindig vannak a piacon kiváló és szerethető dízelmotorok, úgy tűnik a technológia napjai meg vannak számlálva. Egyrészt a szigorodó előírások szorongatják a dízelek torkát, másrészt a gyártók is egyre kevésbé tartanak a kínálatban ilyesmit, a kisebb modellekből teljesen kikopott például ez a fajta motor – az eladási számok szerint ugyancsak végnapjait éli a dízelmotor.
Add a comment- Részletek
- Írta: Szponzorált cikk
Az autókereskedők köztudottan rendkívül rossz a hírnévvel rendelkeznek, az igazság azonban az, hogy sok autókereskedő lelkiismeretes üzletember, akik hírnevükre támaszkodva, keményen dolgoznak azért, hogy a végén az ügyfeleik elégedetten távozhassanak. Egy autó vásárlása laikusok számára azonban nyomasztó lehet, sok kereskedő sajnos van, hogy kihasználja ezt a zavarodottságot, és olyanra is rábeszélik az embereket, amire valójában semmi szükségük. Hogyan tudjuk ezt elkerülni? Mutatunk pár tippet!
Tájékozódj!
Mielőtt ellátogatnál az autókereskedésbe, tájékozódj az adott márkáról és modellről, amely iránt érdeklődsz. Ismerd meg a jellemzőit, az általában jellemző árait, valamint a hozzá elérhető extrákat. Ez fog segíteni abban, hogy alaposan átgondolt döntést hozz és ne hagyd, hogy az autókereskedők (általában) gyors, hadaró, de rendkívül meggyőző értékesítési beszédei befolyásoljanak.
Határozd meg a keretedet!
Határozd meg a rendelkezésedre álló keretedet még az autókereskedés felkeresése előtt. Ez segít szűkíteni a választási lehetőségeidet, és megakadályozza, hogy az autókereskedő olyan drága kiegészítőkre is rábeszéljen, amikre valójában egyáltalán nem lesz szükséged.
Légy magabiztos!
Légy udvarias, de határozott. Az autókereskedők különböző taktikákat alkalmazhatnak annak érdekében, hogy rávegyenek a vásárlásra, neked pedig nagyon oda kell figyelned, hogy határozottan, magabiztosan fejezd ki az igényeidet és a költségvetési korlátaidat. Udvariasan utasíts vissza olyan ajánlatokat, amelyek nem egyeznek meg az igényeiddel, és ne félj távozni, ha kellemetlen számodra a helyzet, vagy úgy érzed, túl nagy nyomás alá próbálnak helyezni.
Számolj a plusz költségekkel!
Az autó vásárlása többet jelent, mint maga a vételár. Vedd figyelembe hosszú távú költségeket, például biztosítást, üzemanyag-fogyasztást, karbantartást és javításokat. Ha az autókereskedő az ezekre vonatkozó kérdéseidre kitérő válaszokat ad, vagy csak legyint, mintha nem lennének számottevő összegek, ne hagyd magad, és mindenképp nézz utánuk!
Kérd ki mások véleményét is!
Ha bizonytalan vagy az adott ajánlatot illetően, konzultálj egy megbízható baráttal vagy ismerőssel, aki esetleg jártasabb nálad az autók terén. Az ő objektív nézőpontja segíthet abban, hogy átgondolt döntést hozhass.
Olvasd el a kisbetűs részeket!
Bármennyire gyorsan szeretné az autókereskedő lezárni az üzletet, te mindenképpen alaposan olvasd el az összes dokumentumot és szerződést, mielőtt bármit aláírnál. Adj magadnak bőven időt, hogy megértsd a feltételeket, illetve az esetlegesen felmerülő további díjakat. Ha valami nem világos, ne habozz feltenni a kérdéseidet, ne engedj semmilyen nyomásnak és sürgetésnek!
