A Nissan a Z széria újjáélesztésével nagy gesztust tett a rajongók felé és egyben a Z szériát tekintve is méltó utódot adott a világnak. Ezúttal pedig a fókuszáltabb Nismo változatot mutathatjuk be kedves Olvasóinknak, amit legalább annyira vártunk, mint az alaptípust. A sportolásra összpontosító variáns erősebb, komolyabb aero csomagot kapott és a kanyarban még keményebben tapad.
Első körben tekintsük a motort, mint a teljesítményfokozás középpontját: a kétturbós, V6-os benzinmotor esetében a szakemberek növelték a turbónyomást, növelték a hűtőrendszer teljesítményét, új olajhűtőt építettek be, és persze a vezérlőszoftveren is módosítottak. Így 20 lóerő többletet kapott a Z, aminek köszönhetően a Nismoban már 420 lóerős a hathengeres, ráadásul az 520 Nm-es nyomatékcsúcs 2000 és 5400 között rendelkezésre áll.
Pályára született a Nismo változat
A növelt teljesítményt és nyomatékot a Nismo specialista által épített kilencgangos automata szolgálja ki, íz alapmodell hatfokozatú kézi szerkezete ezúttal nem válaszható. Noha a rajongók számára ez kicsit csalódás lehet, a Nissan leszögezte, hogy az automata áttervezett kuplungszettje és a friss szoftver a visszaváltásokat 50%-kal meggyorsította. Van továbbá rajtautomatika, valamint a Sport+ vezetői üzemmódban versenypályás használathoz optimalizált váltóprogram is helyet kapott.
Vannak továbbá 19 colos, Nismo-specifikus könnyűfém felnik is, amelyekre Dunlop Sp Sport Maxx GT600 abroncsok kerültek, amelyet a GT-R esetében is használatosak, mindösszesen a hátsó 285/35 méret tér el. A többlet teljesítmény kihasználásában segítenek a nagyobb és egyben könnyebb kerekek, de a japánok igyekeztek minden téren rákínálni az alapra.
Az utastérben is fokozódott a hangulat
A temérdek, hűtést és leszorítóerő javító újdonság mellett a dizájn is fontos volt, amiben leglátványosabb az új G-orr. A Z újratervezett frontja már nem az alapmodell teljesen szögletes légzőnyílását kapta, hanem a klasszikus Fairlady 240ZG-t idézve nagyobbra nyílik. A Z Nismo így hosszabb is lett a bázis modellhez képest.
Emellett van még combos alsó légterelő is elöl, ráadásul a hűtőrács a legvékonyabb, amit valaha alkalmaztak. A lökhártó oldalsó kialakítása a stílus mellett munkára fogja a légáramlatokat is és plusz leszorítóerőt generál. Hátul prominens légterelő kapott helyet, ráadásul a három darabból álló elem szélesebb és magasabb is az alaphoz viszonyítva. A hátsó traktust a GT-R inspirálta, és a növekedett leszorítóerő mellett a légellenállás csökkenését is elérték a japánok.
Jobban tartanak a Recaro kagylók
Természetesen a futómű sem maradhatott ki egy ilyen tuningból: új stabilizátorokat, áthangolt gátlókat és keményebb rugókat kapott a Z Nismo. A karosszériát is merevítette a gyártó, így összességében valóban még pengébb lehet pályán az újdonság. Külön figyelmet kaptak a futóműben a szilentek és a kormányszerkezet elmei, amelyeket a rázókövek miatt cserélt alkalmasabbra a gyártó. A Nissan szerint 2,5 %-kal merevebb lett az autó, miközben közvetlenebb lett a kormányzás és a fékek is erősebbek.
Az utastérben bőr és Alcantara Recaro sportülések, piros betétek, és piros indítógomb is az újdonságok közé tartozik, mi több a digitális kijelzők grafikai megoldásait is a Nismo szájízéhez igazították. A végeredmény igazán igényes és impozáns, így a Z Nismo személyében valóban potensebb, komolyabb képességű sportmodellt ismerhetünk meg.