- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Nemrégiben mutatta be az Audi az A3 frissítését, amelyet 2025-ös modellévvel ad ki a gyártó, ezúttal pedig az S3 Sedan és S3 Sportback debütál. Mindkét változat esetében erősödött a hajtáslánc, a dinamizmus, valamint természetesen a látvány is fokozódott.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A kisautó kategóriájának elhalványulása mellett ebben a méretkategóriában is inkább az SUV-k, crossoverek hódítanak, így nem meglepő módon a Renault berkein belül is kiemelt figyelmet kap a Captur, amely a Clio után jelentőségteljes megújulással folytatja életútját. Hab a tortán a márka új Esprit Alpine felszereltségi szintje, ami még több stílust húz a kis crossoverre – dízel nélkül, benzines, gázos és hibrid hajtásokkal.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az aktuális Vitara generáció itthon (is) közkedvelt, ám összességében elég koros típus, amely messze meghaladta az autógyártási trendekben manapság megszokott 6 éves megújulási ciklust. A kis crossover már idestova 9 éve rója az utakat, a mostani frissítés pedig gondoskodik arról, hogy még tovább nyúljon a széria életkora.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Manapság már nem meglepő, hogy az elektromos éra hajnalán egyre több gyártó jelenti be a belsőégésű motorok hattyúdalát. Ettől függetlenül még mindig megdöbbentő, amikor valóban elérkezik a búcsú pillanata. Ezúttal a Volvo a középpontban, hiszen a kínai tulajdonban lévő svéd gyártó nem épít több dízeles autót, az utolsó is kigördült a gyártószalagról.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Mercedes-Benz G-osztály igazi ikon, idestova 45 éve a csillagosok történelmének elengedhetetlen részét képezi, ezért a márka nem maradhat nélküle. A jellegzetes, dobozforma terepjáró ezúttal ismét frissült, és modern extrákkal, könnyűhibrid hajtásláncokkal vált naprakésszé, miközben a stuttgartiak a teljesen elektromos, EQG EV változatot is csőre töltötték.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Volkswagen ID.Buzz az elektromos hajtás mellett modern retró stílusával is hódít, ám a németek nem állapodtak meg ennyiben, s az egykor hippibuszként ismert modell újkori változatát izmosításnak vetették alá. A wolfsburgi villanymodellek esetében a GTX jelölést kapják a legerősebb változatok, ami ezúttal sincs másképp: 335 lóerővel jött el az ID.Buzz GTX, amely a típus első kétmotoros verziója.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A BMW mindig is törekedett arra, hogy előre megmutassa a márka jövőjét a vásárlóknak, így messze az újdonságok bemutatása előtt tudhatjuk, mire számíthatunk a bajoroktól. Ezúttal sincs ez másképp, hiszen a BMW Neue Klasse X nevet viselő koncepció előrevetíti, miként képzelik el és tervezik a németek az SUV modelleket tömörítő X széria folytatását.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Hétüléses elektromos SUV-ból nincs sok a piacon, a Peugeot pedig örömmel igyekszik ezt a rést betömni: az E-5008 olyat tud így, amire még az európai piacra szánt Tesla Model Y sem képes. Mi több, a tisztán elektromos változat mellett hibridekkel is elérhető lesz az oroszlános családi modell.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az Audi számos területen mutatja új arcát a Q6 E-Tron bemutatásával: a formai megújulás mellé vadonatúj belsőt kaptunk, kizárólag kijelzőkből építve a műszerfalat, miközben az elektromos meghajtás már magától értetődő. A 2023-as tanulmány után itt a szériaérett változat.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Manapság nagy divatja van a csupakijelzős, érintőgombos műszerfalnak, azonban az Euro NCAP is meglátta ennek a jelenségnek azt a hátrányát, amit már számos újságíró szóvá tett: az érintőfelületek kezelése elvonja a figyelmet és ezáltal csökken a biztonság. A fizikai gombok tehát feltételei az 5 csillag megszerzésének innentől.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Noha ma már nagyítóval kell keresni a hengereket az autókban, vannak gyártók, akik nem engednek az elveikből, mert megtehetik: ilyen a Bugatti. Noha a W16-os elrendezésű, legendás erőforrást elengedi a patinás márka, a hengerek számához ragaszkodnak, azaz W16 helyett hibrid V16-os motor dolgozik majd a következő hiperautóban, amely júniusban veszi át a Chiron helyét.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Bármennyire van mozgástere a hibrid technikával ügyesen lavírozó Toyotának egyedülálló sportmodell palettát kínálni, úgy tűnik, minden tekintetben már ők sem tudják tartani a frontot. A Supra marad, az őrült GR Yaris még őrültebb ráncfelvarrása érkezik, de a remek, tesztünkben is szereplő GR86 már nem úszta meg.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A Hyundai jó ár/érték arányban adta a sportos és hangos N modelleket, azonban a szigorodó előírások és az új irányok miatt hamarosan véget ér a gyártásuk és a forgalmazásuk az öreg kontinensen. Mindezt a márka német ágazatának vezetője nyilatkozta.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
A BYD színre lépése minden kétséget kizáróan az európai autópiac egyik legérdekesebb momentuma volt 2023-ban, hiszen a kínai márka soha nem látott magabiztossággal hozta el modelljeit az öreg kontinensre és mutatta meg, mire képes. A kezdeti lendület nem hagy alább, a gyártó egy második Denza nevet viselő márkával folytatja az offenzívát.
Add a comment- Részletek
- Írta: Csizsek Ádám
Az Év Autója, azaz a Car of the Year 2024 díj átadására a minap került sor a Genfi Autószalonon, és nem más kapta, mint a radikális megújulást követően tisztán elektromos hajtással rajtoló új Renault Scénic E-Tech. A francia modell a döntőbe jutott hét modellből került kiválasztásra.
Add a comment