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Számos teljesítményorientált modell esetében felmerült már a kérdés, hogy az elektromos átállás miként lesz rájuk hatással? Nos, a villanyhajtással könnyen elérhető nagy teljesítmény a gyártók számára is csábító, ezúttal pedig a BMW szellőztette meg, hogy a legendás M3 széria esetében is bevethetik az M részleg elektromos hajtásban szerzett tudását, és a következő generáció esetében a tisztán villanyhajtásban is látnak fantáziát.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A csillagosoknál tovább folytatódik a négyhengeresek térhódítása, ami egyben a V6 és V8 erőforrások búcsúját jelenti, már az AMG modellek esetében is. Ezúttal az új GLC legsportosabb verziói mutatkoztak be, amelyek a C-osztály AMG változatainak megoldásait örökölték: a GLC 43 és 63 verziók könnyűhibrid és PHEV hajtáslánccal, valamint F1 technikával élesednek.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az utóbbi évek egyértelmű trendje az egyre méretesebb műszerfali kijelzők elterjedése, legyen szó az óracsoport vetített egységéről vagy az infotainment központi érintőpaneljéről. Főleg utóbbi tekintetében kezdenek manapság túlzásba esni a gyártók, de az Alfa Romeo azt nyilatkozta, nem megy a BMW és a Mercedes-Benz után, e tekintetben maradnak a vevők kérése szerint alkalmasabb, kompakt kijelzőknél.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
2018-ban frissült legutoljára a Hyundai középkategóriás SUV-ja, a Santa Fe, azonban megérte ilyen sokat várni a megújulásra, hiszen a bemutatóval kiküldött képek tanúbizonysága szerint ütős formatervet kapott a modell, amely egyébiránt nagyobb és praktikusabb is lett. A gyártó az aktív életvitelhez igyekezett alakítani az újdonságot.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az elektromos autók terjedése nem áll meg ráadásul ennek egyéb hozadéka is van: a sportmodelleket ugyanúgy le kell hozni, mint eddig, ráadásul a villanyhajtásban temérdek potenciál rejlik. A Hyundai stílusosan Goodwoodban mutatta be új N modelljét, amely a márka első villanyos sportautója, kemény teljesítménnyel és izgalmas megoldásokkal.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az autókedvelők lelkét simogatta a Porsche, amikor januárban bemutatta a Vision 357 tanulmányt, egy igazén egyedi koncepciót, amely az utóbbi évek egyik legjobban sikerült darabja. Goodwoodban pedig a sebességőrültek fesztiváljára elkészítették a zuffenhauseniek a folytatást a Speedster személyében.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Jó ideje keringenek pletykák arról, hogy a BMW alapokon újjáéledő Toyota Supra a kétliteres, valamint a soros hathengeres, háromliteres erőforrás mellett még potensebb hajtásláncot kap. A GR Yaris és a GR86 bemutatása után joggal várhatjuk, hogy GRMN részleg a BMW-vel együttműködve a legendás nevet viselő kétajtós kupéból is kihozzon valami igazán vagányat még az elektromos jövő beköszönte előtt.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Ferrari idén már durrantott egy nagyot, hiszen a maranellóiak bemutatták az SF 90 XX-et, amely persze még tovább feszítette a húrt, ám mindez nem volt elég idénre, hiszen a Goodwood Festival of Speed eseményre egyszeri, igazán különleges pályaautót építettek. A KC23 egy gyűjtőnek készül, rendszámot nem viselhet, és a 488 GT3 Evo-ból épült.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A néven kívül persze semmi közös nincs a most bemutatkozó modellben, valamint az elődben. A miniautó nevét ezúttal kisméretű divatos crossover viszi tovább, méghozzá a trendeknek megfelelően tisztán elektromos hajtással. Később pedig konnektorról is tölthető hibrid, azaz plug-in verzió is gazdagítja majd a kínálatot.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Amikor 2020-ban bejelentkezett a Gemera, akkor a kétliteres, háromhengeres turbómotor és a hibrid rendszer 1700 lóerős összteljesítménye előtt mindenki megemelte a kalapját. Azonban a svéd gyártó nem állt meg itt, és titokzatos gyárfejlesztéssel, valamint egy új modellváltozat élesítésével emelték a tétet: ötliteres V8-as és 2300 lóerő, magyarán szólva nincs is kérdés.
Add a comment